przez Kamusial » 21/6/2011, 10:56
edytuj posty
przygotowanie moto:
-regulacja gaźników (co sezon)
-regulacja zaworów (wg czasów w serwisówce)
-sprawdzenie klocków, płynu hamulcowego, czyszczenie zacisków (zależnie jak jeździsz)
-wymiana łożyska główki ramy (jak są luzy)
-wymiana uszczelniaczy zawieszenia (jak cieknÄ…)
-wymiana płynu chłodnicy (wg czasów w serwisówce)
-wymiana zębatek lub całego zestawu napędowego (zależnie od tego jak jeździsz, smarujesz, czy wymienisz zębatkę zdawczą zanim się zużyje)
-wymiana oleju i filtru oleju (wg serwisówki)
-wymiana lub czyszczenie filtru powietrza
-wymiana łańcuszka rozrządu (wg serwisówki, lub gdy hałasuje)
-wymiana opon- zależnie jak jeździsz
-wymiana łożysk kół/uszczelniaczy- jak pojawiają się luzy
-wymiana łożysk tylnego zawieszenia- jak pojawiają się luzy (warto profilaktycznie rozebrać i smarować raz na 20kkm)
-wymiana sprzęgła- jak zacznie się ślizgać (albo zmierzysz grubość tarcz i będzie za mała)
-wymiana akumulatora
-no i profilaktyka czyli smarowanie linek, czyszczenie moto po jeździe w deszczu/syfie itd.
To jest wszystko eksploatacja. Także zależnie od tego w jakim stanie kupisz motocykl (i na jakie czynności serwisowe będą papiery), mniej lub więcej będziesz musiał zrobić na własną rękę. Dlatego warto kupować motocykl po konsultacji z mechanikiem, który Ci powie ile będziesz musiał dołożyć do całej zabawy (czasem może to być nawet ponad 2 tys zł z robocizną-klocki, opony, napęd, rozrząd, gaźniki, zawory, płyny, uszczelniacze).
Na ogół po kupnie, gdy wszystko gra, wypada:
-wymienić olej i filtr
-wyregulować gaźniki
-wyczyścić filtr powietrza
-sprawdzić czy reszta trzyma się kupy
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e