ZnikajÄ…cy olej z silnika...
Posty: 13
• Strona 1 z 1
ZnikajÄ…cy olej z silnika...
Witam.
Otóż w mojej Aprilii RS 80 mam taki nietypowy i bardzo dziwny problem gdyż "znika" mi olej z silnika... nie dawno po zmianie oleju na nowy, świeży po kilku dniach z ciekawości odkręciłem śrubkę na silniku, którą mierzymy odpowiednią ilość oleju podczas zalewania silnika olejem tak, że gdy jest dość to wylewa się tym gwintem. No i odkręciłem, przechylam moto a tu nic.. olej się nie wylewał nawet po mocnym przechyleniu.. no nic.. zalałem reszte oleju, który mi jeszcze został. Coś tam w tym silniku może było tego oleju bo nie weszło go tyle ile zawsze. No ale najlepsze, że po 2-3 tygodniach od tamtego czasu wczoraj z ciekawości odkręciłem tą śrubkę i znowu olej "zniknął" Jak to możliwe ? W garażu nie mam żadnej plamy oleju ani nic podobnego.. nie mam pojęcia co z tym olejem się dzieje..
Jakieś pomysły, rady, teorie ?
Jako wskazówki, które nie wiem może mogą się przydać dodam iż mam do wymiany uszczelkę pod głowicą bo woda z chłodnicy dostawała mi się do wydechu i pryskała z korka wlewu do chłodnicy, prawdopodobnie łożyska na wale do wymiany bo podczas jazdy jak i na postoju po odkręceniu manetki moto dostaje drgań i słychać "buczenie" dochodzące z silnika.
Z góry wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc ...
Otóż w mojej Aprilii RS 80 mam taki nietypowy i bardzo dziwny problem gdyż "znika" mi olej z silnika... nie dawno po zmianie oleju na nowy, świeży po kilku dniach z ciekawości odkręciłem śrubkę na silniku, którą mierzymy odpowiednią ilość oleju podczas zalewania silnika olejem tak, że gdy jest dość to wylewa się tym gwintem. No i odkręciłem, przechylam moto a tu nic.. olej się nie wylewał nawet po mocnym przechyleniu.. no nic.. zalałem reszte oleju, który mi jeszcze został. Coś tam w tym silniku może było tego oleju bo nie weszło go tyle ile zawsze. No ale najlepsze, że po 2-3 tygodniach od tamtego czasu wczoraj z ciekawości odkręciłem tą śrubkę i znowu olej "zniknął" Jak to możliwe ? W garażu nie mam żadnej plamy oleju ani nic podobnego.. nie mam pojęcia co z tym olejem się dzieje..
Jakieś pomysły, rady, teorie ?
Jako wskazówki, które nie wiem może mogą się przydać dodam iż mam do wymiany uszczelkę pod głowicą bo woda z chłodnicy dostawała mi się do wydechu i pryskała z korka wlewu do chłodnicy, prawdopodobnie łożyska na wale do wymiany bo podczas jazdy jak i na postoju po odkręceniu manetki moto dostaje drgań i słychać "buczenie" dochodzące z silnika.
Z góry wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc ...
- Aimaray
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 11/9/2011, 09:25
po co zakładasz 2 temat ? pewnie dostalo luzu na wale, poszedł uszczelniacz i olej zaczął sie dostawac do wału, i zaczał sie spalac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
nagar dużo nagaru ze trzeba go będzie młotkiem i śrubokrętem wystukiwać co kiedyś uczyniłem w cz350 bo jeden gar byl tym gównem tak z*** ze masakra
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Invinciblee napisał(a):Akurat brak smarowania skrzynie to najmniejszy problem Po panewach pójdzie powietrze i silnik stanie bokiem.
No dobra ale to przez brak oleju.. a ciekawi mnie co i czy może się coś uszkodzić przez to spalanie oleju na wale ? Oprócz tego, że będzie go po prostu brak.
- Aimaray
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 11/9/2011, 09:25
Konsekwencje będą spore. Spalanie oleju doprowadza jak już Ci powiedziano do nagaru który to obniża sprawność silnika itd. W skrajnych wypadach tak zapach silnik że połamie pierścienie, co w konsekwencji doprowadzi do uszkodzenia cylindrów i tłoków. Jeżeli tak szybko Ci zabiera ten olej to ja bym nie czekał [/quote]
-
Przemk - Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 22/8/2011, 08:00
- Lokalizacja: Warszawa
ludzie to małe 2T jakie cylindry jakie tłoki i jakie panewki ? ;P
nie bedzie tak źle mi CR ka pół litra oleju przepaliła i wystarczyło wymienic uszczelniacz, a potem przepalic ją i po nagarze sladu nie było
rób jak pisałem sprawdź luz na wale. zapewne masz luz bo padły łozyska i stąd padły uszczelniacze. wiec tak czy siak rozbierac musisz
nie bedzie tak źle mi CR ka pół litra oleju przepaliła i wystarczyło wymienic uszczelniacz, a potem przepalic ją i po nagarze sladu nie było
rób jak pisałem sprawdź luz na wale. zapewne masz luz bo padły łozyska i stąd padły uszczelniacze. wiec tak czy siak rozbierac musisz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości