Zobacz wątek - POMOCY!! Z YAMAHA WR
NAS Analytics TAG

POMOCY!! Z YAMAHA WR

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

POMOCY!! Z YAMAHA WR

Postprzez Reneliusz » 2/11/2011, 16:08

Ostatnio zaliczyłem dzwona na yamaha wr 250 x. Motor upadł na lewą stroną po której znajduje się cały moduł. Po upadku motor odpalił ale 2 dni później nawet nie załacza się pompa paliwowa ani rozrusznik. Jaka jest tego przyczyna? I jak mogę uleczyć swoje maleństwo. Z góry dziękuje :) :roll:
Reneliusz
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/11/2011, 15:56


Postprzez komarcc » 2/11/2011, 20:47

Masa gdzieś uciekła?
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez MVAgustaFan » 2/11/2011, 21:10

sprawdź tzw. tipover sensor - jest to mala przeważnie czarna kosteczka podobna do przekaźnika. jak ją poruszasz to lata w środku tak jakby kulka , czasami po wywrotce potrafi się zawiesić i rozłącza obwód,
Mogą to też być bezpieczniki, albo jakaś kostka się rozłączyła
Daj zna jak poszło
MVAgustaFan
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28

Postprzez Reneliusz » 2/11/2011, 21:39

Sprawdziłem bezpieczniki oraz to urządzenie, wszystko działa jak należy akumulator również naładowany. Sprawdziłem probówką czy wszędzie dochodzi prąd i okazało się że, kostka która znajduje się koło akumulatora gdy przekrece kluczyk jej zadaniem jest podać prąd do pompy i rozrusznika oraz zamkąć obwód. I właśnie w tym momencie nie podaje dalej prądu i chciałbym zaznaczyć że kostka ta jest w nienaruszonym stanie. Szukałem ilustracji w internecie ale nie znalazłem. Wiem że ciężko jest zobrazować sobie to co napisałem ale mimo to licze na dobre rady :)
Reneliusz
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/11/2011, 15:56

Postprzez Szopanda » 2/11/2011, 21:42

Hmmm... sam nie wiem co to może być, proponuję abyś udał się do najbliższego mechanika może on będzie wiedział co zrobić, ale wydaje mi się, że MVAgustaFan ma rację. :)
Szopanda
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2/11/2011, 21:39

Postprzez MVAgustaFan » 2/11/2011, 21:43

jesli dobrze rozumie to mówisz o tzw starter selenoid - ma on za zadanie uruchomic rozrusznik więc tam bym nie szukał , wina na pewno leży po stronie ignition system lub FI powiedz mi cze zaswiecaja sie jakieś kontrolki po przekręceniu zapłonu,
MVAgustaFan
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28

Postprzez MVAgustaFan » 2/11/2011, 21:45

narazie nie udawaj się do mechanika , postaram się ci pomóc pomoge ci go uruchomić po przez Forum
MVAgustaFan
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28

Postprzez MVAgustaFan » 2/11/2011, 21:49

a tak poza tym powiedz mi jak sprawdziłeś tipover sensor ( najlepsza metoda to rozłącz tipover sensor weź kawałek kabla i zrób mostek
MVAgustaFan
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28

Postprzez MVAgustaFan » 2/11/2011, 21:54

oczywiście zakładam że jesteś pewny ze na pewno rozłączasz to tip over sensor ( w żadnych innych miejscach tego nie rób ) :D
MVAgustaFan
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28

Postprzez Reneliusz » 2/11/2011, 22:08

Sprawdziłem go w sposób prymitywny włączyłem zasilanie i po prostu nim poruszałem, wtedy pokazała się kontrolna sprawdzenia silnika. W środku znajduje się tak jakby kulka i nie jest zawieszona rusza się swobodnie. a co do starter selenoid tak masz racje o to mi chodziło i gdy dotkne dwóch srób rozrusznik zaczyna działać ale co z tego jak pompa paliwa nie podaje paliwa. :(
Reneliusz
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/11/2011, 15:56

Postprzez MVAgustaFan » 2/11/2011, 22:18

ok więc , proponował bym rozłączyć tipover sensor, zmostkować przewody w kostce ( wtedy jesteś pewny że tu nie ma przyczyny , jeśli pompa nie działa i rozrusznik nie działa tzn ze jest zerwane połączenie między stacyjką a ECU lub między Stop switch (czerwony przycisk po prawej stronie) jak przekręcisz kluczyk i nie pojawia się żadne kontrolki to sprawdz czy wchodzi i wychodzi prąd ze stop switch ( lub masa - nie jestem pewien jak jest w WR ) stawiam narazie na stop switch tzn nie tyle co sam przycisk ale przewody. Sprawdz też przekazniki jak sie nie mylę to w WR jest on dość duży odpowiada on równiez za pompe i ignition system ( często siada w Yamachach, a NAJPIERW SPRAWDZ CZUJNIK SPRZĘGŁA I CZUJNIK STOPKI BOCZNEJ , ZAPOMNIAŁEM ZE SIE WYGLEBIŁES myslę ZE TO BĘDZIE TO. DAJ ZNAC NAJSZYBCIEJ O EFEKTACH
MVAgustaFan
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28

Postprzez Reneliusz » 2/11/2011, 22:28

Dzisiaj już tego nie zrobię, ale jutro wieczorem wszystko będę wiedział. Dziękuje za wskazówki i jutro zdam sprawozdanie :D
Reneliusz
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/11/2011, 15:56

Postprzez MVAgustaFan » 2/11/2011, 22:31

AHA I SPRAWDZ NEUTRAL SWITCH TZN CZUJNIK LUZU MUSI SIE SWIECIC ZIELONE SWIATELKO JAKSIE NIE SWIECI TO DOTKNIJ PRZEWOD OD TEGO CZYJNIKA DO MASY.
CZEKAM NA REZULTATY :!:
MVAgustaFan
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28

Postprzez ferro » 3/11/2011, 09:46

MvAugustaFan, edytuj posty, a nie piszesz jeden pod drugim, przyjdzie mod i wlepi Ci ostrzeżenie ;)
Więc uprzedzam
Avatar użytkownika
ferro
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 17/1/2011, 18:13
Lokalizacja: b-100

Postprzez Reneliusz » 6/11/2011, 20:45

Witam ponownie. Już wiem gdzie leży problem. Wyskakuje error code 12 jest to błąd czujnika położenia wału korbowego. Gdzie to się znajduje i skąd pobierany jest impuls? czy jest dodatkowy czujnik?
Reneliusz
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/11/2011, 15:56

Postprzez hubi199 » 6/11/2011, 21:00

Masz jakąs płyte pod silnikiem??
Zdemontuj ją
Zobacz czy na spodzie silnika nie odpiął się żąden kabelek
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez MVAgustaFan » 6/11/2011, 23:36

czujnik położenia wału może to być następnym problemem ale na pewno nie podstawowym , gdyż w ogóle motocykl ci nie reaguje na przycisk start ale jak napisał hubi199 sprawdz najpierw każdą kostkę elektryczna tzn rozlącz popatrz czy nie ma korozji itp
MVAgustaFan
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28

Postprzez hubi199 » 7/11/2011, 16:18

Nie jestem alektronikiem, ale gdy sterownik nie widzi położenia wału korbowego może odłączyć zapłon starter itp.
Najlepiej posprawdxzaj wszystkko i pczy okazji wyczyść.
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez Reneliusz » 7/11/2011, 23:06

Sprawdziłem wszytskie kostki. Gdy probówką sprawdzałem masę w kostce okazało się że zresetowałem ten czujnik i nie ma zadnego błędu na kokpicie ani nic! a starter jak nie działał tak nie działa :shock: MVAgustaFan pisałeś o zmostkowaniu tipover sensor, tu kolejne moje pytanie. Mam 3 kable który z nich zmostkować?
Reneliusz
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/11/2011, 15:56

Postprzez MVAgustaFan » 8/11/2011, 11:13

Po pierwsze czujnik polożenia walu na pewno nie odcina rozrusznika. Jeśli chodzi o tipover sensor to jeśli jesteś wyposażony w multimetr to zobacz czy w którymś kablu jest prąd i powiedz mi jaki to kolor i sprawdz pozostałe określając który jest masowy
MVAgustaFan
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na gr