Pytania o rzędowe czwórki w Hondach CB 750
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Pytania o rzędowe czwórki w Hondach CB 750
To mój początek na forum, witam więc wszystkich!
Niedawno stałem się posiadaczem hondy CB 750 z '82 roku (a dokładniej zbudowanego motocykla z układem napędowym hondy). Kupując wiedziałem, że silnik bierze olej i będzie do naprawy (podobno pierścienie). Mam do Was kilka pytań, żeby nie popełnić jakiejś głupoty.
1) Jeśli by się okazało, że winne są pierścienie, należy wykonać wtedy kompletny remont, prawda? Sama wymiana pierścieni to zły pomysł?
2) Czy szukając używanego silnika łatwo trafić na minę? Słyszałem, że te silniki są pancerne (mój chyba nie był)
3) Czy były istotne różnice między silnikami z lat 79-82 a młodszymi? Dużo łatwiej dostać silnik z lat '90, poza tym byłby on o kilka lat młodszy, a więc pewnie w lepszym stanie. Czy będzie pasować do mocowań?
Z góry dzięki za pomocne rady.
PZDR
Niedawno stałem się posiadaczem hondy CB 750 z '82 roku (a dokładniej zbudowanego motocykla z układem napędowym hondy). Kupując wiedziałem, że silnik bierze olej i będzie do naprawy (podobno pierścienie). Mam do Was kilka pytań, żeby nie popełnić jakiejś głupoty.
1) Jeśli by się okazało, że winne są pierścienie, należy wykonać wtedy kompletny remont, prawda? Sama wymiana pierścieni to zły pomysł?
2) Czy szukając używanego silnika łatwo trafić na minę? Słyszałem, że te silniki są pancerne (mój chyba nie był)
3) Czy były istotne różnice między silnikami z lat 79-82 a młodszymi? Dużo łatwiej dostać silnik z lat '90, poza tym byłby on o kilka lat młodszy, a więc pewnie w lepszym stanie. Czy będzie pasować do mocowań?
Z góry dzięki za pomocne rady.
PZDR
- rasta007
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/7/2011, 21:44
Kelhorn napisał(a):1) tak, szlifuje się tuleje i daje nadwymiarowe, dopasowane do nowego wymiaru tulei pierścienie. Jeżeli zrobić inaczej, to zajeździsz w 5 minut świeże pierścienie o zużyte fragmenty tulei.
oprocz nowych pierscieni potrzebne sa nadwymiarowe tloki, bo stare beda za luzne
niestety tak operacja nie jest tania,
- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
Panowie, poradźcie, co robić dalej.
Zmierzona kompresja na wszystkich cylindrach jest ok 10 barów. Zdjęliśmy głowicę i było podejrzenie uszczelniaczy - wymiana nic nie dała. Był więc pomysł, że może jest pęknięcie w głowicy ale w silnikach chłodzonych powietrzem nie można tego sprawdzić. Kupiłem drugą, używaną głowicę. Po zmianie dalej bez zmian - kopci ciągle ten sam cylinder. Nie mam już pomysłów, co może być przyczyną. Dym pojawia się głównie przy zimnym silniku lub przy dużym obciążeniu (przyspieszaniu). Dodam tylko, że silnikiem zajmuje się doświadczony mechanik i też nie wie, co robić dalej
HELP!
Zmierzona kompresja na wszystkich cylindrach jest ok 10 barów. Zdjęliśmy głowicę i było podejrzenie uszczelniaczy - wymiana nic nie dała. Był więc pomysł, że może jest pęknięcie w głowicy ale w silnikach chłodzonych powietrzem nie można tego sprawdzić. Kupiłem drugą, używaną głowicę. Po zmianie dalej bez zmian - kopci ciągle ten sam cylinder. Nie mam już pomysłów, co może być przyczyną. Dym pojawia się głównie przy zimnym silniku lub przy dużym obciążeniu (przyspieszaniu). Dodam tylko, że silnikiem zajmuje się doświadczony mechanik i też nie wie, co robić dalej
HELP!
- rasta007
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/7/2011, 21:44
A jak wyglądają pierścienie, tłok i tuleja cylindrowa ?
Starsze Hondy chłodzone olejem są czułe na tym punkcie.
Po za tym na zimno może czasami trochę kopcić (szczególnie starsze silniki), ważne żeby nie kopcił po nagrzaniu.
Jakie ma zużycie oleju ?
Starsze Hondy chłodzone olejem są czułe na tym punkcie.
Po za tym na zimno może czasami trochę kopcić (szczególnie starsze silniki), ważne żeby nie kopcił po nagrzaniu.
Jakie ma zużycie oleju ?
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Dokładnego zużycia nie znam, ponieważ od niedawna posiadam ten motocykl.
Kopci na niebiesko/siwo także jak jest nagrzany, jeśli mocniej odkręcę manetkę.
Kompresja równa. Czy to mogą być pierścienie olejowe? Czy można je wymieniać bez remontu cylindrów?
Kopci na niebiesko/siwo także jak jest nagrzany, jeśli mocniej odkręcę manetkę.
Kompresja równa. Czy to mogą być pierścienie olejowe? Czy można je wymieniać bez remontu cylindrów?
- rasta007
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/7/2011, 21:44
rasta007 napisał(a): Czy to mogą być pierścienie olejowe? Czy można je wymieniać bez remontu cylindrów?
jezeli wykluczyliscie glowice i uszczelniacze to tylko zostaja pierscienie(a wlasciwie zuzycie calosci gladz cylindra, tlok, pierscienie), ewentualnie pekniecie pierscienia
jezeli jest pekniety to jest duza szansa ze wymiana pomoze
wymiana samych pierscieni moze nic nie dac jezeli cylinder jest zuzyty
trzeba by zmierzyc cylinder i jezeli zuzycie jest w normie to te jest szansa na powidzenie
- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
Mogą być pierścienie ale nie muszą.
Jak góra była rozebrana trzeba było pomierzyć za pomocą średnicówki tuleje cylindrowe, jakie ma odchyłki od tego co zaleca serwisówka.
Jeśli tuleje będą jajowate to wymiana pierścieni nie pomoże.
A dopuszczalny maksymalny luz na zamku w pierścieniach wynosi 0,5mm , powyżej tego pierścienie są do wymiany (mierzone szczelinomierzem).
Może na razie nie ładuj się w koszty tylko pojeździj i sprawdź zużycie oleju, czasami pozostałość oleju z tłumików (mat wyciszających) może się jeszcze wypalać, a to będzie trwało dość długo.
Jak góra była rozebrana trzeba było pomierzyć za pomocą średnicówki tuleje cylindrowe, jakie ma odchyłki od tego co zaleca serwisówka.
Jeśli tuleje będą jajowate to wymiana pierścieni nie pomoże.
A dopuszczalny maksymalny luz na zamku w pierścieniach wynosi 0,5mm , powyżej tego pierścienie są do wymiany (mierzone szczelinomierzem).
Może na razie nie ładuj się w koszty tylko pojeździj i sprawdź zużycie oleju, czasami pozostałość oleju z tłumików (mat wyciszających) może się jeszcze wypalać, a to będzie trwało dość długo.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
ja się mądrzyć nie będę ale najpierw to by wypadało sprawdzić ile bierze oleju poczytać na forach ile ludziom bierze, jakie ma osiągi twój motocykl jakie powinien mieć, może sie okazać ze wcale zle nie jest
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości