Zobacz wÄ…tek - Romet Nie pali
NAS Analytics TAG

Romet Nie pali

i inne małe pojemności
_________

Romet Nie pali

Postprzez hakeros5887 » 22/5/2011, 18:50

Mam sobie Rometa 2 b kwadraciaka no i pewnego dnia w czasie jazdy zgasł no i już nie zapalił
Został cały rozłożony sprawdzony i złożony jak się należy
zapłon jest ustawiony idealnie a iskra taka że by konia zabiła
a motor nadal nie pali .jest jeszcze jeden szczegół "da się go obrócić w rękach" trzymając za magneto i w czasie owego obrotu słychać syk uciekającego powietrza i pytanie czy to może być coś z głowicą czy się cylinder(bądź tłok) wyeksploatował a może coś jeszcze innego?
hakeros5887
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/5/2011, 18:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg


Postprzez henio12323 » 22/5/2011, 19:12

moze uszczelka podszła pod głowicą i syczy. zdejmij cylinder. sprawdź stan tłoczka. wymien obie uszczelki i bedzie ok :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez hakeros5887 » 22/5/2011, 20:20

Tłoczek raczej cały szczelina między tłokiem a tuleją 0,25-0,3 mm mierzyłem szczelinomierzem uszczelka też niby ok nigdzie nie pęknięta ani coś takiego
hakeros5887
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/5/2011, 18:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez henio12323 » 22/5/2011, 20:29

tez podobnie miałem. na silikon dawałem chwile pochodził i wydmuchiwało. miałem gwint zerwany w szpilce i nie mogłem moocno dokręcic i tak sie działo. mozesz mieć tez głowice krzywą
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez gizi_oo » 22/5/2011, 20:34

u mnie w wsk parę lat temu tez przestała odpalać było słychać syk tylko ze to była wina uszczelniacza co siedzi na wale od strony magneta tamtędy lewe powietrze się dostawało lub wydostawało. po zmianie uszczelniacza było cacy.
gizi_oo
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30/11/2010, 11:38

Postprzez hakeros5887 » 22/5/2011, 20:38

Ale u mnie nie ciągnie lewego powietrza bo są simeringi zmienione na nowe tylko jest zero kompresji i tak jak koglega na silikon i chwile pochodzi no i po takiej akcji w mjejscu styku głowicy z cylindrem widać zacieki z czarnego oleju

myślicie że jakbym ją przetoczył to była by dobra ?
hakeros5887
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/5/2011, 18:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez henio12323 » 22/5/2011, 20:48

no wiec na pewno albo tłok sie konczy. albo głowicą wali. mozna przetoczyć. ja sam ją planowałem. płaska powierzchnia - papier scierny i poszedł. z wyczuciem da sie ją ładnie zrównac. ja sobie spiłowałem kawalek i kompresja sie zwiekszyła i moc była odczuwalnie wieksza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez hakeros5887 » 22/5/2011, 20:56

To dajmy jak bym to zrobił na szybie i z drobnym papierem ściernym to by chodziło ?
hakeros5887
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/5/2011, 18:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez henio12323 » 22/5/2011, 20:57

tak. ja robiłem to na kawałku prostej deseczki przykleiłem jakis papier popiłowałem troche i było równiutko. równiej niz przed tym
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez hakeros5887 » 22/5/2011, 20:59

dobra jutro spróbuję ale jeżeli to nie to , to będę musiał wymienić tylko tłok czy tłok+cylinder (Na ani jednym ani drugim nie widać głębokich rys)ale na cylindrze już można "próg " paznokciem zachaczyć
hakeros5887
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/5/2011, 18:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez henio12323 » 22/5/2011, 21:06

sam tłok a cylinder byłby do szlifu. który kosztuje około 30 złwiec czasami dorzucic te 30 zł i kupic nowy tłok z cylindrem. takie cos np http://allegro.pl/cylinder-60cm3-tuning ... 53650.html
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez hakeros5887 » 23/5/2011, 14:30

Zeszlifowałem tę głowicę i jest róniusieńka ale syk jest dalej tylko tak bardziej jakby w środku cylindra i jakby uciekało powietrze przez gażnik w czasie gdy powinno być sprężanie.W książce do komara pisze że maksymalne zużycie wynosi 0,1 mm a cylindra 0,15 mm czyli 0,25 razem a ja mam 0,3 z groszem więc już nie ma złudzeń że muszę sobie cylinder wymienić razem z tłokiem
hakeros5887
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/5/2011, 18:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez henio12323 » 23/5/2011, 16:06

dokładnie :D to na pewno o to chodzi że gubi kompresje pierscieniami tłokowymi. zestaw nie jest drogi. a bedzie jeździł jak nowy. kup sobie 60 to zawsze zyska troche :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez hakeros5887 » 23/5/2011, 20:22

do tej 60 to głowica z 50 pasuje ?
hakeros5887
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/5/2011, 18:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez henio12323 » 23/5/2011, 20:26

spytaj sprzedawcy ale skro nie jest w zestawie to tak
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê