Problem z cisnieniem oleju Honda VF500
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Problem z cisnieniem oleju Honda VF500
Witam.za czapke sliwek nabyłem Honde vf500f,wizualnie-lala.motocykl stał ok 2 lata nie jezdzony.odpaliłem go dzisiaj i wszystko ok dopuki sie nie rozgrzał.jak wskaznik temp jest na srodku i moto pracuje na wolnych obrotach(1600rpm)mryga kontrolka OIL i słychac zawory.motocykl ma przejechane 47000.pod siedzeniem znalazłem nalepke ze olej z filtrem zmieniany był przy przebiegu 45000 ale w 2004roku czy to moze byc przyczyna słabego cisnienia-bardzo stary olej????
dodam tez ze po zrobieniu krótkiej trasy ok 5km(nie ciagnałem go do konca na biegach),właczył sie wentylator chłodnicy a wskazówka wyszła za połowe skali.
płyn w układzie jest.zarówno w chładnicy jak i wyrównawczym.czy to tez moze byc przez słabe smarowanie starym olejem????
nikt nie pomoze?
korzystaj z opcji "edytuj"
senekkorzenna
dodam tez ze po zrobieniu krótkiej trasy ok 5km(nie ciagnałem go do konca na biegach),właczył sie wentylator chłodnicy a wskazówka wyszła za połowe skali.
płyn w układzie jest.zarówno w chładnicy jak i wyrównawczym.czy to tez moze byc przez słabe smarowanie starym olejem????
nikt nie pomoze?
korzystaj z opcji "edytuj"
senekkorzenna
- noname5
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 7/7/2011, 21:30
- Lokalizacja: jestes?
zalej nowy olej na początek i nowy filtr oleju daj a później odpalaj sprzęta po takim czasie. a temperatura - na pewno troszkę wolniej bedzie rosła. Stary olej to ZŁO i zaraz może zabić silnik.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
filtr oleju pewnie około 25zł maksymalnie. (zamiennik champion, hiflofiltro lub mann) A olej 4 litrowe opakowanie około 130zł (10w40, półsyntetyk do motocykli 4 taktowych ) nie ważne czy motul, czy castrol czy cokolwiek innego znanego.
Co do ilości oleju to albo jest napisane na pokrywie gdzies niedaleko korka wlewu albo jeżeli nie, to musisz poszukać serwisówki do swojego modelu. Śruba spustowa będzie na samym dole miski olejowej. Filtr odkręcisz ręcznie raczej. Zakłądając nowy przesmaruj jego uszczelkę olejem bo inaczej będzie ciekło bo zerwie uszczelkę podczas dokręcania.
Jakbyś na prawdę nie znalazł ile oleju wchodzi to zlej ten stary,odkręć filtr stary, niech leci dalej (z 2 godzinki). Wkręć nowy filtr, zakręć śrube spustową i zalej 3 litry nowego oleju. Zakręc parenaście razy rozrusznikiem ale tak by nie odpalił (napełni filtr oleju olejem) i takiego odpal. Jak pochodzi tak z 10 minut to wyłącz, poczekaj kolejne 10 minut i sprawdź stan oleju (pewnie jest bagnet...to honda..) na wykręconym bagnecie ale tylko włożonym maksymalnie jak się da ma być najlepiej w połowie skali. Pomiar przy motocyklu wyprostowanym do pionu (siedzisz na nim) i na kołach.
Co do ilości oleju to albo jest napisane na pokrywie gdzies niedaleko korka wlewu albo jeżeli nie, to musisz poszukać serwisówki do swojego modelu. Śruba spustowa będzie na samym dole miski olejowej. Filtr odkręcisz ręcznie raczej. Zakłądając nowy przesmaruj jego uszczelkę olejem bo inaczej będzie ciekło bo zerwie uszczelkę podczas dokręcania.
Jakbyś na prawdę nie znalazł ile oleju wchodzi to zlej ten stary,odkręć filtr stary, niech leci dalej (z 2 godzinki). Wkręć nowy filtr, zakręć śrube spustową i zalej 3 litry nowego oleju. Zakręc parenaście razy rozrusznikiem ale tak by nie odpalił (napełni filtr oleju olejem) i takiego odpal. Jak pochodzi tak z 10 minut to wyłącz, poczekaj kolejne 10 minut i sprawdź stan oleju (pewnie jest bagnet...to honda..) na wykręconym bagnecie ale tylko włożonym maksymalnie jak się da ma być najlepiej w połowie skali. Pomiar przy motocyklu wyprostowanym do pionu (siedzisz na nim) i na kołach.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Wielkie dzieki Przemo.a moze zalac go mineralny,w końcu to wiekowy sprzet?np 20w40?zapytam jeszcze o płyn chłodniczy.moza go zalac zwykłym borygo czy potrzebny jest jakis inny o wyzszej temp wrzenia?
To mój pierwszy czterosów chłodzony ciecza,wczesnij miałem same dwusówy dlatego pytam bo nie jestem jeszcze w temacie
To mój pierwszy czterosów chłodzony ciecza,wczesnij miałem same dwusówy dlatego pytam bo nie jestem jeszcze w temacie
- noname5
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 7/7/2011, 21:30
- Lokalizacja: jestes?
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości