KTM EXC 450, Honda CRF 450 X
Posty: 4
• Strona 1 z 1
KTM EXC 450, Honda CRF 450 X
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Jestem nowy na forum. Sezon powoli się kończy, zbliża się dla mnie czas zmiany motocykla.
Sprzedaje swoją Huse i no właśnie, jak widzicie w tytule, upatrzyłem sobie te dwa motorki i mam do Was kilka pytań . Honda CRF 450 X, wersja Enduro - właśnie taki motocykl potrzebuje, żebym mógł go zarejestrować i poruszać się nim również po mieście. Jednak jak zwykle jest i problem, jest ich bardzo mało na rynku wtórnym. Tak więc drugi wybór to KTM EXC 450, jednak o nim wiem zdecydowanie mniej niż o CRFce. Jak już ustaliłem jest ich znacznie więcej na rynku. Ale nie wiem czy:
można go zarejestrować?
ma z tyłu światło stopu czy nie?
jak z awaryjnością?
i czy koszty utrzymania EXC 450 sÄ… takie chore jak w tym artykule http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EX ... 12627.html
"EXC 450:
- wymiana oleju w silniku z filtrem oleju, co 15 mh,
- kontrola luzów zaworowych i ewentualna regulacja, 15 mh,
- kontrola stanu zaworów, sprężyn zaworowych i uszczelniaczy, 45 mh,
- wymiana ww. kompletu, 90 mh,
- wymiana tłoka, 90 mh,
- wymiana korbowodu, łożyska wału i uszczelniaczy, 90 mh,
- wymiana łańcuszka rozrządu, 90 mh,
- wata w wydechu, 60mh,
- olej w zawieszeniu, 30 mh przód / 45 mh tył,
Cena podstawowego przeglądu (co 15 mh) to około 350 zł za usługę. Przegląd obejmuje:
- regulacja zaworów,
- przegląd stanu motocykla, regeneracja filtra powietrza, naciąg łańcucha,
- wymiana oleju i filtra,
- sprawdzenie ciśnienia w oponach,
- sprawdzenie luzów i wycieków, napięcie szprych, smarowanie linek
- koszt części i materiałów eksploatacyjnych, około 100-150 zł,
Serwis silnika 450 4T (po około 90 mh) to między 800 - 1500zl, w zależności od zaawansowania prac."
nie sądzę żeby normalny użytkownik ładował tyle kasy po 100 mh...
Ile tak naprawdÄ™ wyniesie mnie utrzymanie KTM'a?
I ile to jest motogodzina, jest to jedna godzina pracy silnika?
Pozdrawiam.
Jestem nowy na forum. Sezon powoli się kończy, zbliża się dla mnie czas zmiany motocykla.
Sprzedaje swoją Huse i no właśnie, jak widzicie w tytule, upatrzyłem sobie te dwa motorki i mam do Was kilka pytań . Honda CRF 450 X, wersja Enduro - właśnie taki motocykl potrzebuje, żebym mógł go zarejestrować i poruszać się nim również po mieście. Jednak jak zwykle jest i problem, jest ich bardzo mało na rynku wtórnym. Tak więc drugi wybór to KTM EXC 450, jednak o nim wiem zdecydowanie mniej niż o CRFce. Jak już ustaliłem jest ich znacznie więcej na rynku. Ale nie wiem czy:
można go zarejestrować?
ma z tyłu światło stopu czy nie?
jak z awaryjnością?
i czy koszty utrzymania EXC 450 sÄ… takie chore jak w tym artykule http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EX ... 12627.html
"EXC 450:
- wymiana oleju w silniku z filtrem oleju, co 15 mh,
- kontrola luzów zaworowych i ewentualna regulacja, 15 mh,
- kontrola stanu zaworów, sprężyn zaworowych i uszczelniaczy, 45 mh,
- wymiana ww. kompletu, 90 mh,
- wymiana tłoka, 90 mh,
- wymiana korbowodu, łożyska wału i uszczelniaczy, 90 mh,
- wymiana łańcuszka rozrządu, 90 mh,
- wata w wydechu, 60mh,
- olej w zawieszeniu, 30 mh przód / 45 mh tył,
Cena podstawowego przeglądu (co 15 mh) to około 350 zł za usługę. Przegląd obejmuje:
- regulacja zaworów,
- przegląd stanu motocykla, regeneracja filtra powietrza, naciąg łańcucha,
- wymiana oleju i filtra,
- sprawdzenie ciśnienia w oponach,
- sprawdzenie luzów i wycieków, napięcie szprych, smarowanie linek
- koszt części i materiałów eksploatacyjnych, około 100-150 zł,
Serwis silnika 450 4T (po około 90 mh) to między 800 - 1500zl, w zależności od zaawansowania prac."
nie sądzę żeby normalny użytkownik ładował tyle kasy po 100 mh...
Ile tak naprawdÄ™ wyniesie mnie utrzymanie KTM'a?
I ile to jest motogodzina, jest to jedna godzina pracy silnika?
Pozdrawiam.
- Zabro
- Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 20/9/2011, 19:54
ja bym polecał EXC, z racji duzo wiekszej dostepnosci zamienników. choc CRF w wiekszosci częsci mozesz brac ze zwykłej CRFy. oba moto seryjnie są dopuszczone do ruchu ulicznego. wiec maja zestaw niezbędnych swiatełek i dupereli ale bardzo często ludzie szybko sie tego pozbywają. nie raz widziałem exc czy crf czy WRke która miała jedynie cos z przodu lub nie miała nic ;P
co do kosztów utrzymania to bywa róznie, zalezy co kupisz i jak jeździsz. koszta z artykułu tyczą sie wyczynowej jazdy, przez zawodnika. amatorska jazda to co innego. ja mam ktma 525 wiec on troszke wiecej przesmiga. ale powiem ci że jest z 2005 roku i zeszłej zimy dopiero miał 1 remont silnika ( wymiana tłoka plus 2 zaworów ) ma nabite blisko 500 mth przed remontem. wiec 90 mth to dane serwisowe ( jak zresztą podkresla autor artykułu ) jezeli nei latasz wyczynowo to mozesz przedłuzyc czas smigania na częsciach. na prawde trzeba sie namęczyc żeby ten silnik zarżnąć. remont zrobiłem bo chciałem miec moto pewne. w zasadzie dalej mogłem na tym smigac ;P choc juz tłok był troche wysmigany, a zaworki juz zaczynały wpadac.
przez rok wydałem na ktma blisko 5000 zł z tym że spora częsc kasy poszla w hmm przywrócenie mu stanu fabrycznego robiłem praktycznie wszystko, od zawieszenia, poprzez łozyska wszelakie, po niepełny remont silnika. 5000 zł moze wydawac sie sporo ;P ale to raczej było cos w stylu grosz do grosza ;P bo raz wydałem 50 zł drugi raz 100 zł i sie tak na zbierało. teraz planuje moze wymienic korbe na zime.. i bez praktycznie zadnego wkładu moto przelata mi 2 sezony ;P ( z moją jazdą )
co do mth to mniej wiecej jedna godzina jazdy, wydaje sie mało. ale zrób w lesie 2 mth to jest na prawde sporo jazdy. zresztą wzór dokładnej mth masz na wikipedii
co do kosztów utrzymania to bywa róznie, zalezy co kupisz i jak jeździsz. koszta z artykułu tyczą sie wyczynowej jazdy, przez zawodnika. amatorska jazda to co innego. ja mam ktma 525 wiec on troszke wiecej przesmiga. ale powiem ci że jest z 2005 roku i zeszłej zimy dopiero miał 1 remont silnika ( wymiana tłoka plus 2 zaworów ) ma nabite blisko 500 mth przed remontem. wiec 90 mth to dane serwisowe ( jak zresztą podkresla autor artykułu ) jezeli nei latasz wyczynowo to mozesz przedłuzyc czas smigania na częsciach. na prawde trzeba sie namęczyc żeby ten silnik zarżnąć. remont zrobiłem bo chciałem miec moto pewne. w zasadzie dalej mogłem na tym smigac ;P choc juz tłok był troche wysmigany, a zaworki juz zaczynały wpadac.
przez rok wydałem na ktma blisko 5000 zł z tym że spora częsc kasy poszla w hmm przywrócenie mu stanu fabrycznego robiłem praktycznie wszystko, od zawieszenia, poprzez łozyska wszelakie, po niepełny remont silnika. 5000 zł moze wydawac sie sporo ;P ale to raczej było cos w stylu grosz do grosza ;P bo raz wydałem 50 zł drugi raz 100 zł i sie tak na zbierało. teraz planuje moze wymienic korbe na zime.. i bez praktycznie zadnego wkładu moto przelata mi 2 sezony ;P ( z moją jazdą )
co do mth to mniej wiecej jedna godzina jazdy, wydaje sie mało. ale zrób w lesie 2 mth to jest na prawde sporo jazdy. zresztą wzór dokładnej mth masz na wikipedii
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
- mateusz993
- Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 5/9/2009, 12:20
- Lokalizacja: Załuzie
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości