Zobacz wÄ…tek - Kilka nurtujÄ…cych mnie kwestii :)
NAS Analytics TAG

Kilka nurtujÄ…cych mnie kwestii :)

Enduro, Cross
_________

Kilka nurtujÄ…cych mnie kwestii :)

Postprzez piceer » 10/1/2012, 23:38

Witam Was, dawno już nie pisałem nic a to z tego względu że moto stoi w sumie i licznik zatrzymał się na 60 mth i boję się żeby mi tłok się nie skończył (jeszcze go za mojej kadencji nie wymieniałem, także nie wiem w jakim on w ogóle jest stanie, tak więc chcę dać do zrobienia tłoka właśnie i to się z 800 rozleci, do tego chciałem wymienić kiere bo jest krzywa (były dwa upadki i oba strzały poszły prosto w prawą manetkę) roll gaz też do wymiany myślałem o aluminiowym już a kiere chciałem pro tapera metal mulisha i teraz mam kiere założoną na podwyższeniu, czy wystarczy że kupie wysoką kiere i już będę mógł zrezygnować z tego podwyższenia czy jeszcze lepiej by było jakieś markowe trzymanie kierownicy kupić np pro tapera ?
Następna rzecz mam lakiernika i chciałem dać do pomalowania obręcze (teraz są czarne i na taki chcę) tylko nie wiem jaką mam kupić farbę - to raz a dwa pewnie muszę oponę sciągnąć do tego ?
No i jeszcze jedno wydech mam oryginalny od yzfki ale farba z niego odpryskuje i chciałem go pomalować i tu znów nie wiem jaką farbą itp (mam kumpla lakiernika co mi to siknie tylko muszę odpowiednią farbę kupić) no i 2 kwestia on jest 2 kolorowy ale jak już to jakoś na czarno bym go zrobił ? Jak możecie to napiszcie mi proszę jak wy byście na moim miejscu zrobili itp, a no i do tego jeszcze chcę zamówić nowe plastiki i oklejne (którą mi od razu nakleją) w jednej firmie co by już w ogóle było szczytem :)
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
Avatar użytkownika
piceer
Świeżak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37


Postprzez Bostorn » 11/1/2012, 11:35

więc co do tłoka

jeśli maszyna nie straciła znacznie mocy, nie ma problemu z odpalaniem to nie ma co się bac, chociaż przy tym przebiegu lepiej sprawdzic wszystko

co do kiery, przed zmianą kiery upewnij się jakiej średnicy masz mocowania kiery, aby nie okazało się że kupiłeś kierę i jest albo za wąska albo za szeroka

co do wysokości, kwestia tego jak będzie się tobie jeździło, jak z wygodą itp, jeśli masz podwyższenie na co wyższa kiera

alu rolgaz dobra sprawa i dobry zakup

co do felg, jeśli chcesz je pomalowac to nie dosc ze opona idzie won to jeszcze szprychy, chyba że ze szprychami będziesz malował, to już co innego, najlepsza farma taka która jest odporna na odpryski i inne bajery, kamienie, błoto, scieranie, nie myślałeś o proszkowej?

a co do tłumika, tylko i wyłącznie żaroodporne farby, ew gadaj ze swoim lakiernikiem bo ja az tak to się nie znam na tych bajerach
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez mentorsct » 11/1/2012, 11:53

W sprawie malowania tłumika to ja u siebie robiłem ze najpierw czyściłem szlifierką listkiem na gładko potem dawałem emalie żaroodporną, ale na to musisz prysnąć lakier też żaroodporny. Z tego względu ze emalia (emali użyłem jako podkład) Ci spłynie jak będziesz mył motocykl, a jak już byś dotknął ręką w smarach lub coś innego to już całkiem lipa.
Malowanie felg tylko i wyłącznie proszkowo.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez kris514 » 11/1/2012, 11:55

Na tłumik w 4t broń boże zaroodporna w sprayu spali się zastanawiam się czy jakakolwiek farba zda sprawę może chrom/nikiel
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Bostorn » 11/1/2012, 12:01

ew zedrzeć wszystko i wypolerowac na błysk :)

w końcu chyba z aluminium są po części
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 11/1/2012, 13:11

felgi - nie malował bym tego w ogóle. malowanie farbą - nigdy w zyciu. malowanie proszkowo - średnio, bedzie efekt, ale w koncu zacznie sie wycierac. proponował bym oddac do anodowania. koszt anodowania jednej felgi to 50 zł. efekt jest najlepszy spośród technik jakie wymieniliśmy, no i powłoka jest najbardziej trwała. i koszt tez nie jest jakos strasznie duzy.


co do tłoka - to że jeździ odpala i nie ma straty mocy nie znaczy że tłok nadaje sie na smietnik. wazne jest pasowanie tłoka. im wiekszy luz pasowania tym wieksze (niepotrzebne) ruchy tłoka wewnątrz cylindra. która robią z cylindra jajo. tak wiec lepiej wymienic tłok częsciej i miec zdrowy cylek. niz przetrzymac tłok, zaoszczędzic na wymianie, ale po nastepnym tłoku zapewne nicasilu juz nie uswiadczysz na wydechu i dolocie.

co do kierownicy - to jak ci wygodniej. jezeli oryginalne mocowania podejdą pod kierownice nie musisz nic wymieniac. sama kierownica wystarczy. ale fatbar jest grubszy w mocowaniu niz zwykła kiera, wiec bedziesz musiał dać inne grubsze mocowanie. i wtedy juz jak Tobie wygodniej. albo z podwyzszeniem albo bez.


co do wydechu ? ja bym nie malował :P tylko wypiaskował np i wolał bym miec metalowy :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mentorsct » 11/1/2012, 13:17

kris514 - co Ty mi tu opowiadasz ze się spali farba w sprayu? Stary ja w swoim kacie tak zrobiłem, położyłem chyba z 4 warstwy emali w sprayu a potem lakier na to. Emalia chyba do 800 albo do 1000 stopni a lakie 850 stopni. Koleś któremu sprzedawałem motocykl jak przyjechał "chyba nowy tłumik zamontowałeś" a tłumik miał za sobą pół sezonu :)
A co lepsze tą samą emalią i lakierem pomalowałem dekiel sprzęgła i od magnetu. Po jeździe jak moto załapało temperatury farba i lakier się utwardziły i malinka.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez kris514 » 11/1/2012, 13:42

mowisz o ktorej czesci tlumika ja mowie o kolanku ktore robi sie nawet czerwone
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Bostorn » 11/1/2012, 13:51

potwierdzam, malowałem dyfuzor w starym motorowerze, kręcony był do czerwoności i farba nawet nie odprysła, jedynie suszyłem na słońcu a później porządnie się wygrzała pod czas jazdy i jak nowiutki dyfek wyglądał ;d
specjalna farba żaroodporna i nie ma czego się bac :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez mentorsct » 11/1/2012, 13:51

No kolanko to kolanko chyba a nie tłumik :) w 4T nie widziałem jeszcze czerwonego kolanka. Kolanka się przebarwiają bo tak reaguje metal gorący z wodą, piaskiem itd. Tego nie ma sensu malować, chromować itd.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez Bostorn » 11/1/2012, 13:55

a mowa była o tłumiku :) chyba, a i kolanko z przebarwieniami bardziej rasowo wygląda, przynajmniej dla mnie się to podoba, tytan i przebarwienia mmm :D
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez kris514 » 11/1/2012, 14:44

To w takim razie nawet olejna wystarczy
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez piceer » 13/1/2012, 10:56

No a jeśli oddałbym te felgi do anodowania to te anodowanie pokryje ewentualne rysy i nierówności czy jak to się robi ?
Czyli jednym słowem jeśli chodzi o tłok to skoro ja go wcześniej nie wymieniałem = nie jestem pewny czy na pewno ma 60 mth to wynika z moich obliczeń :)
Hmm a z tą kierą muszę pomyśleć .. bo dostała już 2 strzały a ponoć tego się nie prostuje i nie wiem czy na mocowaniach też się coś nie wygieło.
A jeśli chodzi o wydech to wystarczy dać go do piaskowania żeby był koloru metalowego ?
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
Avatar użytkownika
piceer
Świeżak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37

Postprzez henio12323 » 13/1/2012, 11:23

anodowanie to proces galwanizacji cos jak chromowanie, po co ci wyrównywać drobne ryski ? z odległosci metra i tak nic nie widac. a efekt jest na prawde swietny. popatrz sobie w necie jak wyglądaja częsci malowanie, a jak anodowane.

skoro nie wymieniałes to zapewne trzeba wymienic, ale przed wymianą oddaj cylek i tłok do pomiarów. zapłacisz 20 zł i sie dowiesz czy ejst do wymiany czy nie, i na ile jeszcze Ci cylek wystarczy.

to popatrz czy sie nie wygieła :P przeciez to widac. samo mocowanie nie mogło sie wygiąć jak juz to sruby mocujące. wykręc je i zobacz czy są proste.

ja wydech w skuterku potraktowałem preparatem SCANSOL do usuwania starych powłok lakierniczych, co nie zeszło tym to szczotka druciana + wiertarka i nabrał kolorku :D potem sie ładnie na brązowawy kolor wypalił. (dla efektu brązowienia mozna go rozgrzany wydech polac odrobiną oleju ) piaskowanie tez bedzie ok
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piceer » 13/1/2012, 12:26

Anodowanie jest poprzedzone procesem przygotowania profili i komponentów. Jednym z najistotniejszych elementów tego procesu jest trawienie. Trawienie ma na celu usunięcie drobnych rys, otarć i zanieczyszczeń oraz zmatowienie powierzchni (uzyskanie efektu satyny). Składnikiem kąpieli trawiącej jest wodny roztwór wodorotlenku sodu.

Tzn ja daje do swojego mechanika to jak będzie robił tłok to pewnie sprawdzi stan cylka ?

No patrzyłem czy się nie wygła i na śruby też niby na rzut oka jest wszystko proste tylko jadąc prosto widzę że delikatnie krzywo jest a dwa boli mnie lekko ręka prawa :/

A ten wydech to dam do wypiaskowania, ale najlepiej bym chciał żeby był czarny :/
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
Avatar użytkownika
piceer
Świeżak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37

Postprzez henio12323 » 13/1/2012, 12:30

zalezy jaki mechanik :P z opowiesci z nam takich ze spojrzeli na cylinder i ocenili jaka selekcja tłoka ma iść :P takich oczywiscie odradzam.

co do krzywizny to moze po prostu koło masz krzywo ustawione ? w lagach. poluzuj lagi i ustaw koło na prost. ew bez luzowania stan przed moto złap koło miedzy kolana a rękami prostuj kierownice tak zeby było prosto. tak sie często wygina przy glebie i to jest norma. żeby tego uniknąć trzeba dobrze podokręcac sruby w mocowaniu lag, i te miejsca styku półka-laga miec czyste i suche. bez smaru itp.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piceer » 17/1/2012, 10:41

Dzięki Heniuś Twoja pomoc jest nieoceniona :)
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
Avatar użytkownika
piceer
Świeżak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê