125'ka dla amatora.
Posty: 17
• Strona 1 z 1
125'ka dla amatora.
Witam,
za niedługi okres czasu chcę zakupić sobie motocykl. Pojemność 125ccm3. Będzie on mi przede wszystkim służył do dojazdu do szkoły jak i przejażdżek z kumplami. (Chciałbym podkreślić, że stan drogi, po której będę jeździł do szkoły jest naprawdę w porządku, więc mógłbym troszkę "przycisnąć").
Czytając różne tematy, posty natrafiłem na cztery modele, które by mnie interesowały. Są to:
- Yamaha YZF-R 125,
- Aprilia RS 125,
- Honda NSR 125,
- Honda CBR 125.
Prosiłbym o polecenie któregoś z modelu, a najlepiej poprzeć to argumentami.
Pozdrawiam!
PS Mój wzrost to 172cm.
za niedługi okres czasu chcę zakupić sobie motocykl. Pojemność 125ccm3. Będzie on mi przede wszystkim służył do dojazdu do szkoły jak i przejażdżek z kumplami. (Chciałbym podkreślić, że stan drogi, po której będę jeździł do szkoły jest naprawdę w porządku, więc mógłbym troszkę "przycisnąć").
Czytając różne tematy, posty natrafiłem na cztery modele, które by mnie interesowały. Są to:
- Yamaha YZF-R 125,
- Aprilia RS 125,
- Honda NSR 125,
- Honda CBR 125.
Prosiłbym o polecenie któregoś z modelu, a najlepiej poprzeć to argumentami.
Pozdrawiam!
PS Mój wzrost to 172cm.
- cezarypioro
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/3/2012, 20:40
To CBR'ka odpada już na starcie.
Tak patrzę teraz na te NSR'ki to one już chyba dawno wyszły z produkcji i są tylko jakieś 10-15 letnie modele?
Tak patrzę teraz na te NSR'ki to one już chyba dawno wyszły z produkcji i są tylko jakieś 10-15 letnie modele?
- cezarypioro
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/3/2012, 20:40
yeloo napisał(a):Yamaha, Aprilia i Honda NSR to 2T więc są stosunkowo mocne(po odblokowaniu) ale lubią dużo palić. CBR to już 4T i jest naprawdę ekonomiczna ale w niej będziesz musiał się zadowolić max. 15KM
YZF 125 to 4t
@autor
Zależy do czego będziesz chciał używać. RS i NSR to 2t ( czyt. 35km , a YZF i CBR to 4t, dużo słabsze i znacznie bardziej " zamulone ", ale za to nieporównywalnie ekonomiczniejsze.
- punk891
- Świeżak
- Posty: 132
- Dołączył(a): 11/9/2011, 10:46
- Lokalizacja: SÅ‚upsk
dokładnie, te moto dzielą sie akurat na 2 kategorie, 2T i 4T
2T - mocne sprzety, duzo palą, lekkie, wymagaja stosunkowo częstszych remontów - i tu masz RS, NSR , mito
4T - słabe, ekonomiczne, nie wymagaja w sezonie praktycznie zadnego zaglądania - i tu masz yamaha r125, honde CBR
nie ma innych kategorii wybór nalezy do Ciebie
jak juz sie zdecydujesz na konkretną kategorie, to kazdy sprzet jest dobry. czy to bedzie dla przykładu RS czy NSR oba sprzety sa podobnie mocne, podobnie pala, podobnie wymagaja remontów. ewentualne róznice zazwyczaj wynikają ze stanu technicznego
2T - mocne sprzety, duzo palą, lekkie, wymagaja stosunkowo częstszych remontów - i tu masz RS, NSR , mito
4T - słabe, ekonomiczne, nie wymagaja w sezonie praktycznie zadnego zaglądania - i tu masz yamaha r125, honde CBR
nie ma innych kategorii wybór nalezy do Ciebie
jak juz sie zdecydujesz na konkretną kategorie, to kazdy sprzet jest dobry. czy to bedzie dla przykładu RS czy NSR oba sprzety sa podobnie mocne, podobnie pala, podobnie wymagaja remontów. ewentualne róznice zazwyczaj wynikają ze stanu technicznego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Słuchajcie, a te remonty na czym by polegały, co by trzeba było konserwować, wymieniać i jaki mniej więcej koszt by tego wychodził na sezon?
- cezarypioro
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/3/2012, 20:40
W 2t tłok gdzieś co 15-20 kkm się wymienia, szybciej napęd opony itd siadają, ale bez przesady też. Po prostu wybierz co chcesz, moc , większe spalanie + olej, czy małe spalanie, ale mniejsza moc ( 15 km)
Zastrzeżenia na PW.
-
Boshi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2349
- Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21
- cezarypioro
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/3/2012, 20:40
To świetnie Panowie, poprawiliście mi humorek. Wybieram YZF.
Dzięki bardzo,
pozdrawiam i miłej nocy!!!
Dzięki bardzo,
pozdrawiam i miłej nocy!!!
- cezarypioro
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/3/2012, 20:40
CBR z blokadami 110, bez kolo 140km/h. Ogolnie YZF CBR sa to bardzo podobne modele, plus dla Yamahy za wyglad, natomiast dla CBR sa fabryczny tlumik ktory lepiej brzmi od YZF
- pietrek7557
- Bywalec
- Posty: 514
- Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
- Lokalizacja: Opole
Chłopie, mam to wiem co mowie, Tobie polecam odrabiać lekcje, bo nie masz nic konkretnego do powiedzenia.
P.S Jeszcze jedno dla jasnosci: Nalezy sciagnac blokady przez co moc wzrasta z 13 do 19 KM co wykracza poza dozwolona moc w prawie jazdy A1. Ponadto CBR jest kilkanascie kg lzejsza od YZF 125. Osiagniecie tych 140 jest trudne, jest to absolutny V max. Zeby taka predkosc osiagnac, przydatna jest droga z niewielkim spadkiem, wyzsza szyba, odpowiednia pozycja, a i duze znaczenie ma masa kierowcy i jego wzrost. Tyle ze ja wychodze z zalozenia, ze zamiast kupowac dodatki zwiekszajace 5 - 10 km/h i nieraz skracajace zywot silnika, po prostu lepiej kupic wieksze moto.
Wracajac do autora tematu: Jesli nie zamierzasz uprawiac szeroko pojetej turystyki, CBR czy YZF w zupelnosci wystarcza i nie zrujnuja portfela wlasciciela.
P.S Jeszcze jedno dla jasnosci: Nalezy sciagnac blokady przez co moc wzrasta z 13 do 19 KM co wykracza poza dozwolona moc w prawie jazdy A1. Ponadto CBR jest kilkanascie kg lzejsza od YZF 125. Osiagniecie tych 140 jest trudne, jest to absolutny V max. Zeby taka predkosc osiagnac, przydatna jest droga z niewielkim spadkiem, wyzsza szyba, odpowiednia pozycja, a i duze znaczenie ma masa kierowcy i jego wzrost. Tyle ze ja wychodze z zalozenia, ze zamiast kupowac dodatki zwiekszajace 5 - 10 km/h i nieraz skracajace zywot silnika, po prostu lepiej kupic wieksze moto.
Wracajac do autora tematu: Jesli nie zamierzasz uprawiac szeroko pojetej turystyki, CBR czy YZF w zupelnosci wystarcza i nie zrujnuja portfela wlasciciela.
- pietrek7557
- Bywalec
- Posty: 514
- Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
- Lokalizacja: Opole
Wszystkie a moja 105 km\h tyle ze to szosowka.Kaai napisał(a):115? To nie te czasy, żeby jakaś 125 NIE leciała 115
Wszystkie tyle wyciÄ…gnÄ….
Racja 2T maja okropny dzwiek ;/
Mowicie o blokadach w 125 4T dajcie przyklad?
-
Dyz!o91 - Świeżak
- Posty: 391
- Dołączył(a): 28/2/2012, 00:18
- Lokalizacja: Konin/Poznań
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości