Zobacz wątek - Części do naszych maszynek - co warto wymienić...!!!
NAS Analytics TAG

Części do naszych maszynek - co warto wymienić...!!!

O wszystkim
_________

Części do naszych maszynek - co warto wymienić...!!!

Postprzez LukaszeQ » 14/7/2011, 07:37

Witam!

Zastanawiam się nad wymianą zawieszenia do GPZ1100 na wersję z ABS-em. Kupiłem maszynę gdzie fabrycznie ABS był lecz przez poprzedniego właściciela został wymontowany. Czy warto założyć ten ABS ponownie, w wcześniejszej maszynie nie miałem ABS-u i nie wiem jak się z tym jeździ (no nie wiem jak w motocyklach to się sprawuje). Proszę o jakieś porady i odczucia. Znalazłem kompletne zawieszenie do mojej maszyny na allegro jeśli ktoś z znających temat może ocenić czy warto ten komplet łyknąć dajcie znać (alleg.. przedmiot nr 1704542754)
Avatar użytkownika
LukaszeQ
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14/7/2011, 07:03
Lokalizacja: Rzeszów


Postprzez Kedar-88 » 14/7/2011, 09:08

No to teraz bracie się zbłaźniłeś, bo ABS jest montowany w motocyklach.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno


Postprzez tomek_gda » 14/7/2011, 09:13

@Kedar-88:
Ty wszystko tak na poważnie przyjmujesz ? :lol:

@LukaszeQ:
Jeżeli czujesz że bez ABS-u jeździ Ci się źle to go sobie zamontuj tylko pytanie ile to będzie kosztowało. Chociaż skoro do tej pory jeździsz bez ABS-u i jest ok to po co.
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Kedar-88 » 14/7/2011, 11:03

ASC? popukaj się w czoło po co BMW miałoby to montować.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Invi » 14/7/2011, 12:20

Bo jezd gupi.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez cycu_rsko » 14/7/2011, 13:26

Na co komu ABS'y i inne szatanskie wynalazki ?
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez adam_tomasz » 14/7/2011, 13:38

widzę że ładny śmietnik się tu zrobił

ABS oczywiście od ładnych paru lat jest montowany w motocyklach

praktycznie każdy kto jeździł na motocyklach z zamontowanym systemem ABS bardzo sobie go chwalił (w praktyce oznacza to brak czegoś takiego jak uślizg koła)

co do pytania, jeżeli jest to ABS stary z pierwszych generacji to nie koniecznie warto ponownie instalować. Dlaczego ?? ponieważ pierwsze wyjścia były w większości przypadków nie dopracowane i np włączały się bardzo często (nawet przy słabym hamowaniu bez zablokowania koła)

jeżeli nowszy ABS to warto go mieć założonego i sprawnego, z tym że nie wiem od strony technicznej jak poprzedni właściciel się go pozbył i czy jest możliwe ponowne założenie tak żeby wszystko ładnie chodziło

jeżeli ktoś nie wie co to ABS i do czego tak naprawdę służy to warto się dokształcić a nie gadać głupoty, że nie potrzebny, czy że dłużej się hamuje (obojętnie czy chodzi o samochód czy motocykl)
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Aimar » 14/7/2011, 15:09

ABS zarówno w samochodzie jak i motocyklu ma jedną wielką zaletę - można go w kilka sekund wyłączyć i nie stwarza już zagrożenia.
Mam nadzieję że nie dożyję czasów kiedy w sportach będą automatyczne skrzynie :D .

adam_tomasz napisał(a):jeżeli ktoś nie wie co to ABS i do czego tak naprawdę służy to warto się dokształcić a nie gadać głupoty, że nie potrzebny, czy że dłużej się hamuje (obojętnie czy chodzi o samochód czy motocykl)

A jak wygląda droga hamowania z ABS? Jest krótsza/równa tej bez ABS?
Może się dowiem czegoś nowego...
Aimar
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 5/11/2010, 09:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kamp » 14/7/2011, 15:28

Tylko, że ABS daje ciała na polskich (czytaj dziurawych) drogach. Dodatkowo zwiększa masę motocykla. Przymusowo mógłby być montowany, ale z opcją wyłączenia.
Stopie nie zrobisz :(

Poza tym ja tam wole bez. Wole polegać na sobie, niż na komputerze, broń Boże wrzucą do EPC windowsa i co wtedy z nami będzie?
Bezmyślność zabija... innych.
Kawasaki ER-6F 2010 ->
Avatar użytkownika
kamp
Świeżak
 
Posty: 270
Dołączył(a): 17/4/2007, 12:32
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Invi » 14/7/2011, 16:17

kamp napisał(a):Stopie nie zrobisz :(


S1000RR podobno robi ;)




Ale jak to tak? Jakiś szatan ma sterować motórem? :shock:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez BMW_Zbyszek » 15/7/2011, 03:42

Jeździłem najnowszymi i starszymi BMW z ABS'em i bardzo chwalę - także jak chcesz starszy motocykl z bardzo dobrze działającym ABS'em to tylko BMW.
Nie zdarzyło mi się nigdy żeby zgłupiał a kilkanaście razy uratował moją d**e z opresji. Dla przykładu od września 2008 do kwietnia 2009 korzystałem tylko z jednego moto: R11RS 93' - BMW i ABS zdały egzamin perfekcyjnie.

Montowanie tego na nowo do GPZ odradziłbym ze względu na koszty i sposób działania systemu - nie wiem na ile dopracowany był w tamtych latach ABS w GPZ.
BMW r1100rs, zx10r
BMW_Zbyszek
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 11/5/2010, 10:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez LukaszeQ » 15/7/2011, 06:49

Ten ABS wygląda na stan bdb. Koszty pewnie z 2000zł plus robocizna, ale wymienione zostanie całe zawieszenie z wszelkimi elementami. Zastanawiam się nad tm ponieważ od końca przyszłego roku wchodzi przepis UE o systemach ABS w motocyklach. Jeżeli model był produkowany z ABS-em to będzie motocykl musiał go posiadać sprawnego. Kolejna sprawa chcą wprowadzić (to jeszcze w fazie udoskonalania w UE) obowiązek montowania systemu ABS w każdym nowym motocyklu. Ale ten przepis raczej nie wejdzie. Zastanawiam się bo co roku jak nie dwa razy w roku jadę na większą wyprawę po Europie. I wolał bym się nie tłumaczyć np węgierskiemu policyjantowi że nie mam ABS-u ( i tak pewnie nie będzie w stanie tego sprawdzić). Na Węgrzech nie wiem jak im wytłumaczyć że chcę zamówić placki po węgiersku (taka moja zabawa bo u nich czegoś takiego nie ma, ale ile zabawy przy tłumaczeniu i mina typa ja skuma o co chodziło). No nic jeszcze się zastanowię z tym ABS-em co i jak.
.......www.raimei.pl......
GPZ1100, Yamaha XJ900
Avatar użytkownika
LukaszeQ
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14/7/2011, 07:03
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez michael » 15/7/2011, 08:09

Przepis o wprowadzeniu ABS do motocykli będzie się tyczył tylko motocykli wyprodukowanych po wejściu przepisu, więc ciebie nie dotyczy. Żaden policjant nie jest w stanie sprawdzić czy masz sprawny abs. Chcesz to zamontuj, ale to szukanie dziury w całym.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez adam_tomasz » 15/7/2011, 08:14

Aimar, warto trochę samemu się dokształcić co to jest ABS i do czego służy

http://www.youtube.com/watch?v=QcERpXkW ... 2A57632608

jeżeli tego filmiku nie zrozumiesz to już zachowaj to dla Siebie i staraj się na drodze nie zrobić nikomu krzywdy tylko dlatego że masz wyłączony ABS
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Aimar » 15/7/2011, 13:16

Hahaha ale bzdura. Koleś z innej bajki a tekst o tym że bez ABS nie można hamować w zakręcie... totalny idiota albo materiał pod zamówienie (za kasę) ze szkoły jazdy.
Jak ktoś nie umie hamować to z ABS będzie miał łatwiej. To fakt. Tyle tylko że WYŁĄCZNIE na śliskiej nawieżchni

BTW nie wierz dziennikarzom a zwłaszcza tym którzy się sprzedają szmatławcom typu AutoBild.
Aimar
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 5/11/2010, 09:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 15/7/2011, 14:13

ja dorzuce info. kiedys jechałem ze znajomym (dosyc szybko) i był zakręt 90 stopni kompletnie niczym nie oznaczony ;/ gdyby nie abs 100% lezeli bysmy w rowie. a tu własnie tak jak z filmiku. na zakręcie kół nie zblokowało tylko kreciły sie wykorzystując siłe hamowania naj efektowniej jak to mozliwe. i spoko wyhamowaliśmy na drugim pasie. wracajac z powrotem akurat w tym samym miejscu ktoś nie miał szczęscia ( albo ABSu xd ) i leżał w tym rowie własnie ;/ ludzi juz nie było ale auto stało bokiem..
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Invi » 15/7/2011, 15:31

Aimar napisał(a):Jak ktoś nie umie hamować to z ABS będzie miał łatwiej. To fakt. Tyle tylko że WYŁĄCZNIE na śliskiej nawieżchni


Jak ktoś nie umie hamować to nawet na super przyczepnym torze albo lotnisku nie przebije ABS'a :P A w wydaniu z nowych superbikeów to już w ogóle niezłego zawodnika trzeba. Szczególnie na ulicy kiedy najpierw musisz wyczuć po czym jedziesz.

Już o hamowaniu na piachu, albo lepiej na asfalcie z kupką piachu na drodze hamowania nie wspominając.


Ale ABS i tak jezd gupi.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Aimar » 16/7/2011, 02:13

henio12323 napisał(a):ja dorzuce info. kiedys jechałem ze znajomym (dosyc szybko) i był zakręt 90 stopni kompletnie niczym nie oznaczony ;/

Jeżeli nie boisz się jeździć z kimś kto "nie widzi" zakrętu 90 stopni to twoja sprawa :D

Invinciblee napisał(a):Ale ABS i tak jezd gupi.

Ale jestem w stanie zrozumieć, że tym co nie umieją jeździć może pomóc przetrwać. Ich sprawa. Ja jak kupuje samochód - pierwsza rzecz jaką robię - wyłączam ABS/ASR i poduszki. W motocyklach którymi śmigam nie ma takich wynalazków więc mam spokój.
Aimar
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 5/11/2010, 09:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PrimoGhost » 16/7/2011, 10:21

Ludzie, rany Boskie.... przecież to jak temat ze sweetbrokacik.pl O_x hamowanie bez ABS w zakręcie niemożliwe? ABS to asystent a nie system hamulcowy ! AIMAR, ja jeszcze odpiąłbym hamulce i ukłąd kierowniczy - tak, dla pewności.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez Aimar » 16/7/2011, 13:42

Macie problemy... poduszki wyłączam bo 90% przebiegu robię bez zapiętych pasów więc nie są mi potrzebne. ABS i systemy odwrotne przeszkadzają - powodują że nie tylko ja panuję nad samochodem - nie lubię tego. Wolno mi. Nie chcę nikogo przekonywać bo sam też nie dam się przekonać. Chodzi mi tylko o fakt że bez elektroniki samochodami poniżej 500 PS da się normalnie jeździć a mimo dużych przebiegów motocyklami jeszcze nigdy nie miałem sytuacji po której bym mógł powiedzieć "gdymym miał ABS to bym się nie wyj....".

Jak ktoś chce zakładać ABS - niech zakłada ale nie jest to system niezbędny a przy starszych sprzętach lepiej kasę włożyć w coś co faktycznie podniesie bezpieczeństwo - dobry serwis, opony etc.
Aimar
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 5/11/2010, 09:29
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona


Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr
cron