Zobacz wątek - Luzujący się zawór..
NAS Analytics TAG

Luzujący się zawór..

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Luzujący się zawór..

Postprzez raaza » 19/11/2011, 17:53

Witam..mam taki problem, mianowicie ciągle poluzowuje, odkręca mi się ten młoteczek/śrubka, która uderza o zawór, przez co robi się za duży luz i moto tarabani.
Macie jakiś pomysł jak to dokręcić konkretnie? Jedną śrubkę już przekręciłem za mocno dociskając i nie chcę zniszczyć kolejnej, bo więcej nie mam..
Jest jakiś klej/silikonl, który można tam dać?
raaza
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 25/9/2011, 17:20
Lokalizacja: Gorzów


Postprzez henio12323 » 19/11/2011, 18:01

dziwne te śrubki są dosyc odporne na odkręcanie :D sprawdź w serwisówce jaki moment jet wymagany do dokręcenia i dokręc z takim momentem, jak nic to nie da, to mozesz kupic słaby klej do gwintów kosztuje do 20 zł ( ja płacilem 10 zł jakis odlewany do strzykawek i starczyło mi na remont całego silnika :D )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez raaza » 19/11/2011, 18:09

Dzięki za odpowiedzi.
O ten klej mi chodziło, tylko nie wiedziałem jak się nazywa.
A wiecie może jeszcze gdzie można kupić nakrętkę stalową 10 z drobnym gwintem?
raaza
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 25/9/2011, 17:20
Lokalizacja: Gorzów

Postprzez stareRadio » 19/11/2011, 18:42

mała dawka Locktite nie zaszkodzi....
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez komarcc » 19/11/2011, 19:18

Też jestem zdania, że skoro fabrycznie nie było tam kleju to i teraz go tam nie potrzeba, moim zdaniem brak odpowiednich narzędzi jest tu powodem, taka śrubka nie powinna się nigdy sama odkręcać!

Tak sobie myślę, że jakby ktoś zerwał tam gwint to pewnie byście poradzili żeby to zaspawać :shock:
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez raaza » 19/11/2011, 19:20

Panowie gwint M7x1 to drobny gwint czy normalny?
raaza
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 25/9/2011, 17:20
Lokalizacja: Gorzów

Postprzez henio12323 » 19/11/2011, 19:29

nie poleciłem od razu walic kleju :D najpierw niech sprawdzi czy dokręca odpowiednio. potem odrobina nie zaszkodzi. pozatym jakich narzędzi chcesz uzywać do dokręcania śrubki? zwykły płaski kluczyk wystarczy :) ( o ile na niego jest dostep) oczywiscie nalezy dokręcic to z odpowiednim momentem. nie powinno sie kleic ale czasem lepiej zrobic to niz ma sie cos uszkodzic.
gwint m7X1 to zwykły gwint. 1.5 to gwint drobniejszy, 1,75 jeszcze drobniejszy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez oskaarek » 19/11/2011, 20:39

henio12323 napisał(a):.
gwint m7X1 to zwykły gwint. 1.5 to gwint drobniejszy, 1,75 jeszcze drobniejszy


chyba ci się coś pomyliło ze skokami gwintów, otóż M6x1 to jest normalny gwint, M7X1 pewnie tez, ale skok 1,5 to jest już większy niż x1 , a 1,75 to jeszcze większy niż x1 ,wiec to nie są drobnozwojne ,ale mówimy tu o średnicy śrubki 7 takiej jak ma kolega, Bo gdyby mówić o większej średnicy np śrubka 12 ma skok właśnie 1,75 to jest zwykły gwint, ale jak by było 12x1,5 np to już by był drobniejszy od standardowego
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
oskaarek
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez raaza » 19/11/2011, 21:07

A możliwe że jest w tej śrubce skok mniejszy niż 1? Np. 0,75mm?
raaza
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 25/9/2011, 17:20
Lokalizacja: Gorzów

Postprzez komarcc » 19/11/2011, 22:13

Zwykła śrubka 5 ma skok 0.8, a przy zaworach jest napewno gęściejszy, więc pozostaje 0,75;0,70;0,60 napewno nie mniej, bo 0,5 jest już strasznie gęsty, więc odpada, gdybym miał gdzieś głowicę na wierzchu to bym zmierzył, ale chyba takiej nie mam, a może mam, ale o tym nie pamiętam :P
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Kedar-88 » 20/11/2011, 01:48

wystarczy zajrzeć w tabele http://www.stalmut.pl/tabela-skokow-gwi ... pm-14.html , a nie wymyślać niestworzone skoki gwintów. Czasami zdarzają się nietypowe skoki gwintów np. w mostku gitary jest M7X0.25. Jednak przy motoryzacji niema takich udziwnień.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez komarcc » 20/11/2011, 13:02

Kedar słaba ta Twoja tabela, nie ma śrubki z łebkiem na klucz 9 i wielu wielu innych :)
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Kedar-88 » 20/11/2011, 14:53

Wymiar pod klucz nie zmienia wymiaru rdzenia. Åšruba pod klucz 10 i 9 to i tak M5.
Dokładnie jest w przypadku wszystkich innych śrub. Tabela jest jak najbardziej poprawna potrzeba do niej tylko trochę wiedzy.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Kedar-88 » 20/11/2011, 15:29

Nie zauważyłem że napisałem M5, wartość poprawna to M6 (mój błąd). Jednak zmierzam do tego, że wielkość pod klucz się nie liczy bo znormalizowane są rdzenie śrub. Twierdzenie, że tabela jest zła, bo nie zawiera wszystkich możliwych kombinacji wielkości łebków jest co najmniej śmieszne. Istnieją rożne dziwolągi śrub, jednak są stosowane w specjalistycznych zastosowaniach z którymi normalny śmiertelnik się nie spotka.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê