lapfactor - a tak że silnik produkowany na nicasilu nie bardzo nadaje sie na przeróbke na żeliwo. żeliwo uzyskuje wieksża temp i gorzej odprowadza ciepło. przy dosyc ciasnym spasowaniu ( normalnym w motocyklu ulicznym np yamaha DT 125) w crossówce wystarczy raz odkręcic bardziej manetke i tłok puchnie i sie przyciera. trzeba albo dłuuugo ostroznie docierac ciasne spasowanie, albo robic od razu wiekszy luz.
co do gaźnika - ja nigdy nie robiłem jakichkolwiek regulacji, nigdy moto nie wybuchł, ani nie było zadnych problemów, z odpalanie, jazdą czy wkręcaniem sie na obroty. jeździłem w temp -10 stopni i moto jak sie zachowywał latem tak ganiał i zima
co do zaworu jezeli taki posiadasz, to zdejmij pokrywke na cylindrze i odpal moto. i pogazuj, jak sie nic nie dzieje to znaczy ze cos jest nie tak. jak sie otwiera to znaczy że wszystko powinno byc ok. chyba że masz jeszcze opcje regulacji, ale o tym poczytaj w serwisówce