Zobacz wÄ…tek - pierwszy motor dla "maluszka"
NAS Analytics TAG

pierwszy motor dla "maluszka"

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

pierwszy motor dla "maluszka"

Postprzez Arghor » 30/8/2011, 22:25

W związku z tym, że to mój pierwszy post n forum witam wszystkich serdecznie :)
Mam następujące pytanie (wiem, że ktoś może zarzucić bo już było, ale nie znalazłem w podobnych postach satysfakcjonującej odpowiedzi więc wybaczcie ;) )
Wraz z żoną rozpoczęliśmy dziś kurs na prawko kat. A. O ile moje preferencje co do pierwszego moto do nauki, na najbliższy sezon są w miarę określone, tak mam problem z tym co kupić dla połowicy swej. Zatem prośba o radę.

Kobita malutka: 160 cm wzrostu, 50 kg wagi. Więc coś z niskim siodłem i w miarę lekkie.
Chciałaby szlifierkę (ale w życiu jej nie kupię) więc coś co wygląda z lekka jak szlifiera, ale nią nie jest.
Cena – to pierwszy motor. WiÄ™c pewnie nie raz bÄ™dzie przewrócony i takie tam inne, wiÄ™c chciaÅ‚bym coÅ› w zakresie 5 – 10 tysiÄ™cy
Czekam na wasze rady
Arghor
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 30/8/2011, 21:54
Lokalizacja: łódzkie


Postprzez motoluka » 30/8/2011, 22:31

Wszystkie motocykle o wyglądzie tzw. szlifierki, nawet te o pojemności 125ccm mają wysoko siodło więc będzie raczej kiepsko. Przy tym wzroście bardzo ciężko będzie Ci doradzić, szukaj czegoś jak najniższego a potem posadź ją na tym. Poniżej masz przydatne tematy.

http://motodriver.eu/kupuje-motocykl-f9 ... 11854.html

http://www.motofanipodkarpacie.pun.pl/v ... ?pid=38306
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe


Postprzez adam_tomasz » 31/8/2011, 07:57

motulka... z tymi linkami to jakiś żart chyba.

Nie ma czegoś takiego jak obniżanie motocykla.
Każda ingerencja w zawieszenie psuje jego geometrię i właściwości jezdne -> każdy doświadczony motocyklista który się z tym zjawiskiem spotkał potwierdzi moje zdanie.

Wypowiedź 'manki' z pierwszego linka skomentuję minutą ciszy -> coraz więcej głupich ludzi na tym świecie.

Zasady sÄ… proste:
- po przymierzaj się do różnych moto (max 500 pojemności - nie dotyczy 'krosa')
- zobacz na którym moto sięga całymi obiema stopami (w tym samym momencie) do ziemi
- wybierz moto z tych które spełniły powyższe kryteria

Żeby nie latać po wszystkich moto na ślepo radzę sprawdzić w necie wysokość siedzenia poszczególnych moto.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez hubi199 » 31/8/2011, 09:58

Witam
Na tej stronie możesz wirtualnie sprawdzić jak będzie pasował motocykl http://cycle-ergo.com/
Wystarczy zmienić opcje na metryczne wymiary.
Najlepszym rozwiązaniem będzie zakup na początek do poj. silnika 500ccm.
Jeśli chce coś na wygląd plastika to może gsf500??
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez Seba_ER5 » 31/8/2011, 10:24

Adam wszyscy tutaj po toze jezdza :P... Obnizac mozna o te 3-4 cm bardziej balbym sie o dziury :D na drogach.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez mlodapn » 31/8/2011, 10:45

Co innego obiżanie na tor, co innego do jazdy na codzień :)
tylko Lech Poznań
Avatar użytkownika
mlodapn
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 8/8/2010, 16:15
Lokalizacja: Poznań

Postprzez motoluka » 31/8/2011, 10:54

adam_tomasz napisał(a):motulka... z tymi linkami to jakiś żart chyba.

Nie ma czegoś takiego jak obniżanie motocykla.
Każda ingerencja w zawieszenie psuje jego geometrię i właściwości jezdne -> każdy doświadczony motocyklista który się z tym zjawiskiem spotkał potwierdzi moje zdanie.

Wypowiedź 'manki' z pierwszego linka skomentuję minutą ciszy -> coraz więcej głupich ludzi na tym świecie.

Zasady sÄ… proste:
- po przymierzaj się do różnych moto (max 500 pojemności - nie dotyczy 'krosa')
- zobacz na którym moto sięga całymi obiema stopami (w tym samym momencie) do ziemi
- wybierz moto z tych które spełniły powyższe kryteria

Żeby nie latać po wszystkich moto na ślepo radzę sprawdzić w necie wysokość siedzenia poszczególnych moto.


Czy aby na pewno nie przesadzasz?
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez mlodapn » 31/8/2011, 11:15

motoluka napisał(a):
adam_tomasz napisał(a):motulka... z tymi linkami to jakiś żart chyba.

Nie ma czegoś takiego jak obniżanie motocykla.
Każda ingerencja w zawieszenie psuje jego geometrię i właściwości jezdne -> każdy doświadczony motocyklista który się z tym zjawiskiem spotkał potwierdzi moje zdanie.

Wypowiedź 'manki' z pierwszego linka skomentuję minutą ciszy -> coraz więcej głupich ludzi na tym świecie.

Zasady sÄ… proste:
- po przymierzaj się do różnych moto (max 500 pojemności - nie dotyczy 'krosa')
- zobacz na którym moto sięga całymi obiema stopami (w tym samym momencie) do ziemi
- wybierz moto z tych które spełniły powyższe kryteria

Żeby nie latać po wszystkich moto na ślepo radzę sprawdzić w necie wysokość siedzenia poszczególnych moto.


Czy aby na pewno nie przesadzasz?


Moim zdaniem Adam ma rację. Taki motocykl - obniżony - jeździ zupełnie inaczej, gorzej. Nie po to inżynierowie siedzą w tunelach aerodynamicznych, żeby zmieniać geometrię bo się nie dosięga do ziemi. I żeby nie było powtórki - nie mówię o motocyklach na tor.
Ale głupotą jest upieranie się na za wysokie moto, obniżanie go jak np użytkowniczka manka z twojego linku, która mimo obniżania ledwo palcami do ziemi sięga i stojąc na światłach prawie zwisa z motocykla.
Ostatnio edytowano 31/8/2011, 11:27 przez mlodapn, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
tylko Lech Poznań
Avatar użytkownika
mlodapn
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 8/8/2010, 16:15
Lokalizacja: Poznań

Postprzez motoluka » 31/8/2011, 11:20

Także nie popieram "manka" ale są inne rozwiązania jak chociażby akcesoryjne kanapy na których można zyskać parę cm. Minimalne obniżenie motocykla, łącznie z kanapą do 5cm jest według mnie bezpiecznie.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez mlodapn » 31/8/2011, 11:25

Na kanapie spoko, tu jestem za :)

Obniżanie na lagach itp - to już nie jest dobry pomysł.
tylko Lech Poznań
Avatar użytkownika
mlodapn
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 8/8/2010, 16:15
Lokalizacja: Poznań

Postprzez hubi199 » 31/8/2011, 12:15

W sv k3 kanapa jest wysoko.
Małe ludziki w k4 wpadły na pomysł aby zmienić rame pomocniczą na niżej osadzoną co wpłyneło na obniżenie kanapy (chyba dokładnie o 5mm) ;)
W niektórych sprzętach kanapa jest regulowana.
Jednak jak czytałem dostepne jest to w dosyć wysokich motocyklach,co mimo obniżenia kanapy i tak będzie wysoko.
A propo zmiany wysokości na zawiasach. Osobiście nigdy bym tego nierobił jakimiś zestawami np. z allegro, ze wzg. na swoje bezpieczeństwo.
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez adam_tomasz » 1/9/2011, 10:17

motoluka nie wiedziałem że jesteś specem od geometrii i aerodynamiki motocyklowej, skąd wziąłeś te 5 cm ??
jedynie kanapa ale to będzie ok 1-2 cm w dół.

ps. bandit 400 albo coÅ› co ma bardzo nisko siedzenie.

może Arghor dalej się wypowie, bo my się tu spieramy a zainteresowany jakby sobie olał temat.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez motoluka » 1/9/2011, 10:51

adam_tomasz napisał(a):motoluka nie wiedziałem że jesteś specem od geometrii i aerodynamiki motocyklowej, skąd wziąłeś te 5 cm ??
jedynie kanapa ale to będzie ok 1-2 cm w dół.

ps. bandit 400 albo coÅ› co ma bardzo nisko siedzenie.

może Arghor dalej się wypowie, bo my się tu spieramy a zainteresowany jakby sobie olał temat.


Dużo rzeczy Pan o mnie jeszcze nie wiesz ;-) Pytałem o to kiedyś w salonie Yamahy dot. Kilofazera, nie dam sobie ręki uciąć ale posiłkuję się opinią autoryzowanego punktu.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez adam_tomasz » 1/9/2011, 11:16

wybacz ale autoryzowane punkty nie są żadnym wyznacznikiem. Poza tym większość jak nie wszyscy mechanicy w Polsce są samoukami w jakiś sposób i mogą nie wiedzieć pewnych rzeczy. Ja mam za to same złe opinie co do serwisów a jak na razie a byłem już w kilku.
Jakby Japończycy chcieli zrobić dany motocykl niższy to pewnie by zrobili - a co najmniej dali by taką możliwość. Tyle w temacie.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez motoluka » 1/9/2011, 11:20

No w tym przypadku faktycznie, przekonałeś mnie, masz racje. Chodź zachowanie zdrowego rozsądku w modyfikacjach może (nie musi ale może) wyjść na dobre.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez roki1119 » 4/9/2011, 13:58

Ja mam do sprzednia Hyosung gt 125 dobra maszyna za nieduze pieniadze
roki1119
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 3/5/2009, 19:13
Lokalizacja: Poniatowa

Postprzez madcap » 4/9/2011, 15:33

motoluka i adam
dalszą wymianę pogladów w sprawie zmiany geometrii zawieszania proponuję abyście sobie uskuteczniali na priv
jeszcze raz zobaczę takie jazdy z waszej strony i przydzielę po zółtej kartce (czerwonym pasku)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Brekekeks » 4/9/2011, 22:27

Ja mam 162 cm wzrostu i na małej ninjy siedzi mi się doskonale. Możesz kupić używkę lub poprzedni model. Przymierzałem się też do GS 500 jest super, wersja z owiewkami powinna wywołać pozytywne wrażenie.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Arghor » 5/9/2011, 08:51

Witajcie
Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)
JeÅ›li chodzi o przerabianie czegokolwiek, to nie zdecydujÄ™ siÄ™ na to. Po pierwsze nie znam siÄ™ za cholerÄ™. A nawet jak bym daÅ‚ motor do „dobrego” speca to nie miaÅ‚bym zaufania, czy aby na pewno wszystko jest ok.
Poza tym to pierwszy motor, wiÄ™c jakiekolwiek wpÅ‚ywanie na parametry jezdne może mieć poważne konsekwencje. Niech po takiej przeróbie tylko „trochÄ™” gorzej siÄ™ prowadzi… Dla maÅ‚ej nowicjuszki może to być „trochÄ™” za dużo.
Zatem zostajÄ… modele "gotowe". ;)
Po wielu dyskusjach (kto ma kobitę wie, że logiczne argumenty to ostatnia sprawa do rozpatrzenia ;) ) padło, na ten moment, na kawasaki Ninja 250R. Uparło się dziewuszysko, że ma być ten i żaden inny ;) W środę jedziemy przymierzyć się do siodła. Zobaczymy jak wyjdzie
Co sÄ…dzicie o tym moto?
Arghor
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 30/8/2011, 21:54
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez Lookhashi » 5/9/2011, 13:07

Daj znac jak bedziecie juz po przymiarkach bo sam jestem zainteresowany kupnem tego modelu dla siebie i nie wiem czy nie bedzie dla mnie za male. Dodam tylko ze jestem o 17cm wyzszy od Twojej Pani :-)
Lookhashi
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4/9/2011, 19:11

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê