Zobacz wÄ…tek - Junak M11
NAS Analytics TAG

Junak M11

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Junak M11

Postprzez Fresu » 24/8/2011, 22:30

Witajcie, zalogowałem się na tym forum, bo tylko tutaj podajecie więcej informacji o tych nowych Junakach.

Jestem zainteresowany zakupem Junaka M11 320ccm. Aktualnie robię prawko kat. A i po uzyskaniu zamierzam zakupić rzeczoną maszynę:
Obrazek
Czy ktoś z Was właścicieli Junaków M11 mógłby się podzielić jak się użytkuje ten konkretny model?
Fresu
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 1/8/2011, 11:49
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez zxer » 25/8/2011, 08:35

czytalem na forum czoperowcow ze czopery koreanskiego hyosunga sa naprawde swietne za relatywnie niska cene.
Co do junaka to polska w nim jest tylko nazwa
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw


Postprzez shiver » 25/8/2011, 13:15

W ostatnim MOTOCYKLU z lipca był właśnie test junaka nie M11 a M16, ale są one bardzo podobne, obydwa mają 320 ccm.
Obrazek
Avatar użytkownika
shiver
Świeżak
 
Posty: 188
Dołączył(a): 31/1/2011, 14:20
Lokalizacja: sie biorÄ… TROLLE?!?!?!?!

Postprzez Bies601 » 25/8/2011, 19:28

Temat wałkowany wiele razy.
Jakość, trwałość i wykonanie jak na chińczyka zadziwiająco dobre.
Jedni narzekają, a inni są zachwyceni i całą Polskę tym objeżdżają.
Jedni piszą o awariach niestworzone rzeczy a inni o absolutnej bezawaryjności.
Jak ktoś nie jeździł "prawdziwym" markowym motocyklem to będzie bardzo zadowolony.
Jak ktoś jeździł to się tylko zaśmieje :P
Patrząc np na wielkość tarczy hamulcowej z przodu, solidność zacisku, wielkość silnika i plastikowy chrom, to ciężko temu motocyklowi znaleźć uznanie wśród motocyklistów :P
Uważaj na utratę wartości nowego.

Jak dla mnie nazywanie togo Junakiem to obrażanie naszej historii.
Junak był wielki, ciężki, z wielkim i mocnym silnikiem (jak na nasze pl realia tamtych czasów) który wydawał wspaniały odgłos. Dlatego stał się legendą. Ten plastikowy chrom nie ma z tym nic wspólnego :)
Bies601
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 18/8/2011, 18:22

Postprzez shiver » 25/8/2011, 20:22

senekkorzenna napisał(a):
shiver napisał(a):W ostatnim MOTOCYKLU z lipca był właśnie test junaka nie M11 a M16, ale są one bardzo podobne, obydwa mają 320 ccm.


to znaczy że nie dokładnie czytałeś i oglądałeś zdjęcia :? to diametralnie inne konstrukcje .


Skoro twierdzisz że mają inne konstrukcje to w to nie wątpię, masz z Junakami do czyniania na codzien ;) Natomiast w artykule nie było wzmianki o M11 :). Jeśli kogoś wprowadziłem w bład to przepraszam.
Avatar użytkownika
shiver
Świeżak
 
Posty: 188
Dołączył(a): 31/1/2011, 14:20
Lokalizacja: sie biorÄ… TROLLE?!?!?!?!

Postprzez Fresu » 29/8/2011, 21:21

Junak M11 jest chińsko-polskim klonem Hondy Rebel. Dla porównania:

Obrazek = Obrazek

Ponadto na świecie Junak M11 występuje pod następującymi nazwami:
1) Johnny Pag Raptor - http://www.motorcycle.com/manufacturer/ ... 88705.html
2) Regal Raptor Chopper (Custom) - http://www.regal-raptor.eu/lang/pt/chopper-custom/
3) AJS DDMk2 - http://www.ajsmotorcycles.co.uk/new_AJS/docs/main.htm
4) Yuki Vice - http://yuki.katalog-motocykli.pl/motocy ... motocykla/

Znalazłem w necie opis techniczny M11, może komuś się przyda:

Silnik: czterosuwowy, dwucylindrowy z jednym waÅ‚kiem rozrzÄ…du OHV, po dwa zawory na cylinder, Å›rednica zaworów 28/22 mm, zawory regulowane tradycyjnie za pomocÄ… gwintowanej koÅ„cówki w dźwigni zaworowej. NapÄ™d waÅ‚ka rozrzÄ…du Å‚aÅ„cuchem pomiÄ™dzy cylindrami z napinaczem sprężynowym i prowadnicami teflonowymi. Åšrednica cylindra 61,9 mm, pojemność silnika 324 ccm. Silnik Å›rednioobrotowy, max 9.500 obr/min, blokowany elektronicznie przy 8.000 obr/min. Moc silnika mierzona na hamowni silnikowej wg SAE 19,55 kW przy 7.900 obr/min moment obrotowy 24,2 Nm przy 4.450 obr/min. Zalecany zakres zmian biegów przy obrotach silnika 3.500 – 6.500 obr/min.
Silnik wyposażony w pojedynczy wałek wyrównoważający, napędzany z wału korbowego kołem zębatym.
Układ zapłonowy sterowany komputerem zintegrowany ze sterowaniem wielopunktowym układem wtryskowym systemu Delphi. System sterowania dwutorowy, niezależny dla każdego cylindra z układem dwóch sond Lambda (po jednej dla każdego cylindra) z dwoma katalizatorami niskotemperaturowymi. System ten zapewnia idealnie równomierną pracę każdego cylindra, co w efekcie minimalizuje wibracje silnika w całym zakresie prędkości obrotowych, oraz ułatwia rozruch zimnego silnika i skraca czas nagrzewania. Kontrola układu sterowania silnikiem i układem chłodzenia może być realizowana przez diagnoskop zewnętrzny podłączany do gniazda diagnostycznego.
Czynnikiem chłodzącym jest ciecz z wymuszonym obiegiem i zamkniętym układem chłodzenia ze zbiornikiem wyrównawczym poniżej chłodnicy.
Sprzęgło sterowane mechanicznie, mokre wielotarczowe o średnicy 98 mm z 6 tarczami z wkładkami ceramicznymi podwyższającymi trwałość i minimalizującymi zjawiska adhezyjne przy włączaniu I biegu.
Skrzynia biegów pięciobiegowa z tradycyjnym systemem sterowania o następujących przełożeniach: 1-2,846, 2-1,777, 3-1,333, 4-1,083, 5-0,913. Przełożenie na sprzęgle 3,61. Przełożenie na napędzie łańcuchowym 2,357.
Amortyzatory przednie w układzie odwróconym (Upside Down), skok zawieszenia przedniego 120 mm. Zawieszenie tylne z układem dwóch amortyzatorów rozciąganych z regulowaną sztywnością i wysokością, skok zawieszenia tylnego 60 mm. Układ hamulcowy hydrauliczny z przewodami teflonowymi ze wzmocnieniem włóknami węglowymi. Koło przednie wyposażone w dwie tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm i dwoma pływającymi zaciskami dwu tłoczkowymi. Koło tylne wyposażone w jedną tarczę hamulcową o średnicy 250 mm i jednym pływającym zaciskiem dwu tłoczkowym. Klocki hamulcowe wzmocnione mieszanką ceramiczną, obniżającą temperaturę tarczy w czasie długotrwałego hamowania.
Rama podwójna kołyskowa, wykonana z rur stalowych o podwyższonej wytrzymałości spawana w systemie TIG. Błotniki tłoczone z blachy stalowej.
Każdy motocykl jest wyposażony w automatyczną ładowarkę i gniazdo doładowania akumulatora co znacznie ułatwia użytkownikom obsługę akumulatora.
Każdy motocykl jest montowany w Polsce w systemie SKD przez wyspecjalizowany zespół techniczny, co zapewnia najwyższą jakość i bezawaryjność motocykli Junak. Mając na względzie utrzymanie najwyższej jakości produktu, każdy motocykl przechodzi specjalnie zaprojektowany test na hamowni podwoziowej, który pozwala wykryć ewentualne niedoskonałości lub usterki. Z testu sprawdzającego jest sporządzany wykres wszystkich ważnych parametrów motocykla, m.in. mocy, prędkości maksymalnej i precyzyjnej zmiany biegów.


- Pojemoność: 320 ccm
- Rodzaj silnika:
4 suwowy / 2 cylindrowy
zapłon iskrowy / 4 zawory
zasilany wtryskiem / chłodzony cieczą
- Prędkość max. 140 km/h
- Moc: 27 kM / 8000 obr.min
- Rozruch: elektryczny
- Hamulec przód: tarczowy hydrauliczny (2 tarcze)
- Hamulec tył: tarczowy hyrauliczny
- Rozmiar opony przód: 90 / 90-18"
- Rozmiar opony tył: 130 / 90 -15"
- Wymiary: dł/szer/wys: 2280/ 895 / 1110 mm
- Masa własna: 170 kg
- Nośność: 150 kg
- Ilość miejsc: 2

I na koniec trochÄ™ galerii:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na forum znalazłem następujące porównanie:

M16:
Ciekawszy design, obręcze jak w sportsterze i dobra pozycja. miło się składa. silniczek żwawy, ciągnie grzecznie z samego dołu (na miare swoich 320 cm oczywiście) ale po chwili uznałem że fajniej jest ruszać z dwójki - zresztą jedynka czasem nie wchodziła albo wchodziła po przegazowaniu. Moto jest nowe być może po dotarciu się poprawi. skrzynia ogólnie miła w obyciu, podobnie jak sprzęgło. siedzisko twarde ale to można skorygować ustawieniem zawiechy z tyłu. geometria ok - nie wali się w zakręty ale na lewych winklach uwaga na boczną nóżkę bo skrobu skrobu robi.

M11:
Bardziej klasyczny, wygodne siodło, pasażera też. zwrotny i łatwiejszy o niebo w prowadzeniu od M16 (jest krótszy). Troszkę wygodniejsza pozycja bo są podesty za to trudniej zmieniać biegi - tu trzeba sobie dobrze wyregulować dźwignie. silnik taki sam i takie same wrażenia. ciekawy jestem jak pracuje jak się dotrze. konieczne uwolnienie wydechu bo to co jest jest bezjaj ale słyszałem taki uwolniony i jest duuużo lepiej. ogólnie moto rozleniwiające. pyrkasz sobie 80-90 bez pośpiechu z lekkim bananem i do tego chyba go zrobili. a przy tym nieźle wygląda. zrobiłem dziś wieczorem test. podjechałem do znajomych gdzie Pani nie zgadzała się aby jej Małżonek zakupił moto. wcześniej jeździła ze mną na bandziorze i się wystraszyła. przewiozłem ją nieco a Ona potem: Piotrek kupmy taki motor!. A ja do Piotrka: Kup, kup. Za rok jej oddasz i będzie miała a Ty kupisz se plastika potwora jak chciałeś. Czyli na początek może być jak najbardziej. Przecież nie wiemy czy się spodoba to po co uwalać masę kasy a w razie co potem można oddać w dobre ręce jak powyżej
Fresu
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 1/8/2011, 11:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Fresu » 2/9/2011, 13:32

A więc nikt na forum nie jeździ na Junaku M11? Bo cytujecie wyłącznie artykuły, a mnie chodzi o osobiste doświadczenia z tym konkretnym sprżętem.
Fresu
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 1/8/2011, 11:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez clever » 5/9/2011, 07:56

@Fresu, może dlatego, że pytasz na forum ścigacz? A o ścigacza nie pytasz z pewnością.
clever
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 19/8/2011, 10:45

Postprzez Slusar91 » 5/9/2011, 18:35

Ponoć moją robić Junaka o pojemności 800 ccm, chyba nawet polscy inzynierowie maja brac udział w projekcie.
Slusar91
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 14/8/2011, 16:59
Lokalizacja: Żagań/Lubuskie

Junak M11

Postprzez Starszy pan » 7/10/2011, 15:23

Od niedawna posiadam Junaka M11. Jak narazie jest po pierwszym przegladzie (300km). Brak jakichkolwiek usterek - pomijam źle dokręconą linkę prędkościomierza, który już na pierwszej jeździe przestał wskazywać prędkość, ale po właściwym zamocowaniu jest OK. Mam problem z ustaleniem luzu po dłuższym postoju (nie mogę wyrzucić jedynki) ale w czasie jazdy jest wszystko OK. Niech ktoś mi powie gdzie w M11 jest gniazdo do ładowania akumulatora, bo nawet w serwisie nie wiedzieli (w M16 jest i ładowarka też) i ładowarki nie było w komplecie.
Starszy pan
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 7/10/2011, 15:08

Postprzez regis440 » 7/10/2011, 15:58

Slusar91 napisał(a):Ponoć moją robić Junaka o pojemności 800 ccm, chyba nawet polscy inzynierowie maja brac udział w projekcie.


niby juz bylo cos podobnego tyle ze 650 i nazywalo czy mialo sie nazywac Junak Gladiator ;) , nawet w google jest jedno zdjecie :P
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez arbogast » 13/3/2013, 09:27

Prototyp Junaka 800 ccm Almot zaprezentował na 5. Ogólnopolskiej Wystawie Motocykli i Skuterów. Może trochę zbyt dużo plastiku w nim było, ale jak twierdzili pracownicy Junaka w wersji produkcyjnej (do produkcji ma chyba wejść w 2014 roku) ma się to zmienić, poza tym motocykl wygląda naprawdę nieźle - jest bardzo masywny, drapieżny.

Ale temat odświeżyłem!:)
arbogast
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 13/3/2013, 09:10

Postprzez Suzuki gsx 750 f » 15/3/2013, 21:07

Wolę starego Japończyka niż nowego chińczyka, żaden szanujący serwis nie chce tego naprawiać
i nawet domowi mechanicy.Więc po co kupować motocykl który za 5 lat będzie się nadawał na złom
Bo raczej żadnej wartości rynkowej nie uzyska. A sprzedasz go za 2-3 tysiaki
Suzuki gsx 750 f
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2/8/2012, 17:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez baltazar224 » 16/3/2013, 17:02

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html - widziałem dziś takiego we Wrocku na targach. Faktycznie fajna maszyna, chociaż osobiście wolę inne.
baltazar224
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 16/3/2013, 17:00



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 53 gości




na górê