przez marcinpsk » 9/2/2012, 14:01
Kilka miesiecy temu szukalismy z moja druga polowka jakiegos moto na 1-szy dla niej jako ze sie zdecydowala zeby zostac kierowca o2o.
Z kryteriow to wiadomo- nie za mocne, przewidywalne w prowadzeniu, liniowe oddawanie mocy, nie za ciezki. wazne bylo tez to zeby to bylo w owiewce lub polowiewce jak xj6 wspomniane wyzej. No i rocznik mial znaczenie. Moto mialo byc w miare swieze czyli zalozylismy ze od 2008 roku wzwyz. Jako ze ja wiekszosc z motocykli , ktore posiadalem w swoim zyciu bylo ze stajni yamahy to na testy poszedl xj600 z abs (testowka salonowa) - objechalem 2 wersje z owiewka pelna i nakeda. Naked bardzo zwrotny, skrzynia przyjemnie pracowala ale tak od 120 nie szlo na nim wysiedziec przez napierajacy wiatr i tak jakby pozniej mocy mu brakowalo. Wersja w owiewce troche rozwiazala te problemy.
w gre wchodzila tez opcja kawy er-6n w owiewce, lecz stety-niestety rozgladajac sie powoli za nastepca mojej yamaszki w salonie suzuki wpadl mi model GSX650F - czyli nastepca kultowego jajka. Po zasiegnieciu danych technicznych decydowalem sie na jazde testowa. Motocykl bardzo przewidywalnie i stabilnie sie prowadzi, bardzo zwrotny (nieco mniej niz xj6), w miare oszczedny, przewidywalny w oddawaniu mocy. Zaglebiajac sie bardziej w temat okazalo sie ze jest to jedna z nowszych wersji bandita 650 obudowana w owiewki i z podniesiana nieco moca (chyba niecale 90 koni). Pozycja za kierownica praktyczie wyprostowana i w dluzszych trasach komfortowa, choc wyglad maszyny sprawia wrazenie sporta. Silnik to dlugowieczna i niezawodna jednostka z bandita. Co do prowadzenia i mocy przy wyzszych predkosciach to tak do 160-170 km/h nie ma zadnej zadyszki co bije yamahe na glowe.
Kolejna sprawa jest wyswietlacz biegow, o ktorym mozna pomarzyc w yamahach.
Jedynym minusem tego moto jest wedlug mnie wzgledem yamahy - wyczowalnie wieksza masa motocykla w stosunku do xj6, zwiazana ze stalowa rama, co w manewrowaniu na postoju czasami robi sie dokuczliwe.
Jednakze wybor padl na gsx`a, takze proponuje rozwazyc i ta propozycje na 1-sze moto, bo skoro moja kobieta jest w stanie sobie z nim poradzic to i wiekszosc poczatkujacych motocyklistow da rade. Moto te wystepuje z wersjami z abs i bez abs, ale n pierwsze radzilbym cos jak jeden z przedmowcow cos bez tego systemu z tego wzgledu ze jak kolejne kupisz bez abs`u to mozesz miec problem w sytuacjach awaryjnych na poczatku.