Skoki obrotów przy wysokich obrotach
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Skoki obrotów przy wysokich obrotach
Przed zimą robiłem pare rzeczy w moto - wymiana tarczy, klocki, filtr powietrza, płyny, olej i kilka drobiazgów.
Nie jeździłem po tych zmianach. Dziś się przejechałem, wszystko niby było OK, jednak jak wkręciłem ostro moto do około 11 tys. obrotów to wskazówka bardzo gwałtownie skoczyła do 13 tys. obrotów (odcięcie jest przy 15,5 tys.) i moto dość mocno wyje przy tym.
Motocykl zachowuje się podobnie, jakbym bardzo lekko w tym czasie wcisnął klamkę sprzęgła, taki przeskok obrotów i mocne wycie motocykla.
Czy to wina tego, że założyłem sportowy filtr powietrza K&N i nic nie regulowałem? Niby wpuszcza więcej powietrza. Co zrobić? Jakieś regulacje? Synchronizacje? Nie znam się, jak to wygląda?
Taki skok obrotów to ja miałem z regulowanym zaworem wydechowym na 125 ccm dwusuwie i to było normalne, a tu przecież tak nie powinno być.
Motocykl to CBR 600 RR 2007.
Nie jeździłem po tych zmianach. Dziś się przejechałem, wszystko niby było OK, jednak jak wkręciłem ostro moto do około 11 tys. obrotów to wskazówka bardzo gwałtownie skoczyła do 13 tys. obrotów (odcięcie jest przy 15,5 tys.) i moto dość mocno wyje przy tym.
Motocykl zachowuje się podobnie, jakbym bardzo lekko w tym czasie wcisnął klamkę sprzęgła, taki przeskok obrotów i mocne wycie motocykla.
Czy to wina tego, że założyłem sportowy filtr powietrza K&N i nic nie regulowałem? Niby wpuszcza więcej powietrza. Co zrobić? Jakieś regulacje? Synchronizacje? Nie znam się, jak to wygląda?
Taki skok obrotów to ja miałem z regulowanym zaworem wydechowym na 125 ccm dwusuwie i to było normalne, a tu przecież tak nie powinno być.
Motocykl to CBR 600 RR 2007.
-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
w RR-ce masz wtrysk. Więc ecu powinien sam sobie dawkowanie ustalić.
Dla K&n są niby specjalne mapy, jednak to głównie obowiązuje z pełnym układem wydechowym.
Swiec niepodałeś, może coś z nimi nie tak. Może to tylko złudzenie po dłuższej przerwie od sprzęta.
Dla K&n są niby specjalne mapy, jednak to głównie obowiązuje z pełnym układem wydechowym.
Swiec niepodałeś, może coś z nimi nie tak. Może to tylko złudzenie po dłuższej przerwie od sprzęta.
- hubi199
- Bywalec
- Posty: 581
- Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
- Lokalizacja: J-no
A czy czasami sprzeglo sie nie slizga???
Zapobserwuj dokladniezobacz czy takie cos sie dzieje na wyzszych biegach bo jesli nie to sprzeglo sie konczy....
Zapobserwuj dokladniezobacz czy takie cos sie dzieje na wyzszych biegach bo jesli nie to sprzeglo sie konczy....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Hmm ok, jutro zobaczÄ™.
Czyli jeśli założyłem inny filtr to sam powinien wszystko ustawić? Dodam, że mam wydech Scorpion.
Jak mówię - przed tym K&N nic takiego nie było.
Dzisiaj przejechałem się znowu i jest coś takiego, jak gwałtowanie zacznę przyspieszać to obroty wariują, tzn. w niektórych momentach szybko skaczą do góry, ale moto nie przyspiesza tak dobrze... i wyje mocno.
Takie ślizganie obrotów, ciężko to opisać.
Sprzęgło się kończy, tzn. co? Nowe tarcze sprzęgłowe i mogę śmigać dalej?
Dodam jeszcze, że wymieniałem olej w silniku i z tego co czytałem mogą być jakieś sprężynki do wymiany?
Edytuj posty!
komarcc
Czyli jeśli założyłem inny filtr to sam powinien wszystko ustawić? Dodam, że mam wydech Scorpion.
Jak mówię - przed tym K&N nic takiego nie było.
Dzisiaj przejechałem się znowu i jest coś takiego, jak gwałtowanie zacznę przyspieszać to obroty wariują, tzn. w niektórych momentach szybko skaczą do góry, ale moto nie przyspiesza tak dobrze... i wyje mocno.
Takie ślizganie obrotów, ciężko to opisać.
Sprzęgło się kończy, tzn. co? Nowe tarcze sprzęgłowe i mogę śmigać dalej?
Dodam jeszcze, że wymieniałem olej w silniku i z tego co czytałem mogą być jakieś sprężynki do wymiany?
Edytuj posty!
komarcc
-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
Tak to ewidentnie wygląda na ślizgające się sprzęgło. Masz sprzęgło hydrauliczne czy jeszcze na linkę? Jeśli na linkę to sprawdź czy dobrze odbija. Jeśli tutaj jest wszystko w porządku to nie pozostaje nic innego jak rozebranie i sprawdzenie samego sprzęgła.
-
adamRS - Świeżak
- Posty: 486
- Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
- Lokalizacja: Wieluń/Poznań
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości