Zobacz wątek - Pytania o rzędowe czwórki w Hondach CB 750
NAS Analytics TAG

Pytania o rzędowe czwórki w Hondach CB 750

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Pytania o rzędowe czwórki w Hondach CB 750

Postprzez rasta007 » 13/7/2011, 21:47

To mój początek na forum, witam więc wszystkich!
Niedawno stałem się posiadaczem hondy CB 750 z '82 roku (a dokładniej zbudowanego motocykla z układem napędowym hondy). Kupując wiedziałem, że silnik bierze olej i będzie do naprawy (podobno pierścienie). Mam do Was kilka pytań, żeby nie popełnić jakiejś głupoty.
1) Jeśli by się okazało, że winne są pierścienie, należy wykonać wtedy kompletny remont, prawda? Sama wymiana pierścieni to zły pomysł?
2) Czy szukając używanego silnika łatwo trafić na minę? Słyszałem, że te silniki są pancerne (mój chyba nie był) :wink:
3) Czy były istotne różnice między silnikami z lat 79-82 a młodszymi? Dużo łatwiej dostać silnik z lat '90, poza tym byłby on o kilka lat młodszy, a więc pewnie w lepszym stanie. Czy będzie pasować do mocowań?

Z góry dzięki za pomocne rady.
PZDR
rasta007
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/7/2011, 21:44


Postprzez Kelhorn » 13/7/2011, 23:27

1) tak, szlifuje się tuleje i daje nadwymiarowe, dopasowane do nowego wymiaru tulei pierścienie. Jeżeli zrobić inaczej, to zajeździsz w 5 minut świeże pierścienie o zużyte fragmenty tulei.
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42


Postprzez regis440 » 14/7/2011, 09:43

Kelhorn napisał(a):1) tak, szlifuje się tuleje i daje nadwymiarowe, dopasowane do nowego wymiaru tulei pierścienie. Jeżeli zrobić inaczej, to zajeździsz w 5 minut świeże pierścienie o zużyte fragmenty tulei.


oprocz nowych pierscieni potrzebne sa nadwymiarowe tloki, bo stare beda za luzne

niestety tak operacja nie jest tania,
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez Kelhorn » 14/7/2011, 13:33

Miałem napisać, ale się zakręciłem :). Poza ceną, trzeba jeszcze znaleźć kogoś kumatego kto to zrobi przyzwoicie.
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez rasta007 » 14/7/2011, 15:20

Ok, tak sądziłem, że to będzie większy wydatek.
A orientujecie się, czy można łatwo zmienić ten silnik (1981 r) na taki z lat '90? Tych jest kilka do kupienia...
rasta007
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/7/2011, 21:44

Postprzez rasta007 » 24/1/2012, 18:51

Panowie, poradźcie, co robić dalej.
Zmierzona kompresja na wszystkich cylindrach jest ok 10 barów. Zdjęliśmy głowicę i było podejrzenie uszczelniaczy - wymiana nic nie dała. Był więc pomysł, że może jest pęknięcie w głowicy ale w silnikach chłodzonych powietrzem nie można tego sprawdzić. Kupiłem drugą, używaną głowicę. Po zmianie dalej bez zmian - kopci ciągle ten sam cylinder. Nie mam już pomysłów, co może być przyczyną. Dym pojawia się głównie przy zimnym silniku lub przy dużym obciążeniu (przyspieszaniu). Dodam tylko, że silnikiem zajmuje się doświadczony mechanik i też nie wie, co robić dalej :roll:
HELP!
rasta007
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/7/2011, 21:44

Postprzez Raczek_6 » 25/1/2012, 10:03

A jak wyglądają pierścienie, tłok i tuleja cylindrowa ?

Starsze Hondy chłodzone olejem są czułe na tym punkcie.

Po za tym na zimno może czasami trochę kopcić (szczególnie starsze silniki), ważne żeby nie kopcił po nagrzaniu.

Jakie ma zużycie oleju ?
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez rasta007 » 25/1/2012, 14:31

Dokładnego zużycia nie znam, ponieważ od niedawna posiadam ten motocykl.
Kopci na niebiesko/siwo także jak jest nagrzany, jeśli mocniej odkręcę manetkę.
Kompresja równa. Czy to mogą być pierścienie olejowe? Czy można je wymieniać bez remontu cylindrów?
rasta007
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/7/2011, 21:44

Postprzez regis440 » 25/1/2012, 16:39

rasta007 napisał(a): Czy to mogą być pierścienie olejowe? Czy można je wymieniać bez remontu cylindrów?


jezeli wykluczyliscie glowice i uszczelniacze to tylko zostaja pierscienie(a wlasciwie zuzycie calosci gladz cylindra, tlok, pierscienie), ewentualnie pekniecie pierscienia

jezeli jest pekniety to jest duza szansa ze wymiana pomoze

wymiana samych pierscieni moze nic nie dac jezeli cylinder jest zuzyty
trzeba by zmierzyc cylinder i jezeli zuzycie jest w normie to te jest szansa na powidzenie
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez Raczek_6 » 31/1/2012, 14:50

Mogą być pierścienie ale nie muszą.
Jak góra była rozebrana trzeba było pomierzyć za pomocą średnicówki tuleje cylindrowe, jakie ma odchyłki od tego co zaleca serwisówka.
Jeśli tuleje będą jajowate to wymiana pierścieni nie pomoże.
A dopuszczalny maksymalny luz na zamku w pierścieniach wynosi 0,5mm , powyżej tego pierścienie są do wymiany (mierzone szczelinomierzem).

Może na razie nie ładuj się w koszty tylko pojeździj i sprawdź zużycie oleju, czasami pozostałość oleju z tłumików (mat wyciszających) może się jeszcze wypalać, a to będzie trwało dość długo.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez RUTRA.RD » 1/2/2012, 08:13

ja się mądrzyć nie będę ale najpierw to by wypadało sprawdzić ile bierze oleju poczytać na forach ile ludziom bierze, jakie ma osiągi twój motocykl jakie powinien mieć, może sie okazać ze wcale zle nie jest
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê