Triumph Daytona
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Triumph Daytona
Witam.
Posiadam Daytone z roku 1999,z którą miałem już problem z wężem od podciśnienia. Jednak mam kolejny kłopot....od pewnego czasu Triumphik do 5 tyś ma małą moc i tak coś dziwnie idzie, tak bardzo nierówno. Jeśli chce szybko ruszyć to musze go wkręcić na 4tyś obrotów, przy normalnym starcie powoli się rozkręci. Natomiast prawdziwy dramat zaczyna się z ruszaniem pod górke, w tedy to trzeba ją do 5-6 tyś wkręcić aby poszła. Dodam ze powyżej 5-6 tyś idzie jak szalony i wraca normalny dzwięk silnika trzycylindrowego. Podejrzewam że ma to też związek z szarpaniem na niskich obrotach przy stałej prędkości (jazda po mieście). I kolejny związek, przy redukcjach gdy się go wysprzęgli obroty spadają tak nisko, że czasami zgaśnie. Dodam że moto po wymianie oleju, regulacji zaworów. Kolejny problem to szarpanie przy hamowaniu (nasila się w gdy tarcza już ciepła) ale to już na inny temat.
Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem to prosze o info.
Posiadam Daytone z roku 1999,z którą miałem już problem z wężem od podciśnienia. Jednak mam kolejny kłopot....od pewnego czasu Triumphik do 5 tyś ma małą moc i tak coś dziwnie idzie, tak bardzo nierówno. Jeśli chce szybko ruszyć to musze go wkręcić na 4tyś obrotów, przy normalnym starcie powoli się rozkręci. Natomiast prawdziwy dramat zaczyna się z ruszaniem pod górke, w tedy to trzeba ją do 5-6 tyś wkręcić aby poszła. Dodam ze powyżej 5-6 tyś idzie jak szalony i wraca normalny dzwięk silnika trzycylindrowego. Podejrzewam że ma to też związek z szarpaniem na niskich obrotach przy stałej prędkości (jazda po mieście). I kolejny związek, przy redukcjach gdy się go wysprzęgli obroty spadają tak nisko, że czasami zgaśnie. Dodam że moto po wymianie oleju, regulacji zaworów. Kolejny problem to szarpanie przy hamowaniu (nasila się w gdy tarcza już ciepła) ale to już na inny temat.
Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem to prosze o info.
Ostatnio edytowano 25/2/2012, 09:03 przez codiii, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
-
codiii - Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
- Lokalizacja: Kobiernice
sprzedaj sprzęta i kup coś z japonii. Trumphy są super do momentu awarii ukłądu wtryskowo-zapłonowego.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Każdy moto ma plusy i minusy. Dźwięk R3 jest śliczny i ciągnie fajnie nawet od dołu. Japończyk też jak będzie miał nietypową usterke to tez będzie problem jak to ugryść. Wiem że Triumphy to jeszcze egzotyk w naszym kraju, ale jak by na to nie patrzeć, są to świetne maszyny.
BTW. jak go sprzedam jak ma usterke
BTW. jak go sprzedam jak ma usterke
-
codiii - Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
- Lokalizacja: Kobiernice
Kiedy zmieniany filtr paliwa ?
W jakim stanie filtr powietrza ?
Jak wyglądają świece zapłonowe ?
Może mechanik podczas regulacji luzów zaworowych coś pomylił i źle poskładał ?
Może nie właściwy odstęp elektrod na świecach - problem z wolnymi obrotami, a na wysokich w miarę OK.
P.S. Żadna japonia nie umywa się do prawdziwego europejskiego motocykla z długą historią.
Niestety Triumphy jak i włoskie motocykle wymagają mechaników z doświadczeniem przy danej marce. Po za tym po regulacjach czasami trzeba podpiąć pod komputer i sprawdzić parametry oraz ustawić ECU. oraz wykasować błędy.
W jakim stanie filtr powietrza ?
Jak wyglądają świece zapłonowe ?
Może mechanik podczas regulacji luzów zaworowych coś pomylił i źle poskładał ?
Może nie właściwy odstęp elektrod na świecach - problem z wolnymi obrotami, a na wysokich w miarę OK.
P.S. Żadna japonia nie umywa się do prawdziwego europejskiego motocykla z długą historią.
Niestety Triumphy jak i włoskie motocykle wymagają mechaników z doświadczeniem przy danej marce. Po za tym po regulacjach czasami trzeba podpiąć pod komputer i sprawdzić parametry oraz ustawić ECU. oraz wykasować błędy.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
- Filtr paliwa nie wiem kiedy był wymieniany.
- Filtr powietrza, czysty w dobrym stanie (na dodatek go przedmuchiwałem kompresorem)
- Świece nowe więc raczej powinno być okej z nimi.
Mechanik na co dzień pracuje w serwisie Hondy. Manuala ściągał z neta do tego modelu i robił zgodnie z instrukcją (przynajmniej tak mnie zapewniał). W każdym bądź razie jak go odebrałem to było lepiej niż przed serwisem.
Dorzucam filmiki jak to wszystko chodzi:
http://codiii85.wrzuta.pl/film/0ynFCwQr ... tona_t595i
http://codiii85.wrzuta.pl/film/71yDVq1m ... tona_t595i
http://codiii85.wrzuta.pl/film/a5CWhdMZ ... tona_t595i .
Wolne obroty troche świrują i przy zejściu w dół potrafi zgasnąć.
Co do komputera to nie wiem jakie tam faktycznie kable trzeba ale mam OBD i OBDII oraz TuneECU (sygnowany logiem Triumph). Ani przez OBD ani przez OBDII siÄ™ nie podepnie.
- Filtr powietrza, czysty w dobrym stanie (na dodatek go przedmuchiwałem kompresorem)
- Świece nowe więc raczej powinno być okej z nimi.
Mechanik na co dzień pracuje w serwisie Hondy. Manuala ściągał z neta do tego modelu i robił zgodnie z instrukcją (przynajmniej tak mnie zapewniał). W każdym bądź razie jak go odebrałem to było lepiej niż przed serwisem.
Dorzucam filmiki jak to wszystko chodzi:
http://codiii85.wrzuta.pl/film/0ynFCwQr ... tona_t595i
http://codiii85.wrzuta.pl/film/71yDVq1m ... tona_t595i
http://codiii85.wrzuta.pl/film/a5CWhdMZ ... tona_t595i .
Wolne obroty troche świrują i przy zejściu w dół potrafi zgasnąć.
Co do komputera to nie wiem jakie tam faktycznie kable trzeba ale mam OBD i OBDII oraz TuneECU (sygnowany logiem Triumph). Ani przez OBD ani przez OBDII siÄ™ nie podepnie.
-
codiii - Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
- Lokalizacja: Kobiernice
Zmień filtr paliwa, zmień filtr powietrza (przedmuchiwanie daje efekty tylko do czasu) K&N do mojego Triumpha kosztuje niecałe 200zł a jest dożywotni. Wyreguluj przepustnice, jak masz wtrysk, wyczysć listwe wtryskowa.
Z trzeciego filmiku obstawiałbym jeszcze świece do wymiany. Ale ogólnie wrażenie mam takie, jakby dostawał za mało powietrza, a jak dostanie już więcej (przy odkręceniu gazu) to sobie radzi.
Można to chyba uznać za typową wadę Triumpha...
Z trzeciego filmiku obstawiałbym jeszcze świece do wymiany. Ale ogólnie wrażenie mam takie, jakby dostawał za mało powietrza, a jak dostanie już więcej (przy odkręceniu gazu) to sobie radzi.
Można to chyba uznać za typową wadę Triumpha...
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Świeczki raczej są okej, bo zakładane w Maju tego roku, NGK pod ten model.
Filtr paliwa i powietrza wymienie, ale dopiero jak go podepne pod komp, a będzie to na dniach.
Co do wtrysków i przepustki. Wtryski wyczyścić to chyba chodzi o zdjęcie i wymycie tak? A przepustnice jak wyregulować?
Filtr paliwa i powietrza wymienie, ale dopiero jak go podepne pod komp, a będzie to na dniach.
Co do wtrysków i przepustki. Wtryski wyczyścić to chyba chodzi o zdjęcie i wymycie tak? A przepustnice jak wyregulować?
-
codiii - Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
- Lokalizacja: Kobiernice
Ultradźwiękowe czyszczenie wtrysków i synchro przepustnic - oddaj na serwis. Nie mam pojęcia jak to się robi (przynajmniej to drugie). Mechanior mówił mi jeszcze, że na brzegach przepustnic zbiera się trochę syfu który też trzeba czyścić (nie jest to jakieś wielkie błoto, tylko niezauważalna warstwa pyłków itp). Mój Triumph dziś ma znów objaw taki jak opisałeś. Gdzie się podłączasz do komputera?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
ASR1927 napisał(a):Ultradźwiękowe czyszczenie wtrysków i synchro przepustnic - oddaj na serwis. Nie mam pojęcia jak to się robi (przynajmniej to drugie). Mechanior mówił mi jeszcze, że na brzegach przepustnic zbiera się trochę syfu który też trzeba czyścić (nie jest to jakieś wielkie błoto, tylko niezauważalna warstwa pyłków itp). Mój Triumph dziś ma znów objaw taki jak opisałeś. Gdzie się podłączasz do komputera?
Jutro będe miał kabel VAG OBDII i sam podłącze programem TuneECU. Darmowy i pod Triumphy http://www.tomhamburg.net/
Dam znać czy przez ten kabel da rade, bo mam ELM 327 ale przez to się nie da rady Triumpha podpiąć. Doczytałem że VAG OBDII da rade. Jak jutro dojdzie zdam relacje.
-
codiii - Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
- Lokalizacja: Kobiernice
VAG? A to nie jest czasem kabel do aut grupy Volkswagena? (Volkswagen AktienGesellschaft - w skrócie VAG) Nie widziałem nigdzie w Triumphie takiej wtyczki...
EDIT: Chociaż tutaj też piszą, że OBD
http://dealertool.web.officelive.com/favorite.htm
daj znać jak coś podziałasz z tym kablem!
EDIT: Chociaż tutaj też piszą, że OBD
http://dealertool.web.officelive.com/favorite.htm
daj znać jak coś podziałasz z tym kablem!
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Zamieszczam zdjęcia z testów mojego trampka. Czy ktoś jest w stanie mi określi czy wszystko jest ok, albo co oznaczają poszczególne dane?
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/2 ... 1.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/5 ... 2.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/7 ... 3.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/b ... 4.jpg.html
Dodam ze przy zgaszonym silniku jak odkręcam manetke na maxa to TPS wskazuje 70%?
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/2 ... 1.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/5 ... 2.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/7 ... 3.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/b ... 4.jpg.html
Dodam ze przy zgaszonym silniku jak odkręcam manetke na maxa to TPS wskazuje 70%?
-
codiii - Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
- Lokalizacja: Kobiernice
Tak, jak pisałem kabelek działa, ale problem nadal występuje, reset TPS nic nie daje, nie mam już siły do mego trampka. Jutro mam zamiar powykręcać wszystko co się da, powyczyszczać co się da..........zobacze co z tego wyjdzie. Jak nie to zapakuje go na lawete i na złom! Chyba ze chce ktoś kupić
-
codiii - Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
- Lokalizacja: Kobiernice
codiii napisał(a):Tak, jak pisałem kabelek działa, ale problem nadal występuje, reset TPS nic nie daje, nie mam już siły do mego trampka. Jutro mam zamiar powykręcać wszystko co się da, powyczyszczać co się da..........zobacze co z tego wyjdzie. Jak nie to zapakuje go na lawete i na złom! Chyba ze chce ktoś kupić
Kolejny zadowolony właściciel Triumph'a
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
hehe ogółem jestem zadowolony z tego moto, bo przyjemność z jazdy jest dobra (na wysokich obrotach) pozycja za kierą też wygodna, w zakręty składa się jak rasowy ścigacz. No ale daje popalić w niektórych momentach, jak człowiek staje się bezradny, a mechanicy rozkładają ręce, lub każą zatankować lepsze paliwo, bądź stawiają bezsensowne diagnozy typu, sprawdź najpierw ciśnienie z kołach
-
codiii - Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
- Lokalizacja: Kobiernice
codiii napisał(a): bądź stawiają bezsensowne diagnozy typu, sprawdź najpierw ciśnienie z kołach
Poważnie ktoś tak Ci powiedział?
Mój serwis generalnie postawił sprawę jasno: "Nie mamy kabla do Triumpha i nic nie możemy zrobić". Ale usterkę jednak usunęli
A dlaczego wybrałeś Triumpha, jeśli można spytać?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości