Zobacz wątek - Zipp Shock praca silnika
NAS Analytics TAG

Zipp Shock praca silnika

i inne małe pojemności
_________

Zipp Shock praca silnika

Postprzez Mianas » 11/1/2012, 18:14

Witam. Przerobiłem własnie swój silnik 50 na 110 jednak po tej przerubce silnik zaczał nierówno chodzic chociaz zawory i rozrzad ustawione sa dobrze,to samo gaźnik chociaz to najmniejszy problem. W 4t z wydechu pluje olejem nie mam pojecia dlaczego moze wiecie? Dzisiaj przejechałem ok 10km i wykreciłem swiece, swieca była czarna. Prosze o szybka i skuteczna pomoc bo juz sam nie wiem co moze byc przyczyna?
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw


Postprzez henio12323 » 11/1/2012, 18:28

moze źle cos złozyłes ? i sie olej dostaje do komory spalania ? np pierscieniami puszcza ? albo uszczelniaczami zaworowymi. gaźnik przestawiałes do tej konfiguracji ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Mianas » 11/1/2012, 18:38

Silnik dobrze jest złozony.Ale jak pierscieniami moze puszczac łaczenia pierscienie ustawiłem tak zeby nie były w jednym rzadku tylkow róznych pozycjach wiec nie powinny nic puszczac tym bardziej ze sa nowe. A uszczelniaczami w jaki sposób mogłyby przepuszczac? Co do regulacji całego silnika to wyregulowany jest dobrze bo był regulowany w serwisie.
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez komarcc » 11/1/2012, 19:59

Pluje olejem, kopci, jest trochę słaby? Jeśli tak to nie wmawiaj nam, że wszystko jest dobrze złożone i wyregulowane :) Sprawdź zawory, uszczelniacze, pierścienie (może już pękł) za ile kupiłeś ten cylinder?
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Mianas » 11/1/2012, 20:27

Olejem pluje,kopcic kopcił nie wiem jak dzisiaj bo anwet nie zauwazyłem słaby nie jest tylko chodzi tak jakbym jechał na ssaniu ale ssanie jest wyłączone. Co tam moze byc źle złozone ten silnik jest prosty wiec nie ma tam co źle złozyc? Silnik jest dobrze wyregulowany bo był regulowany w seriwisie. Co sprawdzic przy zaworach? Uszczelniacze jezeli chodzi ci o uszczelki pod cylindrem i głowica to sa nowe moze chodzi ci o origni kanału płukajacego głowice? Tam sa stare oringi mozliwe ze to przez to olej dostaje sie do komory spalania? Pierscienie sa załozone w dobrej kolejnosci i takze sa nowe jak i tłok,cylinder i głowica.
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez Mianas » 12/1/2012, 16:27

Dzisiaj rozkreciłem cylinder i głowice zeby zobaczyc jak to tam wyglada czy cos sie nie stało no i znalesc przyczyne tego plucia olejem. Zauwazyłem ze zawory komory spalania sa pokryte jakims osadem a cała komora jest w oleju powinna taka byc?
Oto zdjecie:
http://i41.tinypic.com/2hf5fgo.jpg
Nastepne co mnie zanipokoiło to jasny pasek w cylindrze widoczny na zdjeciu,to tak mam byc czy co jest tego przyczyna?
Oto zdjecie:
http://i42.tinypic.com/30li5ib.jpg
Zauwazyłem ze miedzy cylindrem i głowica nie ma jednego oringa widocznego na zdjeciu powyzej w lewym dolnym rogu jest mozliwe ze to wszystko dzieje sie przez to?
Zaobserwowałem tez ze z wydechu leci niebieski dym pomimo to ze pierscienie sa dobre, ciagnie mi strasznie duzo oleju mozliwe ze to wszystko przez wydech wylatuje?
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez komarcc » 12/1/2012, 19:07

Zawory są pokryte nagarem, który stworzył się podczas spalania oleju. Nie powinno być tam żadnego oleju!
Cały olej, który Ci znika jest przepalany z czego robi się nagar i leci dym, to co się nie spali leci z tłumika.
Ten cylinder przecierałeś szczotką drucianą czy to tylko na zdjęciu widać tak głębokie rysy?
Czy ta jasna rysa jest wyczuwalna, jak przetrzesz palcem?
Jaki przebieg cylindra?

Ten niby o-ring, o którym piszesz to ta metalowa tulejka, bo nie mogę się dopatrzeć? Wyciąg tulejkę z dziurki obok i sprawdź czy da się włożyć ją w otwór, w którym nic nie ma, pewnie się nie będzie dało, więc masz już odpowiedź.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Mianas » 12/1/2012, 19:31

Jak juz pisałem cylinder jest nowy nie przecierałem go zadna szczotka druciana. Przebieg cylindra to 47km. Ten niby oring to jest włąsnie to ze go nie mam ale tam powinna byc taka gumowa jakby podkładaka której nie mam myslisz ze to mzoe przez nia dostaje sie ten olej do komory spalania?
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez Kelhorn » 15/1/2012, 16:15

1) Jak cylek jest nowy i wszystko jest tip-top to czemu nie działa?
2) Cylinder był tak porysowany jak go dostałeś, czy rysy pojawiły się dopiero po założeniu?

Najpierw sprawdź luz tłok/cylinder. DOKŁADNY szczelinomierz i do boju (ściągnij sobie z neta serwisówkę i sprawdź jakie powinny być wartości dla silnika 110). Chociaż na moje oko, to albo ktoś ci sprzedał bubla, albo coś schrzaniłeś przy składaniu (nie wyobrażam sobie sposobu w jaki mogłyby na gładzi cylindra wystąpić takie rysy).
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez Mianas » 15/1/2012, 16:26

Silnik chodzi dobrze (równo) nie ma zadnych problemów tylko tym olejem pluje. myslicie ze wina moze byc ze kupiłem jakies felerne pierscienie? Z tymi rysami to Ci nie powiem dokłądnie bo nie zwruciłem uwagi ale na pewno tego jasnego paska nie było od czego on sie wział?
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez Kelhorn » 15/1/2012, 16:48

Bez sprawdzenia kompresji, luzu tłok/cylinder naprawdę ciężko cokolwiek powiedzieć. Z jednej strony, taka ilość oleju raczej przez uszczelniacze by się nie przedostała, z drugiej, nie wiem jakim cudem silnik przy problemach z pierścieniami mógł - tak jak mówisz - równo chodzić. Powtarzam - warsztat, nie sprawdzą kompresję, luz sprawdzisz sam i wtedy będzie wiadomo czy dół silnika jest szczelny.

P.S. Mam nadzieję, że użyłeś nowej uszczelki pod głowicą, bo jak nie, olej może się z kanału przedostawać do komory spalania (b. małe prawdopodobieństwo).
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez Mianas » 15/1/2012, 17:11

To czyli co musiałbym sprawdzic jaki jest luz miedzy tłokiem a cylindrem tak? Czy miedzy pierscieniami a cylindrem? Uszczeke pod głowica dawałem nowa a teraz jak rozkreciłem wszystko jeszcze raz to moze zmienie wszystkie uszczelniacze i oringi hmm?
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez Kelhorn » 15/1/2012, 18:28

Między pierścieniami a cylindrem - tylko weź dobry szczelinomierz, co najmniej 0,02 mm. Na razie to zostaw, sprawdź kompresje - kosztuje to w JAKIMKOLWIEK warsztacie, z 10-20 pln. Bez tego to wróżenie z fusów.
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez Mianas » 15/1/2012, 19:05

W warsztacie samochodowym tez mi kompresje sprawdza? Jaka ma byc? Co zrobic jezeli bd zła? I co z tymi uszczelkami mam je kupic i wymienic,bo jednego oringu miedzy cylindrem a głowica nie mam wgl?
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez Kelhorn » 15/1/2012, 19:29

1) Znajdź gdzieś w czeluściach internetu jaka powinna być kompresja dla tego silnika.
2) Tak, zrobi ci to każdy warsztat.
3) Na twoim miejscu, zanim bym cokolwiek napisał, to bym dla świętego spokoju tę brakującą uszczelkę wstawił.
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez komarcc » 15/1/2012, 19:54

Kelhorn napisał(a):Między pierścieniami a cylindrem - tylko weź dobry szczelinomierz, co najmniej 0,02 mm. Na razie to zostaw, sprawdź kompresje - kosztuje to w JAKIMKOLWIEK warsztacie, z 10-20 pln. Bez tego to wróżenie z fusów.


Jak już to niech zmierzy luz na zamku pierścieni, a nie szczelinę między pierścieniem a cylindrem, której nie ma.

Robi się to tak, że sam pierścień bez tłoka wkładasz do cylindra (robisz to od dołu cylindra), następnie wsuwasz za pierścieniem tłok (bez pierścieni) i dopychasz pierścień do górnej części cylindra (zatrzymaj się trochę przed ta jasną linią), wtedy pierścień jest idealnie w poziomie, tłok wysuwasz i mierzysz przerwę na zamku i tak z każdym pierścieniem. Maksymalny luz znajdziesz w internecie, wszędzie jest taki sam.

Co do kompresji powinna być pomiędzy 9-13.

Luz pomiędzy tłokiem, a cylindrem również możesz zmierzyć, nie może być za duży, ani za mały, wszystko znajdziesz w google.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Mianas » 15/1/2012, 20:00

Tylko problem jest taki ze tych uszczelek nigdzie nie mozna dostac. Byłem sie w serwisie pytac to oni nie maja, w sklepie z oringami tez takich nie maja.
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez Mianas » 16/1/2012, 19:58

komarcc zrobiłem tak jak mówiłes z tymi pierscieniami luz zamka w pierscieniach firmy krzak wyszło ok 1,4mm a w nowych firmy wm moto ok 0,3 to bedzie przyczyna dostawania sie duzej ilosci oleju do komory spalania?
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez komarcc » 16/1/2012, 22:33

Nowe powinny mieć 0.2-0.5mm, jeśli przerwa jest w okolicach 1mm lub więcej, wtedy należy wymienić.

Czym zmierzyłeś, że jest 1.4mm, większość szczelinomierzy jest tylko do 1mm.

Odp: Tak, takie pierścienie są z pewnością przyczyną przedostawania się oleju do komory spalania.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Mianas » 17/1/2012, 06:42

tą mała przerwe szczeliniomierzem a ta duza to dąło rade sówmiarka.
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na gr