Skuter przerywa po "zmianie" dyszy. POMOCY!!
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Skuter przerywa po "zmianie" dyszy. POMOCY!!
Witam.
Mam zippa vapora 4t i wymieniłem cylinder na 80cc (bez głowicy), skuter po tej wymianie na wieksza pojemnosc zaczal przy odkreceniu manetki do połowy przerywać ale zaraz po tym było dobrze, takze dzialo sie to przy ruszaniu tak jak by sie dusił, załozyłem tutaj temat z tym o uzyskałem odpowiedz aby wymienic dysze na wieksza, i postanowiłem ja powiekszyc domowym sposobem rozwiercając ja bardzo delikatnie (rożnicy praktycznie nie widać).
Gdy to zrobiłem i gdy chciałem sie przejechac i sprawdzić to skuter zaczął jeszcze mocniej to robić (czyli przerywac) próbowałem wyregulować gaźnik ustawić iglice i nic nie dało ;/. seryjnie dysze miałem 79(tak było na niej napisane)
1. Co moze byc przyczynÄ… tego przerywania?
2. Czy jest możliwe że trzeba dysze zmniejszyć?
3.Jeżeli odkręcę za bradzo śrubkę od mieszanki to co sie stanie?
Mam zippa vapora 4t i wymieniłem cylinder na 80cc (bez głowicy), skuter po tej wymianie na wieksza pojemnosc zaczal przy odkreceniu manetki do połowy przerywać ale zaraz po tym było dobrze, takze dzialo sie to przy ruszaniu tak jak by sie dusił, załozyłem tutaj temat z tym o uzyskałem odpowiedz aby wymienic dysze na wieksza, i postanowiłem ja powiekszyc domowym sposobem rozwiercając ja bardzo delikatnie (rożnicy praktycznie nie widać).
Gdy to zrobiłem i gdy chciałem sie przejechac i sprawdzić to skuter zaczął jeszcze mocniej to robić (czyli przerywac) próbowałem wyregulować gaźnik ustawić iglice i nic nie dało ;/. seryjnie dysze miałem 79(tak było na niej napisane)
1. Co moze byc przyczynÄ… tego przerywania?
2. Czy jest możliwe że trzeba dysze zmniejszyć?
3.Jeżeli odkręcę za bradzo śrubkę od mieszanki to co sie stanie?
- Jedrekk28
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 11/8/2011, 18:54
- Lokalizacja: Gdańsk
Zacznijmy od tego, że Ty nie powinieneś gaźnika "próbować" wyregulować tylko musisz go porządnie wyregulować, tak by z wszystkich możliwości chodził najlepiej, inaczej możesz się tak bawić do usranej śmierci i nie wyregulujesz.
Jakim rozmiarem wiertła rozwiercałeś tą dysze?
Obroty biegu jałowego są równe czy falują? Czy silnik od razu wchodzi na obroty po dodaniu gazu (pomijając moment, w którym się dusi), a po puszczeniu manetki wraca szybko do swoich wolnych obrotów?
Jakim rozmiarem wiertła rozwiercałeś tą dysze?
Obroty biegu jałowego są równe czy falują? Czy silnik od razu wchodzi na obroty po dodaniu gazu (pomijając moment, w którym się dusi), a po puszczeniu manetki wraca szybko do swoich wolnych obrotów?
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Wiertło 0.8-0.9 mm(nie wiem dokładnie)
Obroty jałowe właśnie falują, silnik od razu wchodzi na obroty(czyli z niskich obrotów przy dodaniu gazu manetka gwałtownie silnik nie gaśnie, ale przy wiekszych obrotach przerywa), przy puszczeniu manetki nie wraca szybko do niskich obrotów(mijaja jakies 5sek.)
Obroty jałowe właśnie falują, silnik od razu wchodzi na obroty(czyli z niskich obrotów przy dodaniu gazu manetka gwałtownie silnik nie gaśnie, ale przy wiekszych obrotach przerywa), przy puszczeniu manetki nie wraca szybko do niskich obrotów(mijaja jakies 5sek.)
- Jedrekk28
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 11/8/2011, 18:54
- Lokalizacja: Gdańsk
Sprawdź szczelność pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem, jest tam taka gruba czarna podkładka z oringiem, która przy mocnym dokręcaniu gaźnika pęka, krócic też sprawdź, bo niektóre są słabo wykonane i z czasem pękają, no i oring króćca również, jeśli jest twardy i spłaszczony to wymień (20gr/szt). Sprawdź też szczelność od strony filtra powietrza, czy obudowa filtra nie jest pęknięta itp. Jak wszystko sprawdzisz to wyreguluj gaźnik, bo z Twojego opisu widać, że wymaga regulacji. Wracając do tej czarnej podkładki to jej strona założenia nie jest obojętna, jeśli źle założysz to będzie trochę zakrywać otwór w cylindrze.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
sprawdziłem wszystko to co mi kazałes i wszystko jest ok nawet wszystko wyczyściłem i nadal robi tylko że tak:
Srubka od mieszanki jak jest wkrecona to nie ma zbytnio skuter mocy i przerywa a jak ja wykręce to jest troche silniejszy ale i tak przerywa i tez jest tak ze gdy mam manetke odkręconą o 1/3 obrotu to nie przerywa praktycznie wcale ale jak dam minimalnie wiecej gazu to juz zaczyna sie szarpanie :/.
Próbowałem też z powietrzem i doszedłem do tego że za mało powietrza to napewno nie ma bo jak sciskam rure od filtra powietrza to przerywa lecz gdy puszcze ją to przerywa mniej ale jak dam mu więcej powietrza to nie przerywa ale nie ma mocy
1 Mam takie też pytanie jakie silnik daje(powinien dawać) oznaki jeśli wykręcę ta srubke od mieszanki na maxa?
Może coś sknociłem z dyszą :/
Ale zrobie tak że zamówie kilka dysz a dokładniej 80 85, 90 i posprawdzam je.
Spróbuje też załatwić sobie inny gaźnik na próbę i zobacze.
Srubka od mieszanki jak jest wkrecona to nie ma zbytnio skuter mocy i przerywa a jak ja wykręce to jest troche silniejszy ale i tak przerywa i tez jest tak ze gdy mam manetke odkręconą o 1/3 obrotu to nie przerywa praktycznie wcale ale jak dam minimalnie wiecej gazu to juz zaczyna sie szarpanie :/.
Próbowałem też z powietrzem i doszedłem do tego że za mało powietrza to napewno nie ma bo jak sciskam rure od filtra powietrza to przerywa lecz gdy puszcze ją to przerywa mniej ale jak dam mu więcej powietrza to nie przerywa ale nie ma mocy
1 Mam takie też pytanie jakie silnik daje(powinien dawać) oznaki jeśli wykręcę ta srubke od mieszanki na maxa?
Może coś sknociłem z dyszą :/
Ale zrobie tak że zamówie kilka dysz a dokładniej 80 85, 90 i posprawdzam je.
Spróbuje też załatwić sobie inny gaźnik na próbę i zobacze.
- Jedrekk28
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 11/8/2011, 18:54
- Lokalizacja: Gdańsk
Im bardziej wkręcona śrubka tym skuter dostaje więcej paliwa, a mniej powietrza, wykręcając jest na odwrót. Po całkowitym wykręceniu będzie dostawał za dużo powietrza, pewnie odpali, ale obroty mogą falować, może nie mieć mocy itp. Membranę w gaźniku masz dobrą? Dobrze przykręcony jest dekielek pod którym jest membrana? Czyściłeś gaźnik?
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Ooo dzięki z tą śrubką, a ja głupi myślałem na odwrót (ale żal ;D )
Czy chodziło tutaj o to czy jest cała i nie uszkodzona?
jeśli tak to jest cała.
Gaźnik czysty bo czyściłem, dekielek dobrze i mocno przykręcony.
I znów mam pytanie, czy iglica gra jakąś większą role w tym przerywaniu? i czy przy ustawianiu gaźnika to ta iglica musi znajdować sie w jakimś konkretnym miejscu?(chodzi o to czy ustawiona ma być na sama górę czy na sam dół?)
- Kod: Zaznacz cały
Membranę w gaźniku masz dobrą?
Czy chodziło tutaj o to czy jest cała i nie uszkodzona?
jeśli tak to jest cała.
Gaźnik czysty bo czyściłem, dekielek dobrze i mocno przykręcony.
I znów mam pytanie, czy iglica gra jakąś większą role w tym przerywaniu? i czy przy ustawianiu gaźnika to ta iglica musi znajdować sie w jakimś konkretnym miejscu?(chodzi o to czy ustawiona ma być na sama górę czy na sam dół?)
- Jedrekk28
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 11/8/2011, 18:54
- Lokalizacja: Gdańsk
Iglicą możesz zwiększać lub zmniejszać dawkę paliwa, którą dostaje skuter. Im iglica niżej opadnie, czyli ząbek musi być założony wysoko, tym skuter mniej pali, jeśli ząbek na iglicy przestawimy w dół, wtedy iglica się podniesie i skuter dostaje więcej paliwa.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości