przez reszko » 17/3/2012, 00:10
Sytuacja wygląda następująco: jadąc na rozgrzanym silniku zwalniam redukując biegi do 2-ki,1-ki, do prędkości około 30km/h 20km/h (najczęściej w korku między samochodami),no i w momencie ponownego przyspieszania zaczyna szarpać. Nie ma tragedii, ale jest to upierdliwe. Po wejściu na wyższe obroty i przy większych prędkościach, przy zwalnianiu i następnie przyspieszaniu efekt szarpania nie występuje. Efekt szarpania występuje tylko przy niskich obrotach i małych prędkościach.
Efekt ten redukuje się w momencie ustawienia wolnych obrotów około 1500/1600, kosztem spalania oczywiście. Pewien posiadacz FZR-ki pisał, że to normalne (?) w tym modelu.
Czy może mieć na to wpływ zużycie sprzęgła, sprężyn/tarcz?
Nieodpowiednie lepkość oleju?
Nieodpowiedni filtr powietrza (coś wspominał pan w sklepie z akcesoriami)?
Wszystkie filtry wymieniane zostały w połowie zeszłego sezonu ASO.
Jak wiadomo FZR pobiera olej i w trasie zmuszony zostałem dolać ten, który był akurat na stacji.
Czy zmieszanie olejów mogło się do tego przyczynić?
Bardzo proszę o wszelkie wskazówki, które mogą usunąć przyczynę szarpania.
Ostatnio edytowano 17/3/2012, 08:42 przez
reszko, łącznie edytowano 1 raz