Zobacz wÄ…tek - Jak to jest z olejakami?
NAS Analytics TAG

Jak to jest z olejakami?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Jak to jest z olejakami?

Postprzez Mafinos » 17/7/2011, 14:20

Witam serdecznie
Dręczy mnie takie pytanie jak to jest z olejakami i zwykłymi moto? które lepsze do katowania? I dlaczego większość ludzi, mówi że olejak lepszy itp..?

I czy są jakieś różnica między nimi czy tylko drobne w chłodzeniu itp?/

W tym temacie jestem ciemny dlatego też chciałbym podnieść poziom wiedzy:)
Avatar użytkownika
Mafinos
Świeżak
 
Posty: 352
Dołączył(a): 1/7/2011, 01:30
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez henio12323 » 17/7/2011, 21:32

w necie pełno jest info o tym.
olejaka nie przegrzejesz praktycznie bo ma duza wyzszą temp pracy. zobacz sobie filmiki na YT jak katują jakies stare olejaki, że całe wydechy po koncówke są czerwone a silnik nadal pracuje jak nalezy ;d wiec do katowania te są lepsze.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez zxer » 18/7/2011, 00:35

mi to sie serce kraja widzac te katowane olejaki. :(
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Mafinos » 18/7/2011, 00:41

moje pytanie właśnie stąd się wzięło, że widziałem tego typu silniki, czyli można by powiedzieć, że do stuntu lepsze są?

Dziękuję za info o to mi chodziło, chciałem się upewnić a resztę już znalazłem w sumie :)
Avatar użytkownika
Mafinos
Świeżak
 
Posty: 352
Dołączył(a): 1/7/2011, 01:30
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez michael » 18/7/2011, 08:14

jest mała szansa na rozwalenie tych silników, o ile wymieniamy regularnie olej, bo to chyba jedyna rzecz, którą łatwo im zaszkodzić
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Mafinos » 18/7/2011, 08:47

Czyli najlepiej tak jak chciałem kiedyś, to kupić jakiegoś olejaka z serii GSX i przystosować do stuntu.
Myślałem o F2 ale jak zobaczyłem co wyprawiają na olejakach typu jajko itp to jestem bardziej skłonny w ich stronę.
Avatar użytkownika
Mafinos
Świeżak
 
Posty: 352
Dołączył(a): 1/7/2011, 01:30
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Przemo_rene » 19/7/2011, 15:44

prawda jest taka, ze dołu silnika nie zajedziesz ale prowadnice zaworowe lubią padac. Kumpel już 4tą głowicę wstawia...ups...ale on ma wodniaka już bo 94... sorry :loL:
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez rossavu » 19/7/2011, 18:50

michael napisał(a):jest mała szansa na rozwalenie tych silników, o ile wymieniamy regularnie olej, bo to chyba jedyna rzecz, którą łatwo im zaszkodzić


W olejakach sie nie wymienia oleju tylko dolewa :twisted: Zreszta popytajcie ludzi, ktorzy maja owe motongi o koszt utrzymania (spalanie+mega dolewki).
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez Kedar-88 » 19/7/2011, 20:04

Jeżdżę olejakiem i mogę zdementować twoją wypowiedź odnośnie tego, że te silniki spalają duże ilości oleju. W przypadku motula 5100 było to około 300ml na 6 tys. Teraz mam zrobione 3 tys na motulu 7100 i nie widzę żeby cokolwiek ubyło.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Mafinos » 19/7/2011, 23:36

Czyli dbać jak o każdy motocykl i można śmigać bez problemu!

Bardzo fajnie dzięki za informacje w mojej FZ muszę wymienić właśnie olej i litr bo nie wiadomo kiedy wymieniany był.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Mafinos
Świeżak
 
Posty: 352
Dołączył(a): 1/7/2011, 01:30
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez michael » 20/7/2011, 09:26

Również mam olejaka, nie katuję i nic nie dolewam między wymianami!
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na górê