Zobacz wÄ…tek - Porady dotyczÄ…ce remontu
NAS Analytics TAG

Porady dotyczÄ…ce remontu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Porady dotyczÄ…ce remontu

Postprzez danonek7 » 8/7/2011, 15:46

Witam, aktualnie robię remont silnika w mojej Hondzie MTX80R. Na co mam zwrócić uwagę podczas remontu? Na razie zrobiłem szlif cylindra, zakupiłem nowy tłok z pierścieniami i łożyska wysokoobrotowe na wał. Czy na skrzynie biegów mogą być zwykłe łożyska czy lepiej aby były wysokoobrotowe? Czy warto polerować komorę korbową i czy coś to da?
Avatar użytkownika
danonek7
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 24/4/2010, 20:04


Postprzez henio12323 » 8/7/2011, 15:58

a przypadkiem nie pytałeś juz o to ?

sciagnij sobie serwisówke i rób wszystko wg niej. tam są wszystkie "kruczki" uwzględnione. nie kazdy zna budowe dokładna silnika mtxa wiec nikt ci nie powie na co szczególnie zwrócic uwage. ale jak zawsze uwaga taka żeby poskładac wszystko i żeby sie nie rozpadło poczas odpalenia ;P z tego co mi wiadomo na skrzynie też moga iść z luzem C3. polerka nic nie da. moze cos tam poprawić ale na pewno nic wyczuwalnego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez danonek7 » 9/7/2011, 21:23

Mam jeszcze pytanie dotyczące uszczelek. Z karterów usunąłem stare uszczelki i zostały w niektórych miejscach ich resztki które łatwo nie schodzą, czym najlepiej je usnąć, czy można użyć do tego papieru ściernego ? Czy nowe uszczelki zakładać na sucho czy nawilżyć je olejem?
Avatar użytkownika
danonek7
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 24/4/2010, 20:04

Postprzez henio12323 » 9/7/2011, 22:26

albo mozna ostrym 1 razowym nożykiem usuwać. można też wspomóc sie szczotką druciana :D czasem na prawde dobrze schodzi nie niszcząc karterów jedyna wada że syf na nich zostaje i trzeba je czyścic . albo mozna papierem., uzywajac kazdej z tych metod trzeba brac poprawke na to że alu jest dosyc miekkie i jak sie za głębokie wżery porobią to moze sie sączyc olej tym miejscem wiec delikatnie, ale bez przesady :D
co do uszczelek. jezeli są to kupione uszczelki to nic nie trzeba z nimi robic. składasz na sucho i tak ma byc :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez danonek7 » 10/7/2011, 17:06

A simeringi na wale jak powinny być założone, sprężynką w stronę wału czy na odwrót?
Avatar użytkownika
danonek7
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 24/4/2010, 20:04

Postprzez hugo2003 » 10/7/2011, 18:14

zawsze sprezynka do oleju czyli walu(tloka-korbowodu-skrzyni korbowej)
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez henio12323 » 10/7/2011, 18:40

hugo no jak :D przecież w 2T olej jako tako masz z obu stron xd od strony oleju - "miski" olejowej czyli sprzęgła i skrzyni idzie zamknięta część. z kolei tam gdzie oleju jest mniej czyli skrzynia korbowa tam idzie spręzynka. 2 sprawa na zdrowy rozum jak byś wbił simmering stroną żeby spręzynka była na zewnątrz xd

Używaj Ty znaków interpunkcyjnych :?
Wyjaśnij też po co simering jak masz olej z jednej i drugiej strony?


senekkorzenna
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez hugo2003 » 11/7/2011, 16:48

henio12323 napisał(a):hugo no jak :D przecież w 2T olej jako tako masz z obu stron xd od strony oleju - "miski" olejowej czyli sprzęgła i skrzyni idzie zamknięta część. z kolei tam gdzie oleju jest mniej czyli skrzynia korbowa tam idzie spręzynka. 2 sprawa na zdrowy rozum jak byś wbił simmering stroną żeby spręzynka była na zewnątrz xd


Fakt i zwracam honor ale myslalem dobrze wbijac sprezynka do srodka czyli uderzac tam gdzie jest wiecej "gumy" :D
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez danonek7 » 14/7/2011, 20:31

Odnośnie simeringów na wale wbijać je do końca aż do łożyska?
Avatar użytkownika
danonek7
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 24/4/2010, 20:04

Postprzez henio12323 » 14/7/2011, 20:36

nie. wbijasz tak żeby sie zrównały z karterem. jak dobijesz za głęboko mogą trzeć o łozysko. kiedys tak w jakims moto wbiłem na zębatce zdawczej. za głęboko było ok nie ciekło. ale po dniu jazdy nadal w rękach nie mozna było tym obrócic oO. wiec wywaliłem uszczelniacz wbiłem nowy i było ok :D także wbij równo z karterem wtedy masz pewnosc że jest odpowiednio ustawiony i o nic nie bedzie blokował
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez danonek7 » 15/7/2011, 21:25

Dziś składałem silnik, wsadziłem nowe łożyska i simeringi po skręceniu karterów wał ciężko się obraca po poluzowaniu śrubek od karterów wał chodzi lekko, co może być przyczyną ?
Avatar użytkownika
danonek7
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 24/4/2010, 20:04

Postprzez henio12323 » 15/7/2011, 21:39

mogles łozysk wału do konca nie dobic. ale jeżeli sie da z lekkim oporem wałem zakręcic. ( np naciskajac korbowód i tylk oczując opór) mozesz składac to sie wszystko poukłada :D jak CRke składałem miałem to samo. tez rozbierałem dobijałem łozyska i nic to nie dało. wiec złozyłem odpaliłem na max 1 minute. i wszystko mozna było 1 palcem kręcic ;P także sie nie przejmuj :D jak dasz rade zakręcic to składaj po prostu i sie ułozy juz. a jak baardzo ciezko to masz cos niedobitego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez danonek7 » 17/7/2011, 20:40

Macie może jakiś pomysł z czego można by zrobić uszczelkę do wydechu, konkretnie miedzy cylinder a dyfuzor. Próbowałem wycinać z dyktatury, używałem sylikony i nic ciągle kopci z tego miejsca
Avatar użytkownika
danonek7
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 24/4/2010, 20:04

Postprzez henio12323 » 17/7/2011, 21:41

do senka edit : to są 2 rózne oleje :P wiec po to są uszczelniacze. po 2 cisnienie w skrzyni korbowej by sie nie tworzyło. ;)



co do problemu zalezy jak to wygląda, ja zawaliłem silikonem i było ok. co prawda nie wytrzymuje takich temp jakie tam panują ale nie było tak tragicznie jak przed silikonowaniem. mozna użyć po prostu, pasty do uszczelniania wydechów, z tym że jak masz duzą szczeline od wibracji moze sie kruszyć i odpadac ;/. a oryginalnie tam powinien iść jakis pierscien. ja np miałem cienki pasek blachy zwiniety w ślimaka na cała grubosc wydechu. kolega miał np 2 stozkowe podkładki zespolone ze soba i przy odkręcaniu dobrze uszczelniaja. ale raczej ciezko by było samemu takie cos zrobic ;/
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez danonek7 » 19/7/2011, 15:52

Czy normą jest ze motor po remoncie dymi na biało?
Avatar użytkownika
danonek7
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 24/4/2010, 20:04

Postprzez henio12323 » 19/7/2011, 17:12

nie bardzo. choć pewnie na dotarcie lejesz wiecej oleju a skoro tak to norma. sprawdź czy nie ubywa ci płynu w chłodnicy. jeżeli tam wszystko jest ok. to po prostu smigaj i sie nie przejmuj bo najwidoczniej ten kolor powoduje wieksza ilosc oleju. a jaki olej lejesz ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez danonek7 » 19/7/2011, 17:32

Do mieszanki używam mobil extra 2t semi synthetic. Przed remontem też go używałem i wszystko było OK. Coś czuje ze to chyba simering od strony sprzęgła i ze ciągnie olej z silnika, ale dziś sprawdzałem i spuściłem olej z silnika i po przejechaniu ok 2 km nadał kopcił
Avatar użytkownika
danonek7
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 24/4/2010, 20:04

Postprzez henio12323 » 19/7/2011, 20:25

nie no o ile nie pokaleczyłeś uszczelniacza, i nie ma nagle luzów na wale to małe szanse są na to żeby simmering puscił :P po prostu po remoncie zmieniła sie kompresja i całkiem inaczej teraz z gaźnika zasysa paliwko :D wiec i wyregulowac trzeba od nowa inaczej. z tym że na docieranie mozna troszke wiekszą dawke paliwa ustawic. moze teraz dostaje troszke za duzo. ale na docieranie mozna tak sie pomęczyc i po 100-200 km mozna ustawić porządnie gaźnik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê