Zobacz wątek - Wyczynówka VS Enduro
NAS Analytics TAG

Wyczynówka VS Enduro

Enduro, Cross
_________

Wyczynówka VS Enduro

Postprzez Scyzor1989 » 26/3/2012, 14:36

Cześć tak jak w temacie, chciałem sie dowiedzieć czym sie różni wyczynówka od enduro.
Jakie skutki moze miec jazda np honda xr po torze i po lesie, a jakie jazda wyczynówka ( chodzi mi o to co sie niszczy )
Dzieki z gory

PS. chcialem sie jeszcze dowiedziec czy jezeli chce sie "bawic" w motocross to do nauki moze byc enduro czy koniecznie musi byc fullcross.
aktualnie bez motoru :(
Scyzor1989
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
Lokalizacja: Gorzow


Postprzez henio12323 » 26/3/2012, 15:24

przede wszystkim masz głowne 3 rodzaje moto
full, soft enduro i hard enduro. soft enduro czyli np XR to sprzęt na asfalt z mozliwoscią wjazdy w teren.
hard enduro to sprzęt w teren z mozliwoscią wjazdy na drogi publiczne
full cross to sprzet typowo na tor crossowy

i teoretycznie moto które nie jest przystosowane pod dane warunki nie powinno sie tam znajdowac. czyli hard enduro nie nadaje sie na tor, full cross nie nadaje sie w las, a soft enduro nie powinno sie katować w lesie i na torze.

oczywiscie mało kto tego dobrze przestrzega, i potem biorą sie trupy :D

jezeli sie smiga wyczynówką na torze, to masz zgraną skrzynie biegów pod tor mx, tak samo sprzegło i zawieszenie. enduro ma zawieszenie przystosowane pod dłuzsze proste z dziurami na piachy itp. i na torze zawieszenie z enduro moze okazac sie za miekkie, a z kolei zawieszenie z wyczynówki w lesie bedzie za twarde. a w soft enduro, zawieszenie jest przystosowane pod ulice, wiec na torze czy lesie szybciej sie bedzie zuzywało. tak samo inne elementy. np na torze wazna jest szybka zmiana biegów itp. soft enduro ma np spory skok pomiedzy 1 a luzem i miedzy 2, tak żeby po dojechaniu do skrzyzowania łatwo było wbic luz. z kolei na torze czesto ten luz moze wskakiwac potem szybka próba wbicia biegi uszkadza skrzynie. z kolei wyczynówka jak podjedziesz pod swiatła to luzu praktycznie nie znajdziesz :P

zalezy jeszcze jakie soft enduro, ale wiekszosc przy glebie moze sie uszkodzic, nie ma wzmocnien, leca plastiki bo są twardsze niz crossowe, juz nie wspomne jak np baki są metalowe. kierownice są cienkie, i sie gna łatwo. w najgorszym przypadku mozna uszkodzic rame, bo bywa ze potrafi pęknąć
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez mikozniak » 26/3/2012, 16:37

Musisz byc zdecydowany do czego motor potrzebujesz :D. Innej opcji nie ma.
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Dzesiu10 » 26/3/2012, 16:49

chyba że hard enduro i utwardzić zawieche:) aby na torze dawało radę, nigdy nie uzyskasz na enduro takiej wygody na torze i poręczności jak na fullu i odwrotnie w enduro cross będzie za mało elastyczny i może być po prostu za twardo:)
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez an0nim » 26/3/2012, 17:43

oczywiscie zgadzam sie ze wszystkim, a mysle ze np taki motor
http://otomoto.pl/honda-crf-supermoto-M3094855.html
na ulicy da rade (chodzi mi dla amatora-umiacego poruszac sie takim motorem, nie katujac go niewiadomo jak) lecz nie odczuje wielkiej roznicy niz np soft enduro, a frajda napewno jest z takiej hondy supermoto :)
an0nim
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 13/3/2011, 22:10

Postprzez henio12323 » 26/3/2012, 18:57

nie prawda. ta CRF to sporetowy sprzet na tor SM, nie do miasta. po 1) sprzegło działa tylko na obrotach, czyli pod swiatłami jak stoisz z zapiętym biegiem jarasz sprzęgło. - nie nadaje sie. 2 krótkie biegi, 3 system działania gazu zero jedynkowy. to albo zapier...dziela albo stoi w miejscu. nie da sie tym amatorsko spokojnie jeździ. wiec gadanie że nie odczuje wielkiej róznicy niz soft enduro to najwieksza głupota mysląc tak.
po 2, takie wyczynówki remontuje sie bardzo często, wymagają tez częstej wymiany oleju ( szczególnie ze względu na szybkie zuzycie sprzegła ) niektórzy nawet powiekszaja miski olejowe, dając dodatkowe chłodnice oleju itp.

i tak jak dzesio mówi mozna tez przerobic. np ktm SX i EXC przednie maja praktycznie takie same zawieszenie. jednak SX ma inny setting, zamiennie mozna oba amorki wymienic i miec EXC na tor :P choc i tu charakterystyka silnika nie jest taka jak w SX. moto równiej ciągnie w kazdym zakresie, i nie ma tego "strzału" ani pracy silnika zero jedynkowej. jednym słowem nikt nigdy nie uzyska czasówki na EXC takiej jak na SX. ale z amatorską jazdą poganiac po torze mozna stockowym EXC nawet - co robie, i nie narzekam.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Bostorn » 26/3/2012, 19:12

było, było, było. Forum aż kipi od tego, a dodatkowo masz temat podwieszony, w którym rozpisany jest każdy rodzaj maszyny

zamykam
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê