POMOCY!! Z YAMAHA WR
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
POMOCY!! Z YAMAHA WR
Ostatnio zaliczyłem dzwona na yamaha wr 250 x. Motor upadł na lewą stroną po której znajduje się cały moduł. Po upadku motor odpalił ale 2 dni później nawet nie załacza się pompa paliwowa ani rozrusznik. Jaka jest tego przyczyna? I jak mogę uleczyć swoje maleństwo. Z góry dziękuje



- Reneliusz
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 2/11/2011, 15:56
sprawdź tzw. tipover sensor - jest to mala przeważnie czarna kosteczka podobna do przekaźnika. jak ją poruszasz to lata w środku tak jakby kulka , czasami po wywrotce potrafi się zawiesić i rozłącza obwód,
Mogą to też być bezpieczniki, albo jakaś kostka się rozłączyła
Daj zna jak poszło
Mogą to też być bezpieczniki, albo jakaś kostka się rozłączyła
Daj zna jak poszło
- MVAgustaFan
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28
Sprawdziłem bezpieczniki oraz to urządzenie, wszystko działa jak należy akumulator również naładowany. Sprawdziłem probówką czy wszędzie dochodzi prąd i okazało się że, kostka która znajduje się koło akumulatora gdy przekrece kluczyk jej zadaniem jest podać prąd do pompy i rozrusznika oraz zamkąć obwód. I właśnie w tym momencie nie podaje dalej prądu i chciałbym zaznaczyć że kostka ta jest w nienaruszonym stanie. Szukałem ilustracji w internecie ale nie znalazłem. Wiem że ciężko jest zobrazować sobie to co napisałem ale mimo to licze na dobre rady 

- Reneliusz
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 2/11/2011, 15:56
jesli dobrze rozumie to mówisz o tzw starter selenoid - ma on za zadanie uruchomic rozrusznik więc tam bym nie szukał , wina na pewno leży po stronie ignition system lub FI powiedz mi cze zaswiecaja sie jakieś kontrolki po przekręceniu zapłonu,
- MVAgustaFan
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28
- MVAgustaFan
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28
a tak poza tym powiedz mi jak sprawdziłeś tipover sensor ( najlepsza metoda to rozłącz tipover sensor weź kawałek kabla i zrób mostek
- MVAgustaFan
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28
oczywiście zakładam że jesteś pewny ze na pewno rozłączasz to tip over sensor ( w żadnych innych miejscach tego nie rób ) 

- MVAgustaFan
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28
Sprawdziłem go w sposób prymitywny włączyłem zasilanie i po prostu nim poruszałem, wtedy pokazała się kontrolna sprawdzenia silnika. W środku znajduje się tak jakby kulka i nie jest zawieszona rusza się swobodnie. a co do starter selenoid tak masz racje o to mi chodziło i gdy dotkne dwóch srób rozrusznik zaczyna działać ale co z tego jak pompa paliwa nie podaje paliwa. 

- Reneliusz
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 2/11/2011, 15:56
ok więc , proponował bym rozłączyć tipover sensor, zmostkować przewody w kostce ( wtedy jesteś pewny że tu nie ma przyczyny , jeśli pompa nie działa i rozrusznik nie działa tzn ze jest zerwane połączenie między stacyjką a ECU lub między Stop switch (czerwony przycisk po prawej stronie) jak przekręcisz kluczyk i nie pojawia się żadne kontrolki to sprawdz czy wchodzi i wychodzi prąd ze stop switch ( lub masa - nie jestem pewien jak jest w WR ) stawiam narazie na stop switch tzn nie tyle co sam przycisk ale przewody. Sprawdz też przekazniki jak sie nie mylę to w WR jest on dość duży odpowiada on równiez za pompe i ignition system ( często siada w Yamachach, a NAJPIERW SPRAWDZ CZUJNIK SPRZĘGŁA I CZUJNIK STOPKI BOCZNEJ , ZAPOMNIAŁEM ZE SIE WYGLEBIŁES myslę ZE TO BĘDZIE TO. DAJ ZNAC NAJSZYBCIEJ O EFEKTACH
- MVAgustaFan
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28
AHA I SPRAWDZ NEUTRAL SWITCH TZN CZUJNIK LUZU MUSI SIE SWIECIC ZIELONE SWIATELKO JAKSIE NIE SWIECI TO DOTKNIJ PRZEWOD OD TEGO CZYJNIKA DO MASY.
CZEKAM NA REZULTATY
CZEKAM NA REZULTATY

- MVAgustaFan
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28
czujnik położenia wału może to być następnym problemem ale na pewno nie podstawowym , gdyż w ogóle motocykl ci nie reaguje na przycisk start ale jak napisał hubi199 sprawdz najpierw każdą kostkę elektryczna tzn rozlącz popatrz czy nie ma korozji itp
- MVAgustaFan
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28
Sprawdziłem wszytskie kostki. Gdy probówką sprawdzałem masę w kostce okazało się że zresetowałem ten czujnik i nie ma zadnego błędu na kokpicie ani nic! a starter jak nie działał tak nie działa
MVAgustaFan pisałeś o zmostkowaniu tipover sensor, tu kolejne moje pytanie. Mam 3 kable który z nich zmostkować?

- Reneliusz
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 2/11/2011, 15:56
Po pierwsze czujnik polożenia walu na pewno nie odcina rozrusznika. Jeśli chodzi o tipover sensor to jeśli jesteś wyposażony w multimetr to zobacz czy w którymś kablu jest prąd i powiedz mi jaki to kolor i sprawdz pozostałe określając który jest masowy
- MVAgustaFan
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 2/11/2011, 00:28
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości