Nic się nie stanie, poza tym większość producentów dopuszcza wymianę filtra co drugi raz.
PoszerzajÄ…c temat,
tylko pierwsze 2-3 wymiany muszą być już po kilku tysiącach, i trzeba wymieniać olej za każdym razem, bo wiadomo sprzęt się dociera.
choć z drugiej strony to w jaki sposób japończycy docierają silniki przeczy temu co w europie uczą o docieraniu.
Tam na dzień dobry silnik 3 razy wprowadzany jest na wysokie obroty tak że kolektory są czerwone, i nastepuje 3 krotna wymiana oleju.
Jak silnik przeżył to znaczy że gotowy do jazdy. :>
Co ile powinien być wymieniany olej to już kwestia zaleceń producenta. Bo inaczej to jest w choiperach a inaczej w szlifierkach.
Ale pod warunkiem że jeździsz "normalnie" nie katujesz.
Jak kręcisz obroty na maxa to wymiana oleju powinna być jeszcze częstsza, ci co jeżdżą na tor, to wymieniają olej przed jazdą po torze i po zabawie.
Po prostu taniej jest wymienić olej niż remontować silnik.
Jak starożytni górale mawiali, kto smaruje ten jedzie.
A to co ci się ulało w czasie wymiany to można wlać ale ja bym tego nie zrobił, drobny kurz, ziarenka piasku itp robią drobne spustoszenie zanim dotrą do filtra. wcześniej czy później odbije się to czkawką.
Czy jak ci się zupa rozleje to zlizujesz z podłogi??
Filtr sam się odpowietrza, przecież jak wymienia się olej to po wlaniu oleju do znacznika wystarczy odpalić na chwile motocykl, następnie zostawić go do wystygnięcia i ponownie powolutku dolewamy tyle oleju by mieściło się miedzy znacznikami.
I lepiej nie dolać do znacznika górnego niż przelać.
Ludzie szanujcie swoje sprzęty i swoje pieniądze, ale z głową.
Jak chcecie oszczędzić to trzeba troszkę zainwestować, kupić zestaw kluczy, kupić kilka przyrządów, np do odkręcania filtra czy do odpowietrzania układu hamulcowego. czy też do rozpinania tłoczków hamulcowych.
To co byście zapłacili za mechanika macie zaoszczędzone a zestaw narzędzi bardzo szybko się zwraca, zwłaszcza jak ma się kilka pojazdów w domu, albo robi duże przebiegi.
Spory zestaw narzędzi dobrej jakości to koszt około 500 zł, i masz wszytko co potrzeba od imbusów po kombinowane klucze nasadowe i klucze do świec z przełożeniem kardana i grzechotki.
Można też za mniej niż połowę skompletować zestaw kluczy z pojedynczych sztuk, tylko co potrzeba.
wiele można się nauczyć z Y.tube, a nie tylko gołe baby oglądać
)
A jak się jeździ od wielkiego dzwonu to taniej jest zapłacić i niech to będzie zrobione jak należy.
Myślałem że czasy gdy ktoś chciał regenerować filtr oleju już dawno minął, a mam wrażenie że wkrótce możemy się spodziewać i takiego pytania
))
Marauder, CBR600RR, FAZER FZ1000GT.