Zobacz wÄ…tek - Moto bez oleju i plunu chlodzacego na zime....
NAS Analytics TAG

Moto bez oleju i plunu chlodzacego na zime....

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moto bez oleju i plunu chlodzacego na zime....

Postprzez hugo2003 » 2/11/2011, 20:23

Witam
Tak jak w temacie szykuje sie do zmiany uszczelki pod glowica do tego dojdziewymiena takze uszczelki kapy alternatora wiec olej i plyn chlodniczy trzeba spuscic....
I tu zasadnicze pytanie:
Czy motocykl pozbawiony tych plynow na okrez zimowy moze cos sie stac?? jakas korozja w silniku??? oczywiscie bede chcial to zlozyc jak najszybciej ale czy musze sie mega spieszyc ze miesiac lub 2 nie zrobia roznicy????

glowce dam do spalnowania i do sprawdzenia szczelnosci.... czy skladac na sucho (uszczelka glowica i dokrecac??? czy jest jakis magiczny srodek dodatkowo uszczelniajacy???


Pozdro dla zainteresowanych...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez henio12323 » 2/11/2011, 20:45

zalezy od warunków :D kazdy silnik jak stoi do połowy mniej wiecej ma olej a druga połowa jest bez oleju :D wiec jak ma zardzewiec to zardzewieje. no 2 sprawa że wiekszosc łozysk jest ciagle w oleju.... no i przede wszystkim zalezy od warunków :D ja na zime silnik tez remontowałem, wypucowałem go i stał w domu na półce :D wiec o korozji nie ma mowy, aczkolwiek jak by miał stac w nieogrzewanym wilgotnym garazu rózne rzeczy mogły by sie dziac :P
co do składania - oryginalne uszczelki nie potrzebuja zadnych mazideł dodatkowych - chyba że tak zaleca serwisówka. u mnie np w kajtku nie ma uszczelki pod pokrywe głowicy, i producent nakazuje wręcz zastosowanie czegos silikonopodobnego :D ale rzadko to sie zdarza i zwykle uszczelka sama wystarczy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez hugo2003 » 4/11/2011, 18:44

ja zimuje moto w garazu nieogrzewanym podziemnym garazu gdzie temp min to ok 4-5C wiec jak narazie jest cos kolo 14C
wiec mysle ze przez kilka tygodni nie powinno sie nic stac...

Jeszcze mam 2 pytanka:
1.czy henio masz moze kolejnosc dokrecania srob i jaka sila?? (wiem ze docelowo 49Nm)

2.czy po skreceniu motocykl musi byc jakos odpalony zeby uszczelka sie jakos utwardzila uszczelnila od ciepla lub cos takiego ???

Pozdro!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez maatiaas » 7/11/2011, 00:22

wszystkie śruby w głowicy dokręcasz w palcach lub zwykłym kluczem do poczucia oporu, potem zakładasz klucz "dyna" i dokręcasz na krzyż warto najpierw dociągnąć suby mniejszym momentem a pootem docelowym wszystko na krzyż ... ( stosuje się tą sama technike co w dokręcaniu kół w samochodzie " to tak na chłopski rozum")
Avatar użytkownika
maatiaas
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
Lokalizacja: BIESZCZADY



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê
cron