Zobacz wątek - Yamaha FZR 600 szarpie na niskich obrotach.
NAS Analytics TAG

Yamaha FZR 600 szarpie na niskich obrotach.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yamaha FZR 600 szarpie na niskich obrotach.

Postprzez reszko » 17/3/2012, 00:10

Sytuacja wygląda następująco: jadąc na rozgrzanym silniku zwalniam redukując biegi do 2-ki,1-ki, do prędkości około 30km/h 20km/h (najczęściej w korku między samochodami),no i w momencie ponownego przyspieszania zaczyna szarpać. Nie ma tragedii, ale jest to upierdliwe. Po wejściu na wyższe obroty i przy większych prędkościach, przy zwalnianiu i następnie przyspieszaniu efekt szarpania nie występuje. Efekt szarpania występuje tylko przy niskich obrotach i małych prędkościach.
Efekt ten redukuje się w momencie ustawienia wolnych obrotów około 1500/1600, kosztem spalania oczywiście. Pewien posiadacz FZR-ki pisał, że to normalne (?) w tym modelu.

Czy może mieć na to wpływ zużycie sprzęgła, sprężyn/tarcz?
Nieodpowiednie lepkość oleju?
Nieodpowiedni filtr powietrza (coś wspominał pan w sklepie z akcesoriami)?
Wszystkie filtry wymieniane zostały w połowie zeszłego sezonu ASO.
Jak wiadomo FZR pobiera olej i w trasie zmuszony zostałem dolać ten, który był akurat na stacji.
Czy zmieszanie olejów mogło się do tego przyczynić?

Bardzo proszę o wszelkie wskazówki, które mogą usunąć przyczynę szarpania.
Ostatnio edytowano 17/3/2012, 08:42 przez reszko, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny


Postprzez Dzesiu10 » 17/3/2012, 00:49

a może po prostu za wysoki bieg do danej prędkości?( 2 przy 30 km na h)
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra


Postprzez reszko » 17/3/2012, 08:36

Zdecydowanie nie chodzi o za wysoki bieg do danej prędkości.
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez Voxx » 17/3/2012, 12:06

moze masz za luzny lancuch
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez reszko » 17/3/2012, 17:19

Łańcuch jest napięty, tyle, że ma już swój przebieg. Na razie nie stać mnie na nowy zestaw...
Czy ewentualnie coś jeszcze może wpływać na szarpanie?

A, no i jak bardziej przycisnę i szybko zmieniam biegi sprzęgło się czasem ślizga. Czy to może być powiązane?
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez reszko » 13/6/2012, 11:18

Jakiś czas temu wymieniony został napęd. Już się ułożył. Jest nieco lepiej, ale lekkie szarpanie jest odczuwalne. Ten typ po prostu tak ma.
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez mati22252 » 13/6/2012, 12:00

Jeżeli lałeś dolewki olejem samochodowym to sprzęgło może dostawać. Oleje samochodowe mają maksymalnie zmniejszy tarcie i nie posiadają dodatków do mokrych sprzęgieł, co może prowadzić do jego ślizgania a w efekcie spalenie.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez reszko » 13/6/2012, 12:15

Olej wymieniony został tuż przed wymianą napędu. Rozmawiałem z kilkoma posiadaczami FZR 600 i większość starszych roczników niestety tak pracuje na niskich. Ten motocykl był dedykowany torom nie korkom ulicznym:) Jeżeli chodzi o sprzęgło, to do wymiany kwalifikują się tarcze i sprężyny, z tego co mówi mechanik.
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez stachv1 » 13/6/2012, 17:39

Tak jak normalne jest że co jakis czas trzeba w FZR robic dolewke to moim zdaniem normalne jest ,że ten motocykl szarpie , sam czasem tak mam, że jade przez miasto i gdy jestem zmuszony zwolnic do tych 20-30km/h to jak chce ruszyc szarpie.
Podobną sytuacje mam jak wyjeżdżam z podwórka.

@Reszko, próbowałeś rozebrać sprzęgło i sprawdzałeś tarcze czy liczysz na słowo honoru mechanika?
stachv1
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18/3/2012, 16:59
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez reszko » 13/6/2012, 18:14

Sam nie ruszam dekli. Objawy są dosyć wyraźne co potwierdza kilka osób, także tą robotę pozostawiam fachowcom.
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez Trax » 15/6/2012, 08:36

moją FZR tak "fachowcy" załatwili że już nigdy moto nikomu do naprawy nie oddam... a wbrew pozorom to nic skomplikowanego wystarczy trochę poczytać zajrzeć w serwisówkę przemyśleć wszystko dobrze i można robić samemu
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez reszko » 15/6/2012, 10:52

Tylko, żeby jeszcze czas pozwolił...
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez stachv1 » 15/6/2012, 19:51

Ja ostatnio sam rozebrałem sprzęgło po raz pierwszy , sprawdziłem tarcze ( nowych jeszcze nie mam ) złożyłem i dzisiaj zrobiłem ok 50km i wszystko działa super ;)
stachv1
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18/3/2012, 16:59
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez reszko » 16/6/2012, 09:24

Czyli wymiana tarcz w FZR nie wiąże się z większymi kombinacjami. Rozumiem, że nie wysypią mi się elementy sprzęgła po odkręceniu dekla i nie wyleje mi się olej? :) Pytam, bo nigdy tego nie robiłem... A czy samo przełożenie tarcz i sprężyn nie wymaga jakiś nietypowych narzędzi?
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez Trax » 16/6/2012, 12:36

olej ci się wyleje bo jest pod tym deklem - masz 2 opcje albo spuścić olej albo przechylić moto - ja oparłem je o stołek taki wysokości z 15 cm tak że moto prawie leżało i olej spłynął na 2 stronę :) nic ci się nie wysypie ale dobrze by było jak byś poczytał w serwisówce co i jak. Żadnych nietypowych narzędzi nie potrzebujesz.
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez reszko » 16/6/2012, 13:54

Dzięki za wskazówki. W przyszłym miesiącu zabiorę się za to i dam znać jak poszło.
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez DostojnyKocur! » 16/6/2012, 16:39

ogolnie wymiana sprzęgła raczej nie przyniesie Ci korzyści bo jakby bylo zuzyte to by Ci sie slizgało przy dodawaniu gazu obroty szly by w gore a motor stał . Takze jakby wystepowalo szarpania to raczej zuzyte sprzeglo by to zniwelowalo , bo by sie slizgaly na sprzegle szarpniecia , A tak jak bedzie świeże będzie wszystko przenosić na kolo

Ogolnie to bym stawiał tylko na źle wyregulowany gaźnik to raz
No chyba ze spuszczasz go do obrotow ponizej tego 1600 i sie dziwisz ze szarpie
chyba wiesz ze motocyklem sie inaczej jezdzi niz samochodem
Akcesoria do moto z carbonu Potrzebujesz ? pisz !
Avatar użytkownika
DostojnyKocur!
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6/1/2011, 15:16
Lokalizacja: Nienack

Postprzez stachv1 » 17/6/2012, 09:34

@Reszko, zobacz na YT filmiki jak sie rozbiera sprzęgło ;)

np. http://www.youtube.com/watch?v=jHNHbtSg ... ature=plcp

może to inny troche silnik bo od YZF , ale różni sie tylko tym ,że jest jedna mniej śruba i sprężyna.

Ja na podstawie tego sam pierwszy raz rozbierałem :) Samemu to zrobisz za pomocą imbusa i klucza 10, nic wiecej nie potrzeba, a zaoszczędzisz troche kasy ;p
stachv1
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18/3/2012, 16:59
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez reszko » 17/6/2012, 13:29

DostojnyKocur!, sprzęgło delikatnie się ślizga na wysokich. Czasami jak mu "dodam niebywale dużo gazu", to po zmianie biegu załapuje dopiero po 1-2 sekundach, czyli ewidentnie tarcze do wymiany. Tylko czy wymiana tarcz zmniejszy efekt szarpania? Moto po rozgrzaniu ma 1500 na jałowym :) , bo ten model nie hula na niższych. Wyregulowany jest na cacy. Chodzi równiutko jak w zegarku. Gumy zabieraka też nowe.

stachv1, na filmie koleś rozbiera sprzęgło do zera.. Do zmiany tarcz chyba nie trzeba demontować wszystkiego?
Tu na przykładzie hondy wymiana samych tarcz: http://www.youtube.com/watch?v=br63PLcq ... re=related
Czy ten film się nadaje? Czy trzeba jeszcze coś regulować przy klamce?

Proszę nie używać wulgarnych słów, nawet wykropkowanych itp
Następnym razem otrzymasz ostrzeżenie.
komarcc
Ostatnio edytowano 19/6/2012, 15:23 przez reszko, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez stachv1 » 17/6/2012, 21:00

Oczywiście ,że nie trzeba ;)wyjmujesz tylko te śruby ze spręzynami, pokrywe i tarcze z przekładkami, stare tarcze zamieniasz na nowe i analogicznie składasz ;)

Na pewno trzeba bedzie odkręcić śrube od dekla (bo pewnie nowe tarcze sie nie pomieszczą) a co za tym idzie poluzować linke od klamki i później ustawić luz na klamce ;)
stachv1
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18/3/2012, 16:59
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na gr