Zobacz wÄ…tek - Yamaha DT 125
NAS Analytics TAG

Yamaha DT 125

i inne małe pojemności
_________

Yamaha DT 125

Postprzez matizeusz » 4/10/2011, 19:53

Witam
Chciałbym się dowiedzieć czy do Yamahy DT 125 z 2000r. można w jakiś sposób założyć koła z szosowymi oponami?
Czy są jakieś, które pasują bez żadnych przeróbek?
Może wystarczy założyć na stare felgi opony szosowe?
A gdyby się nie dało, to co by się działo gdybym jeździł po ulicy na oponach z kostką?
matizeusz
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 25/8/2011, 19:55
Lokalizacja: Opatów


Postprzez henio12323 » 4/10/2011, 20:29

jezeli chcesz miec moto tylko na asfalt to poszukaj wersji DT SM. maja 17 calowe felgi z szerokimi laczkami akurat pod supermoto. ale jak nie znajdziesz, albo trafi ci sie fajne zwykłe enduro, mozesz wrzucic oponki typu duro, czyli takie łyse z dosyc głebokimi nacieciami, na asfalcie swietnie sie trzymaja, w terenie pojada, ale troche sliskiego i juz zabawa sie konczy ;P mozesz legalnie smigać na kostkach o ile maja homologacje uliczną. bo mozesz równie dobrze wsadzic crossowe oponki na tor i wtedy podczas kontroli mogą sie przyczepic, chociaż z doswiadczenia wiem ( bo sam ganiam czasem na gumkach bez homologacji ) że mało kiedy sie w to zagłębiają
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez matizeusz » 4/10/2011, 21:11

A jak z właściwościami jezdnymi na takich oponach z kostką? Podobno jest większe spalanie na asfalcie, ale czy coś jeszcze?
matizeusz
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 25/8/2011, 19:55
Lokalizacja: Opatów

Postprzez henio12323 » 4/10/2011, 21:54

spalanie zalezy ogólnie od laczka. na starej zuzytej kostce lekkiej :P bedzie mniej palił niz na szerokiej oponie ulicznej która wazy 2X tyle co kostka :P a z własciwosciami ogólnie to zalezy kto co oczekuje. ja ganiam po miescie na kostkach, i na pewno nie pozwalają mi one poszaleć tak jak na oponkach szutrowych czy ulicznych. jednak mi to wystarcza do poruszania sie. kostka na pewno słabiej hamuje, zwłaszcza jak popada. ale nie jest to jakas masakra bo na kostkach spokojnie robie stoppie na asfalcie ;P no i przede wszystkim kostka szybciej sie zuzywa niz szosówka. czyli jednym słowem jak chcesz ganiac 100% po asfalcie, to najlepiej poszukaj wersji SM, albo z oponkami szosowymi. jak chcesz wjechac w teren to juz od ciebie zalezy na jakich oponkach ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez hiroshima » 4/10/2011, 22:44

Kostki, zwłaszcza przednia nikną na asfalcie w oczach. Po jednym sezonie muszę przód odwrócić, bo się zrobiła piła normalnie. Jeszcze z dwa sezony i przód do wymiany. Z tyłu jest lepiej, bo kostki są większe i trudniej się ścierają.Co to opon to zawsze są też gumy dual sport, jak u mnie skończą się seryjne kostki to zamierzam w takie zainwestować. Tylko, że komplet takich Pirelli Scorpion MT90 AT to wydatek rzędu 700zł.
Avatar użytkownika
hiroshima
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25/9/2011, 17:12

Postprzez henio12323 » 5/10/2011, 06:36

zalezy jaka opona jeszcze, wystarczy pogadać o oponkach z kimś kto sie na tym zna i doradzaja oponki. ja np byłem zaskoczony jak gosc w serwisie ktma polecał mi najtanszego michelina z miekkiej mieszanki, zamiast twardego który kosztuje 2X tyle. róznica jest taka że twardy poszedł by mi w oczach, a miekki podczas jazdy po asfalcie ma to do siebie że kostki sie uginają i mozna poganiac bez wiekszego zuzycia, a przy tym mieć dobrą przyczepnosc w terenie. na polatanie to u tu ( ale nie po mokrym asfalcie :P: ) polecam oponke motoz, jest całkiem niezła.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez matizeusz » 5/10/2011, 18:04

Wiem, że kupienie czegoś na szosowych oponach byłoby lepszym rozwiązaniem, ale prawdopodobnie będę mógł się wymienić na DT za skuter + dopłatę. To jeszcze nic pewnego, ale ta DT ma właśnie opony na teren, więc chciałem się tylko zorientować czy istnieje taka możliwość żeby ją jakoś przerobić na szosę.
A tak swoją drogą to czy DT 125 da dużo więcej frajdy z jazdy niż np. CBR 125 albo MZ SM 125? Czy warto ją kupować biorąc pod uwagę jej spalanie?
matizeusz
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 25/8/2011, 19:55
Lokalizacja: Opatów

Postprzez henio12323 » 5/10/2011, 18:57

zalezy co dla kogo jest frajdą. jak pyrkanie słabym 4 taktem to olbrzymia frajda ;P to DT moze blado wypaść :D na pewno DT ma wiecej mocy, osiągi ma lepsze niz wymienione moto ( na przyspieszenie i v max) jedynie, jak wiadomo wiecej pali. ale tez nie jest to wyczynówka która wciaga 3-4 litry na godzine jazdy :P tylko da sie zejsc do granicy 4 litrów ( czasem i mniej ) przy pałowaniu mysle że pali koło 6 litrów.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez matizeusz » 5/10/2011, 19:18

Cały czas się zastanawiam czy stać mnie na DT ;p bo frajda frajdą, ale póki co nie chodzę do pracy - jestem uzależniony od rodziców i od tego co zarobię w wakacje
A co myślisz o tym moto http://tablica.pl/oferta/rieju-125-smx-super-moto-2003-IDlvqx.html (otwórz link) ?
Nie patrz na cenę i to, że nie ma papierów. Jak będzie z dostępnością części?
matizeusz
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 25/8/2011, 19:55
Lokalizacja: Opatów

Postprzez henio12323 » 5/10/2011, 20:34

DT to jedno tanich sprzetów. nie jest to wyczynówka jak np ktm exc 125 gdzie co kilka mth wymieniasz olej, a co 70 mth wymieniasz tłok. w DT ganiasz 15-20 tysi na tłoczku minimum. aby kwestia spalania, bo samo eksplo nie kosztuje duzo. kumpel miał DT 125 to w 3 lata wymienił raz tłok, no i jakies oleje w silniku, łozyska w kołach, moze łancuch wymienił. nie wsadził wiecej niz 800 zł przez 3 lata :P wiec kosztą są znikome. ( ja w swojego przez rok wsadziłem 5 tysi na remonty itp :P ) hmm co do rieju. to i są czesci i nie ma. jak widzisz częsci silnikowe kupujesz od yamaszki. hamulce zawieszenie to na pewno jakies składaki z gamy częsci do tych pojazdów ;P czyli jak paioli siedzi standardowe o ile naklejka jest oryginalna ;P aczkolwiek trudniej dostepne czesci elektryczne, czy elementy ramy mogą byc ciezko dostepne albo trzeba bedzie zapłacic. jednak tu sie prawie nie ma co zepsuc. plastików raczej nie bedziesz łamał żeby kupowac nowe, rama tez jako tako jest niezniszczalna ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez matizeusz » 6/10/2011, 06:22

Ok, wielkie dzięki za pomoc ;) Może kupię właśnie DT 125, bo mnie trochę do niej przekonałeś i na dodatek to jej serwis mam najbliżej. Pozdrawiam
matizeusz
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 25/8/2011, 19:55
Lokalizacja: Opatów

Postprzez hiroshima » 6/10/2011, 21:44

Jak pisał henio to Rieju to na silniku Yamaszki XT, ale 4-sówie. Ogólnie Rieju to dobra marka, sam mam i popsuło się tylko to, co sam rozwaliłem. W razie czego takie rzeczy jak tylny stelaż w wielu przypadkach można samemu naprawić, a używana prosta część na allegro kosztuje z 50zł ;). Gorzej z główną ramą, ale często można spotkać całe Rieju na części - w 99% rama z 50-tki podejdzie, może się różnić kilkoma mocowaniami, które i tak są dospawywane, a że to stal a nie alu, to spokojnie można dać do dorobienia lub przespawania mocować. Generalnie musisz się zastanowić co wolisz, 4T czy 2T. Jak ktoś znajomy ma nawet moto 50 w 4T i w 2T i przejedź się i zobacz różnicę, nie każdemu przypadnie do gustu kręcenie silnika do 12 tysięcy :P.
Avatar użytkownika
hiroshima
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25/9/2011, 17:12

Postprzez matizeusz » 7/10/2011, 06:13

Wiem jaka jest różnica pomiędzy 2T i 4T. Z jednej strony chciałbym czasami sobie pokręcić do 12tys obrotów, a z drugiej dojeżdżać do szkoły tak, żeby bardziej mi się to opłacało niż kupowanie biletu miesięcznego. Czyli sam nie wiem czego chcę ;] Z tego co widzę to DT125 są dużo droższe od np. XT125. Muszę się jeszcze zastanowić i jak będę miał okazję to kupię to co mi się trafi. Myślę, że z moimi wymaganiami będę zadowolony zarówno z 2T jak i 4T
matizeusz
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 25/8/2011, 19:55
Lokalizacja: Opatów

Postprzez tomera » 7/10/2011, 13:22

no i co ci to da ze bedziesz krecil do 12 jak najlepiej ciagnie pewnie do 10 czy cos kolo tego a pozniej to męczarnia
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez matizeusz » 7/10/2011, 14:10

Nie miałem nigdy DT to nie wiem do ilu się dobrze kręci. Napisałem to na podstawie tego co powiedział hiroshima. Miałem na myśli, że czasami fajnie dać po garach i poczuć przyspieszenie
matizeusz
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 25/8/2011, 19:55
Lokalizacja: Opatów

Postprzez tomera » 7/10/2011, 18:36

to tak jak w aucie,
po przekroczeniu okolo 80-90% obrotomierza jest wiekszy hałas i spalanie ale juz nie ma az tak strasznego kopa
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez matizeusz » 7/10/2011, 23:17

Co sądzicie o tej Sendzie http://otomoto.pl/derbi-senda-supermoto-tuning-zamiana-M2872355.html (otwórz link) ?
Nie jest zbyt tanio? Czy ciężko będzie naprawić te rzeczy, które są wspomniane? Czy może to być skarbonka bez dna? I ile takie moto może spalać?
matizeusz
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 25/8/2011, 19:55
Lokalizacja: Opatów



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê