Zobacz wątek - Senda 125 (xt 125, ybr 125) Dziwne rzeczy się dzieją.
NAS Analytics TAG

Senda 125 (xt 125, ybr 125) Dziwne rzeczy się dzieją.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Senda 125 (xt 125, ybr 125) Dziwne rzeczy się dzieją.

Postprzez tryypo » 8/12/2011, 15:30

Witam. Mam problem z moją dwudniową senda, a mianowicie ,,żężolenie" z silnika. Jest to rok 2007 przebieg 6k. Zapala pięknie, zimna czy ciepła na dotyk. Ale od 4 tyś obrotów dostaje strasznych odgłosów. Próbuje ją osłuchiwać z każdej strony ale już nie wiem skąd wydobywa się ten dźwięk. Wieczorem wstawie filmik z tymi odgłosami chociaż troszke różni się to od reala. Prosze, powiedzcie co według was może być przyczyną! Zawory? Łożyska na wale? Może pierscienie? Dodam jeszcze że (słabo) pluje olejem i czasem zadymi, jednak kompresja jest ok. No ale mój ojciec twierdzi że ten dźwięk nie pasuje na pierscienie(na co wskazuje olej z tłumika). Związek z tym mogą mieć głośno wchodzące biegi( miałem styczność z dwoma motocyklami z tym silnikiem i praca skrzyni różniła się od tej). Prosze o pomoc, wole coś wiedzieć przed rozbiórką!! :(
tryypo
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/12/2011, 14:58


Postprzez zxer » 8/12/2011, 16:05

Moze olej nie teges jakis.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw


Postprzez tryypo » 8/12/2011, 16:41

Olej mógłby mieć wpływ na dziwny hałas? Nie wydaje mi sie.
http://www.youtube.com/watch?v=ggkwEuWZmiY
Filmik ukazujący prace silnika.
tryypo
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/12/2011, 14:58

Postprzez zxer » 8/12/2011, 17:02

Brzmi troche jakby zawory graly

Co do oleju to mialem na mysli dziwna prace biegow.

To ze wydaje dziwny dzwiek, pluje olejem i dziwna praca skrzyni to nie koniecznie sprowadza sie do pojedynczej usterki.

Sprawdz luzy zaworow (i ogolnie sprawdz stan zaworow wg serwisowki), i i wymien olej na poczatek.
Ostatnio edytowano 8/12/2011, 17:08 przez zxer, łącznie edytowano 1 raz
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez tryypo » 8/12/2011, 17:06

Zdaje sobie z tego sprawe. Nie obędzie sie bez rozbierania, lecz nie wiem od czego zacząć. Wolałbym od tego, co najłatwiej zrobić. Jednakże czekam na kolejne diagnozy.
tryypo
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/12/2011, 14:58

Postprzez zxer » 8/12/2011, 17:11

To sprawdz stan swiecy i jej kolor na poczatek ;p
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez tryypo » 8/12/2011, 17:40

Aż takim laikiem nie jestem:pp Jest okej.
tryypo
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/12/2011, 14:58

Postprzez sonycbr77 » 8/12/2011, 19:17

co ma kolor swiecy do zęzolenia w silniku, poustawiaj te zawory tak jak powinny byc jak na poczatek to najmniej rozbierania, mechanicy maja takie sluchawki co przytykaja do silnika jak lekarz jak bys takie cos zdobyl
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez tryypo » 8/12/2011, 19:19

Jutro zobacze te zawory. Orientujecie się może jakie luzy powinny być? Bo różnie piszą.
tryypo
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/12/2011, 14:58

Postprzez zxer » 8/12/2011, 22:30

@ sonycbr77

po kolorze swiecy jej stanie mozna stwierdzic bardzo wiele...przykladowo spalanie stukowe

http://www.mudinmyblood.net/forum/image ... _plugs.jpg
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na gr