Zobacz wÄ…tek - DT a EXE
NAS Analytics TAG

DT a EXE

Enduro, Cross
_________

DT a EXE

Postprzez kozak450 » 16/10/2011, 11:24

http://otomoto.pl/ktm-sx-125-sx-exc-lc- ... 84384.html

lepszy ten KTM 125 od DT 125
chodzi mi o części ,spalanie,moc
kozak450
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 10/4/2010, 09:01
Lokalizacja: brzesko


Postprzez mikozniak » 16/10/2011, 14:13

Napewno Exe( nie wiem czy to to samo co Exc, ale wydaje mi się, że tak) jest mocniejsszy, lżejszy i ma lepsze zawieszenie. To jest hard enduro, więc i częsci się szybciej zużywają. Napewno lepsze od Dt. Pzdr
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez henio12323 » 16/10/2011, 19:24

zalezy w czym lepszy. czemu oceniacie tak moto. DT jest lepsza od EXC, bo mniej pali, mniej sie psuje, Å‚agodniej oddaje moc :P same pozytywy xd

po prostu EXC kosztuje duzo wiecej, samo utrzymanie kosztuje 1000 zl rocznie przy sredniej intensywnosci jazdy. ale to jest sprzet mocny, praktycznie przygotowany pod zawody.

DT to miejskie wozidełko z mozliwoscia wjazdu w lekki teren. na upartego mozna tym ganiac i na torze MX. ale to juz nie to samo co EXC
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Bostorn » 16/10/2011, 21:02

exc maszyna 3/4 profesjonalna tzn lasy, pola, żwirownie i lżejszy tor motocrossowy, jak Heniek pisze, mocna wytrzymała ale trzeba o wiele rzeczy dbac, jak dbasz tak masz, remonty w zależności od natłuczonych km. od 50zł do 5000zł rocznie i wiecej jesli się o sprzęt nie dba

dt maszyna w las, lekkie żwiry, piachy, pola, traski jakieś błotniste lekko tereny, ogólnie lekko extremalna zabawa, kosztem mocy tzn: jeśli dbasz o mieszankę, filtry, to w kilku stówkach zmiescisz się, oczywisnie nie wliczam paliwa, jedynie to olej w skrzyni, olej do paliwa, ewentualny remont zawiasu przód, akumulator i inne pierdoły no i ubezpieczenie
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Fantas3k » 16/10/2011, 21:14

Mam również pytanie ale związane z exc 250f jak wygląda tam sprawa remontów w czasie sezonu i jakie to koszta chodzi mi o jazda raz na miesiąc może 2 na torze a reszta las i czasem zawody. Exc 2005 rok.
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez henio12323 » 16/10/2011, 21:50

duuuzo zalezy jak sie jeździ. raz przelatasz 100 mth a raz 200 ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Fantas3k » 17/10/2011, 15:58

Ah... a teraz 2 pytanie czy sa jakies moto 250 4t jak exc f do 250 ale z prawem rejstracji żeby dojechać z 5km gdzie niegdzie? i czy 1,5zl starczy w sezonie jazda od 6-10 razy w miesiacu.
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez kris514 » 17/10/2011, 16:10

CRF250X Wr
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 17/10/2011, 16:19

jest jak kolega wyzej napisał CRF w wesji X ale to dosyc rzadkie moto, WR 250 F to niezły sprzęcik, jest huska TE 250.

co do kosztów, jak pisałem nie da sie tego łatwo okreslic. 6-10 razy w miesiącu, a skąd mam wiedziec czy to beda turystyczne przejazdy 30 kilometrowe, czy całodniowe dobijanie motocykla w ciezkim terenie ? jednego roku mozesz wydac tez 500 zł na jakies podstawy jak łozyska itp itd. a jak przyjdzie remont to mozesz wywalic 4 tysie w sam silnik. ( tłok zawory korba łozyska uszczelki )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Fantas3k » 17/10/2011, 16:21

o dziękuje a jak wygląda sprawa z remontami w hondzie a kacie wr raczej nie. ps to motor dla kuzyna bo kupujemy ja 125 on 250 i sie mu pytam nie ma go w domu. I jeszcze jedno wr ma tytanowe zawory i jest drozsza w utrzymaniu niz te 2 powyzej wymienione i jak tam moc wyglada?
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez henio12323 » 17/10/2011, 16:34

wszystko wychodzi podobnie, co prawda tytanki wychodzą drozej, ale mozna zastosowac stalowe zawory. wtedy wzrosnie tez zywotnosc silnika, spadnie moc ale dla amatora nieznacznie. co do tych remontów, nie da sie powiedziec że np tłok co 200 mth. bo jeden przejeździ kręcąc 100 mth a ktos inny pyrkajac 300mth. w hard enduro wszystko zalezy od zawodnika.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Fantas3k » 17/10/2011, 16:36

Dobra dzięki za wypowiedzi i zapomniałbymw jaki sposób reguluje się zawory trzeba mieć jakiś przyrząd do tego czy tylko u mechanika nie da się tego samemu zrobić?
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez henio12323 » 17/10/2011, 16:58

trzeba miec szczelinomierz. kosztuje kilka zł. zalezy jakie moto KTM np fabrycznie ma nietypowy dosyc luz 0.12 (rzadkie są takie szczelinomierze oczywiscie w popularnych marketowych zestawach ) ale w serwisie mozna taki sam listek kupic za jakies 10 zł pewnie. wiec tragedii nie ma. no i kilka kluczy potrzebnych jest do odkrecania pokrywek itp.
to jezeli masz KTM
inne marki maja płytki, wtedy musisz dodatkowo zaopatrzyć w zestaw płytek. są to takie płytki kazda z innym wymiarem i jak masz za duzy luz to po prostu wrzucasz grubszą płytke. wtedy musisz miec cały zestaw szczelinomierzy zeby okreslic jaka grubosc płytki potrzebujesz. to nie wszystko, w przypadku takiej regulacji trzeba sciagac wałek rozrządu by sie dostać żeby tą płytke wsadzic. a jak wałek to i trzeba rozpiąc i spiąc łancuszek rozrządu. ew są sciskacze do sprezyn zaworowych zeby mozna było to zrobic bez demontażu, ale takie narzędzia są juz drozsze, no i sama regulacja płytkowa jest trudniejsza i trzeba to robic bardzo dokładnie, wiec czasami lepiej opłaca sie dac do mechanika ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Fantas3k » 17/10/2011, 19:39

Aha dzięki a jaki jest koszt u mechanika około 100zł wiecej mniej i jak często się to robi?
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez henio12323 » 17/10/2011, 20:19

kolego sam sie troche pomęcz i poszukaj informacji ;) w necie jest to opisane setki razy... wystarczy w google wklepac. prosze cie bardzo przykładowe koszta :
http://moto-gp.pl/index.php?module=prod ... zaworowych.

jak często ? zalezy jakie moto i jak zaleca serwisówka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez mikozniak » 18/10/2011, 13:15

Sorry, że się wtrące ale Yamaha Wr 250f jest trochę droższa podczas np remontu, ponieważ ma 5 zaworków. Ich chyba tylko taka jest różnica między tymi hard enduro 250 w 4t. Jak coś proszę,żeby poprawić mnie.
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez henio12323 » 18/10/2011, 17:10

no niby tak, tylko ten jeden zawór to koszt powiedzmy 200 zł, dajmy na to że tłoki do ktma kosztują troche wiecej to wyjdzie na jedno :P ( bo do ktma opłaca sie wsadzac oryginałki ) pozatym w rocznym rozliczeniu 200 zł w tą czy w tą to nei duza róznica :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê