Zobacz wątek - R1 rn12 limited edition Olej MOTUL Jaki najlepszy
NAS Analytics TAG

R1 rn12 limited edition Olej MOTUL Jaki najlepszy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

R1 rn12 limited edition Olej MOTUL Jaki najlepszy

Postprzez jayjay2122 » 19/1/2012, 11:56

Witam... Mam pytanie do was koledzy... Posiadam r1 rn 12 z 2006 roku.. interesuje mnie olej motul ... Ale powiecie mi jaki najlepszy bedzie ktory kupic..?? Ktory sie bedzie najlepiej spisywal.. Licze na wasza wiedze i doscwiadczenie . Pozdrawiam Koledzy
jayjay2122
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19/1/2012, 11:48


Postprzez Seba_ER5 » 19/1/2012, 12:15

300v lub 7100 ale ja bym latal na 5100. I gestosc taka jak w instrukcji zapewne 10W40 ale to musisz sprawdzic.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58


Postprzez XyX » 19/1/2012, 15:05

Tylko Motul 300V 10w40 nie żałuj kasy bo naprawdę warty tej kasy co do 7100 to jeżeli chodzi ci o efekt to skrzynia głośniej pracuje i bardziej tępo (jak dla mnie szkoda kasy na te 2) --> a 5100 to już nawet się nie wypowiadam szkoda czasu.
300V jest świetnym olejem zalewam też auto trochę było dłubane więc szkoda mi kasy na coś gorszego :twisted:
Śmierć jeździ szybko wiec musisz być szybszy!!!
XyX
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 7/3/2008, 22:20
Lokalizacja: Mazowsz

Postprzez PrimoGhost » 19/1/2012, 16:22

Tylko Motul 300V nawet w porównaniu z syntetycznym Castrolem ciekawie wypadał. Głównie praca skrzyni biegów. W poprzednim moto miałem 5100, po zalaniu 300V czułem, że skrzynia pracuje płynniej, ciszej. Seby nie słuchaj, bo on zakatował już 15 motocykli, 4 samochody i komputer poprzez zły olej :)
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez tomek_gda » 19/1/2012, 16:44

PrimoGhost napisał(a):Tylko Motul 300V nawet w porównaniu z syntetycznym Castrolem ciekawie wypadał. Głównie praca skrzyni biegów. W poprzednim moto miałem 5100, po zalaniu 300V czułem, że skrzynia pracuje płynniej, ciszej. Seby nie słuchaj, bo on zakatował już 15 motocykli, 4 samochody i komputer poprzez zły olej :)

Legenda głosi (i mechanicy też) że nie powinno się przechodzić z półsyntetyka na syntetyk. Nie masz jakiśwycieków czy rozszczelnień?
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez PrimoGhost » 19/1/2012, 19:58

Nie wiem. Rozbiłem to moto ;] To kit a nie legenda... legendy mają coś z prawdy ;]
owszem, można zajechać syntetykiem moto, ale musiałoby być naprawdę konkretnie dosyfione i na baaardzo lipnym oleju, a 5100 takim nie jest.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez Seba_ER5 » 19/1/2012, 22:20

10W40 to 10W40... ;p
Nie wiem jakbym mial katowac moto by odczuc roznice ;p...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez henio12323 » 19/1/2012, 22:52

spoko mozna robic przesiadki z oleju na olej. to nie czasy silników gdzie róznice w spasowaniu zestawu tłok pierscienie cylinder miały taką rozbieżność gdzie w przypadku dzisiejszych maszyn pasowanie było by dobre- albo zestaw nadawał by sie na złom. teraz wszystko jest robione z taką dokładnoscią że nie da sie tego od tak rozszczelnić.
co do oleju, jak sie ma wyczynowy sprzęt to chyba nie ma co załować na olej. jak chcesz sępic +10- 15 zł na litrze więcej na olej, to kup sobie WSKe i lej hipola. R1 to sprzet sportowy, często oleje półsyntetyczne nie zapewniaja odpowiednioego smarowania w skrajnych warunkach - duze obciązenia, wysokie obroty, wysokie temperatury. oleje estrowe duzo lepiej chronią silnik własnie w tych najgorszych warunkach
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Seba_ER5 » 20/1/2012, 03:10

Pomiedzy 5100 a 300V jest okolo 100%roznicy... Wazne by lac 10W40 (to w moim przypadku).
Duzo osob jezdzi na GPS lub 5100 i nie narzekaja. Do tego zostanie kasa na filtr powietrz i wymiany plynow hamulcowych chlodniczych.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez RUTRA.RD » 20/1/2012, 10:45

tomek_gda
PostWysłany: 19/1/2012, 16:44
Temat postu:

PrimoGhost napisał:
Tylko Motul 300V nawet w porównaniu z syntetycznym Castrolem ciekawie wypadał. Głównie praca skrzyni biegów. W poprzednim moto miałem 5100, po zalaniu 300V czułem, że skrzynia pracuje płynniej, ciszej. Seby nie słuchaj, bo on zakatował już 15 motocykli, 4 samochody i komputer poprzez zły olej Smile

Legenda głosi (i mechanicy też) że nie powinno się przechodzić z półsyntetyka na syntetyk. Nie masz jakiśwycieków czy rozszczelnień?

DAWNIEJ WIERZYLI ZE ZIEMIA JEST PLASKA A W GŁĘBINACH JASZCZURY ŻYJĄ.

lej co chcesz na co cie stac i tak to jest bez roznicy chyba ze robisz 30.000km rocznie lub wiecej albo latasz maks oporowo. jak dajesz w palnik na zimnym silniku to nawet zalanie wody święconej nei pomoże
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez tomek_gda » 20/1/2012, 11:45

RUTRA.RD napisał(a):lej co chcesz na co cie stac i tak to jest bez roznicy chyba ze robisz 30.000km rocznie lub wiecej albo latasz maks oporowo. jak dajesz w palnik na zimnym silniku to nawet zalanie wody święconej nei pomoże

Ojciec dyrektor mógłby się z tym niezgodzić. Na szczęście nim nie jestem.

Czyli mogę zalać swojego horneta (2006) olejem motul 300V pomimo tego że wcześniej używałem półsyntetyka 5100 i nic się nie stanie? Pytam jak najbardziej poważnie, dlatego że poważnie się nad tym zastanawiam.
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez jayjay2122 » 20/1/2012, 12:03

Dzieki za pomoc... Juz wiem jaki kupie napewno ten 300v... Mialem zgryche bo wiedzialem ze motorek jezdzil na motul.. ale nie wiedizalem dokladnie jakim... Motor ma zero wyciekow nic nie kapie nic nie stuka wiec mysle ze jak najbardziej moge zalac tym olejem... Jakis konkretny filtr polecacie oleju i powietrza..?? bo Wiadomo filtr oleju to podstawa.. ale powietrza tez mysle jakis kupic.. Bo wiosna coraz blizej..:)
jayjay2122
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19/1/2012, 11:48

Postprzez RUTRA.RD » 20/1/2012, 13:28

LUDZIE!!

skończcie z tymi bzdurami !!
przejście z 5100 na 3000000000v nie rozszczelni silniki to nie junak zalany olejem z lat 60



kumpel latał golfem 2 na polsyntetyku, mechanik mu powiedział ze przebieg duży ponad 300tys to i olej na mineral trza zalać, ja mu odradzałem ale co ja tam się znam. zmienil i sie zaczely problemy a to wycieki a to cos tam a to olej zaczal brac

każdy kto ma nadal z tym problem niech założy taki temat na forum motocyklowym, zreszta jest tam takich tematów wiele wystarczy poszukać

www.larsson.pl - filtr do twojego motocykla wybierz ladniejszy :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez PrimoGhost » 20/1/2012, 16:41

Seba, ale właściwości motula 300v jednak są lepsze.. były testy, dobrze wypadł. Osobiście uważam, że to bardziej kwestia samopoczucia, niż rzeczywistego "ochraniania silnika" jednak to jest całkiem nieważne? Lubię wiedzieć, że mam dobry olej i wiem, że zrobiłem trochę więcej żeby swoje moto zabezpieczyć.
A Ty napisz mi jeszcze raz na gg, że znowu zajechałeś żonie suszarkę, ale to na pewnie nie przez zły olej, to Cię zablokuje. :)
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez RUTRA.RD » 20/1/2012, 17:42

co ile sprawdzasz stan łożysk w wahaczu ? wymienia ktoś je w ogóle? :)
ano wlasnie czasem spuszczamy sie nad jednym a drugie jest w stanie agonalnym :)
można by tak gadać bez liku.
szanowanie moto da nam wiecej niz najlepszy olej, zalanie 300v do silnika nie wyreguluje zaworów :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez oskaarek » 20/1/2012, 19:33

ja tam latam na pelnym syntetyku i dopoki nie bierze oleju nie zamierzam zmieniac na polsyntetyk ( taka niby jest teoria) Mam audi a6 z 99r z benzynowym silnikiem ,a tam mam nakulane 260tys i nadal smiga na pelnym syntetyku i taka teoria, ze o taki przebieg duzy to juz minerala trzeba zalac. G....o prawda. Przebiegi nie maja nic do tego na jakim oleju sie jezdzi
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
oskaarek
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez XyX » 20/1/2012, 20:23

Co do filtrów to polecam Mann MW 64 (taki będziesz miał kod do swojego moto) najlepsze filtry ewentualnie HifloFiltro HF 303. To tyle w temacie do tego 300v 10w40 wymiana co 6tyś km i bajka. Filtr powietrza K&N ale specyfikacji nie pamiętam do tego zestaw czyściwa i oleju i masz spokój jakieś 250 -300 złociszy
Śmierć jeździ szybko wiec musisz być szybszy!!!
XyX
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 7/3/2008, 22:20
Lokalizacja: Mazowsz

Postprzez Raczek_6 » 25/1/2012, 11:01

Jeśli chodzi o filtr oleju to do Yamah od 2004 roku wzwyż polecam tylko oryginalny filtr oleju.
Koszt ostatnio 45PLN (wakacje 2011).
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr