Zobacz wÄ…tek - zmiana na wiekszy motocykl
NAS Analytics TAG

zmiana na wiekszy motocykl

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

zmiana na wiekszy motocykl

Postprzez redeye7 » 17/10/2011, 08:23

witam. Mam maly problem co do wyboru wiekszego motocykla. Dotychczas jezdzilem troche na hondzie 125 Varadero. Teraz zastanawiam sie nad kilkoma motocyklami , np. Suzuki gs500 , suzuki gsxr 600 srad, honda cbr 600 f2,f3 lub jesli sie trafi to f4. Chcialbym sie dowiedziec ile spalaja te motorki? Czy nie sa awaryjne ? I ktory bylby najlepszy?
redeye7
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 17/10/2011, 07:39


Postprzez pitti » 17/10/2011, 08:42

Zacznę klasycznie - polecam 500 ccm. Sam zaczynałem od CB500 i uważam że to dobry pomysł. Z wymienionych osobiście brałbym GS (jeśli chodzi Ci o tego z owiewkami). Co do 600 (srad cbr) - uważam że po 125 to trochę za dużo. Oczywiście da się opanować itd, ale imho lepiej cieszyć się jazdą na 500 niż pół sezonu walczyć z opanowaniem sprzęta. Po za tym moto zawsze można sprzedać i zmienić na mocniejsze. Sam stałem przed dylematem "po kolei czy raz a dobrze :)?". Zdecydowałem "po kolei" i nie żałuję. Dużo sie nauczyłem na cebuli - wywrotki nie były bolesne dla portfela, a sprzedałem ją w ciągu 4 dni za dobra cenę.

Co do spalania: cb500 ok 5,5/100 (podejrzewam ze gs podobnie), CBR 6-8/100 (w zależności od stylu jazdy), srad podobnie. Cykl: miasto 70% trasa 30%.

Awaryjnosc: cebula - tylko czesci eksploatacyjne, CBR (obecnie) - tylko eksploatacja + napinacz łańcuszka rozrządu - to niestety wada wszystkich cbr. Ale na szczęście sprężyna (bo ona pada) kosztuje ok 19pln i u mnie daje radę przez 8kkm, co bedzie dalej to się okaże.
Oczywiście wszystko zależy od stanu sprzęta który kupisz. Nie ma okazji i warto o tym pamiętać :)
pzdr.pitti
pitti
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29/9/2008, 11:51
Lokalizacja: W-wa


Postprzez redeye7 » 17/10/2011, 11:50

wielkie dzieki za odpowiedzi. Fachowa pomoc ,nie to co na innych forach,krytykuja za byle co. Mam jeszcze jedno pytanie. Ile tysiecy km na motor to duzo ? Wiem jak jest w samochodach, ze np.200 tys na samochod to juz duzo jezeli chodzi o benzyniaka. A jak to sie ma do motocykli?
redeye7
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 17/10/2011, 07:39

Postprzez robertold » 17/10/2011, 12:01

Pomyśl może o bandicie 600. Ja śmigam takim i bardzo sobie chwalę. Także przesidłem się ze 125-ki;)
rower
robertold
Świeżak
 
Posty: 99
Dołączył(a): 10/5/2010, 13:39

Postprzez redeye7 » 17/10/2011, 12:22

duzo pali taka maszyna ? Wie ktos jak too z tym przebiegiem jest?
redeye7
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 17/10/2011, 07:39

Postprzez robertold » 17/10/2011, 13:17

od 4,5 do 7 l/100km mój jest na sprzedaż viewtopic.php?t=68929
rower
robertold
Świeżak
 
Posty: 99
Dołączył(a): 10/5/2010, 13:39

Postprzez Trax » 17/10/2011, 13:28

redeye7 napisał(a):wielkie dzieki za odpowiedzi. Fachowa pomoc ,nie to co na innych forach,krytykuja za byle co. Mam jeszcze jedno pytanie. Ile tysiecy km na motor to duzo ? Wiem jak jest w samochodach, ze np.200 tys na samochod to juz duzo jezeli chodzi o benzyniaka. A jak to sie ma do motocykli?


tak naprawdę nie powinieneś patrzeć na przebieg tylko na stan faktyczny motocykla - po pierwsze bardzo łatwo tak jak i w samochodzie "skorygować licznik" po 2 wszystko zależy od tego jak ktoś jeździł na moto i jak o nie dbał - możesz mieć sztukę z małym przebiegiem ale zarżniętą a może się trafić duży przebieg ale był oczkiem w głowie właściciela i wszystko jest super zadbane.

sam sprowadzam samochody z Niemiec i śmieszą mnie kupujący - wszyscy narzekają że sprzedawcy kręcą liczniki a jak zobaczą samochód z przebiegiem 250 to płaczą że taki duży i że takiego to nie chcą bo taniej mogą mieć z przebiegiem 140... tyle że często te 140 to albo ulep albo prawdziwy przebieg 350 - 400.... mentalność ludzi jest śmieszna...

podsumowując moje żale patrz na stan nie na przebieg bo przebieg to najmniej istotny element na którym w żadnym wypadku nie można polegać - najlepiej w ogóle nie brać go pod uwagę wtedy ocena jest najtrafniejsza.
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez grunder » 17/10/2011, 17:57

KaG napisał(a):Najlepszy byłby GS500


żeby ona jeszcze miała siłe jechać :D, niby 500 w 4t, ale to dla kogoś kto faktycznie słabo jeździ i taka pojemność mu w zupełności wystarczy.

W klasie 500, dobrze kręci się Kawa ER-500, jeździłem i dla kogoś po 125 czy zaraz po egzaminie na A, polecam tą kawe.

A swoją drogą Hornet 600 -spójrz na nią
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez grunder » 17/10/2011, 18:23

Tym się nie da szaleć :D:D:D, 46 KM i chłodzona powietrzem, przejedź się a zobaczysz . Miałem z nią do czynienia i nigdy więcej, jak już wspomniałem w klasie 500cm3, dla mnie najbardziej dopracowaną jednostką jest ER5.

A i zależy dla kogo taka moc ma wystarczyć, z moich doświadczeń dla mnie, TO NIE JEDZIE...

Pozdrawiam

Do autora tematu: awaryjność zależy w jakim stanie technicznym jest motocykl, jak dbasz tak masz, generelanie gdyby motocykl był awaryjny to by w cale nie wyszedł na rynek :D. Najlepszy z tych co wymieniłeś to CBR, tylko...Czy nie zadużo na początek? Przejedź się i oceń sam, bo ze 125 na 600 to spory skok, źle sugerowałem Ci Horneta. Przymyśl.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez pitti » 17/10/2011, 19:13

przeciez hornet ma silnik z cbr tylko skrzynia jest inaczej zestrojona. Wydaje mi sie że 100konne moto po 125 to troche za duzo - tak jak pisalem wczesniej.
pitti
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29/9/2008, 11:51
Lokalizacja: W-wa

Postprzez blondynka96 » 17/10/2011, 21:31

Ja zgadzam się z grunderem. GS-em nie da się pobawić, poszaleć.

Z klasy 500 jest jeszcze GPZ o którym zawsze się zapomina mimo ze to naprawdę dobry motocykl.
Avatar użytkownika
blondynka96
Świeżak
 
Posty: 313
Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez grunder » 17/10/2011, 21:43

O właśnie GPZ jest jeszcze, ale dość już stary i nie jeden miał sporo właścicieli i kto wie jak oni dbają. Często widzę GPZ z dużym przebiegiem. Dorwać w dobrym stanie to już dla mnie rzadkość. A cena dość niska i kusząca.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez blondynka96 » 17/10/2011, 21:51

Nie znamy tez budżetu autora tematu wiec można go polecić tak czy siak.
GPZ-ty właśnie kusza cena. Nie wiem do końca czym to jest spowodowane ze w podobnej cenie stoi GS 92-93r i GPZ 95-98r.
Mój GPZ z 96r się trzyma:D I nie ma za dużego przebiegu.
Avatar użytkownika
blondynka96
Świeżak
 
Posty: 313
Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez redeye7 » 18/10/2011, 00:38

moto chce kupic do 6 moze 7 tysi. Troche namieszaliscie :P teraz to sam nie wiem jakiego , mialem brac gs a teraz to nie wiem :P
redeye7
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 17/10/2011, 07:39

Postprzez blondynka96 » 18/10/2011, 16:25

W tych pieniądzach jakiego byś nie wybrał to możesz znaleźć zdrowa sztukę.
Co do moto, to zależy czego szukasz:D
Spokojna jazda to GS
Jeśli chciałbyś czasem przycisnąć czy tez po prostu poczuć więcej adrenaliny to CB lub GPZ.
Naprawdę wdzięczne maszyny.

A co ze strojem??
Avatar użytkownika
blondynka96
Świeżak
 
Posty: 313
Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez zero22 » 18/10/2011, 22:42

za 6-7k i tak nie kupi zdrowej 600ccm...

bierz GSa na rok i dozbieraj kaski bo z takim budżetem będzie słabo później.
Avatar użytkownika
zero22
Świeżak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 19/5/2011, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Atlantis » 19/10/2011, 06:39

redeye7 napisał(a):duzo pali taka maszyna ? Wie ktos jak too z tym przebiegiem jest?


To zależy od rodzaju motocykla. Turystyczne B-eemki przejeżdzają nie raz i po 200 000 km. Sporty po 100 000 są najczęściej zajechane na maksa, mimo że teoretycznie po takim przebiegu powinien nastąpić generalny remont(pare kPLN-ów wpakować) i można by jeździć dalej. Większość na sportach się nie oszczędza, więc ja bym na maszynę, która ma więcej niż ~60 000 nie patrzył wcale. Jak kupisz coś co ma 20 - 30 tysięcy przejechane, a było odpowiednio eksploatowane, to nic się dziać nie powinno.
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez redeye7 » 20/10/2011, 16:10

mam takie pytanie. Co myslicie o gpz 500 ? Jakie ma spalanie ? I czy jest awaryjny ? Jak sie porownuje jego zywotnosc do gs500 ?
redeye7
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 17/10/2011, 07:39

Postprzez blondynka96 » 20/10/2011, 18:36

GPZ naprawde dobra maszyna. Pali w miescie około5,5 do 6 litrow. Swojego uzywam od roku ma ponad 30tys przebiegu i narazie wszystko chodzi sprawnie. Oby jak najdłuzej!
A co do ich zywotnosci to wydaje mi sie ze bedzie bardzo podobna.
Plusem GPZ jest chłodzenie ciecza i wieksza moc.
Avatar użytkownika
blondynka96
Świeżak
 
Posty: 313
Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez redeye7 » 20/10/2011, 19:36

5.5 ? To chyba duzo . Gs przy maxymalnym zuzyciu ma pochlaniac tyle paliwa . A normalnie to schodzi do 4
redeye7
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 17/10/2011, 07:39

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê