Zobacz wÄ…tek - Oleje itp.
NAS Analytics TAG

Oleje itp.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Oleje itp.

Postprzez Kamill #99 » 2/9/2011, 15:03

Witam!!
Mam Crossa Kawasaki KX 100. i teraz mam problem bo nie wiem co jaki czas powinno się zmieniać oleje itp.
Powiedzcie mi co ile zmieniać oleje i jakie najlepiej lać.
Pozdrawiam.
Kamill #99
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 29/6/2011, 14:37
Lokalizacja: Gdynia


Postprzez henio12323 » 2/9/2011, 19:22

kolego ;) pisałem ci juz chyba - serwisówka w dłon/ lub otwieraj z kompa, i przegladaj. tam masz wszystko opisane. moto masz na pewno stare wiec olej sie wymienia na oko najlepiej. jak sie robi czarny - wymien. ale wypada co 10-15 mth. i innego oleju sie nie wymienia ;P płyn hamulcowy mozesz wymienic z 2 X w roku. lepiej czesciej niz rzadziej, a i tak jak kupisz płyn to po roku po otwarciu bedzie do wywalenia. chłodniczego płynu nie trzeba wymieniac jako tako
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Kamill #99 » 3/9/2011, 11:19

A powiedz jak rozpoznać kiedy olej jest do wymiany i gdzie to wg. sprawdzić ?? :)
Kamill #99
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 29/6/2011, 14:37
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez henio12323 » 3/9/2011, 21:19

jak sie robi czarny i nie złoty to wtedy wymianka. albo tak jak wyzej co 10-15 mth sobie wymienisz to bd ok.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Kamill #99 » 12/1/2012, 21:24

A powiedzcie mi jeszcze jaki płyn chłodniczy oraz hamulcowy lać do takiego crossa ?
Kamill #99
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 29/6/2011, 14:37
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez henio12323 » 12/1/2012, 22:00

płyn chłodniczy - obojętne. moze byc nawet woda demineralizowana :P ja zalewam zwykłe petrygo. chyba ze moto stoi w zimie w temp ponizej 0 :P płyn hamulcowy ? taki jak serwis podaje na pokrywkach zawsze pisze, 99% przypadków układów wymagany jest płyn DOT4. firma - obojetne. jak zalewałem motulem za 35 zł za 200 ml, to nie było zadnej róznicy w działaniu względem płynu za około 10 zł typu TRW, orlenowski, itp. wazniejsze jest zeby regularnie go wymienaic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Vergon » 12/1/2012, 23:18

henio12323 napisał(a):jak sie robi czarny i nie złoty to wtedy wymianka. albo tak jak wyzej co 10-15 mth sobie wymienisz to bd ok.


Czy ja dobrze czytam? 10-15mth? :shock:
A miałem chęć na crossa...
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez grunder » 12/1/2012, 23:34

Nom taka prawda Vergon :D, łoj trzeba wymieniać.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez henio12323 » 13/1/2012, 10:24

noo niestety taka zabawa :D druga sprawa że w przypadku 2T złosliwi mówią że przy wymianie oleju wymieniasz też tłok :P

jednak te 15 motoh to nie te same 15 godzin jazdy. przez cały dzien jazdy na swoim 525 robie do 3 mth.

co do kosztów dolicz sobie mycie moto skrupulatnie co wyjazd, nasączanie filtra powietrza, częste smarowanie łancucha :D ja na same płyny rocznie wydaje kilka dobrych stówek ;/
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Vergon » 13/1/2012, 19:07

henio12323 napisał(a):jednak te 15 motoh to nie te same 15 godzin jazdy. przez cały dzien jazdy na swoim 525 robie do 3 mth


Nie trybie kompletnie, matematyka mówi co innego :roll:

A ile orientacyjnie wchodzi oleju do moto klasy YZ/CR 125?
Ceny oleju, smarów i płynów podobne do cen do ulicznych sprzętów?

Sorry za OT, już kończę :wink:
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 13/1/2012, 23:13

noo własnie po matematycznemu ciezko to wyliczyc ;D bo 1 mth to nie 1 po prostu godzina pracy silnika. 1 mth to godzina pracy silnika w maxymalnym zakresie obrotów. jadąc nie piłuje go do odciny 100% czasu. wiec godzina jazdy nie równa sie godzina robocza silnika. choc wyczynówkowe liczniki mth liczą tylko czas podawania iskry, a to dlatego że na torze praktycznie sie gazu nie odpuszcza ;P

oleju do cr itp wchodzi około 650 ml. olej kosztuje do 40 zł litr. wiec do 2T olej do skrzyni to pikuś :D gorzej z mieszanką sporo tego oleju trzeba wlać bo leje sie od 1:25 do 1:40 i olej tez około 40 zł/litr a są takie po 60 zł litr ;D no i tu tez troche sporo $$ idzie w to. smary do łancucha kosztują podobnie co uliczne, zalezy od firmy, ja kupiłem kiedys jakis byle jaki za 15 zł i niezły był, potem zlikwidowali sklep i juz nie miałem jak go kupic, teraz męcze motorexa smar do łancucha za 35 zł niezły jest ale szybko sie konczy. bo własnie łancuch to podstawa i czesto trzeba smarowac - ja smaruje po myciu, i przed wyjazdem i czasem w trakcie. wiec miesiac i smaru nie ma ;D dodatkowo płyn do filtrów powietrza kosztuje tez 30-50 zł taki starcza na około cały sezon.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Vergon » 14/1/2012, 11:10

No to wiele wyjaśnia, rozumiem, że liczniki mth zaczynają je zliczać dopiero powyżej jakiejś tam wartości obrotowej zbliżonej do czerwonego pola tak?
Dzięki za pełne info.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 14/1/2012, 11:20

no własnie te tansze liczniki popularnie montowane w wyczynówkach liczą czas pracy silnika. a czy pyrka czy chodzi na wysokich liczy tak samo. bo licznik podpina sie pod przewód WN, i po prostu jak idzie iskra to zaczyna liczyc czas. i to jest dla tego że crossówka nie jeździ sie na pół gazie, turystycznie itp. tylko chwile rozgrzewasz i dzida na tor. - i to jest w zupełnosci wystarczające, te czasy rozgrzewania moto itp to róznica do zaakceptowania po prostu... u mnie w KTMie sprawa wygląda inaczej. jako że mam enduro nie smigam ciagle ile fabryka dała, wiec u mnie pomiar jest z pewnoscią dokładniejszy, mam licznik kontaktronowy w kole, i jest sygnał z silnika i jakos to sobie tam mierzy :D a jak to nie mam pojęcia.

ale dla porównania jak jedziemy na tor z kolegami, i tak samo piłujemy maszynki, to i u mnie i u kumpla podobną ilość mth nabija.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości




na górê