Cagiva mito zblokowanie koła podczas jazdy
Posty: 35
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Cagiva mito zblokowanie koła podczas jazdy
Witam
Niedawno kupiłem cagive mito wszystko było w porządku zrobiłem nią tylko 100km gdyż nie była zarejestrowana. W piątek odebrałem dowód i w sobotę postanowiłem się przejechać jednak nie zajechałem daleko ponieważ przy prędkości około 100km/h zablokowało mi tylne koło. Podejrzewam że zatarł się tłok i coś ze sprzęgłem bo ma słaba kompresje i prowadząc ją na pierwszym biegu nie stawia oporu, czasami też nie mogłem jej wysprzęglić z biegu.
Teraz do rzeczy czy moje podejrzenia sÄ… dobre?
Czy tłok można wymienić samemu czy lepiej oddać ją do jakiegoś mechanika?
Z góry dzięki?
Niedawno kupiłem cagive mito wszystko było w porządku zrobiłem nią tylko 100km gdyż nie była zarejestrowana. W piątek odebrałem dowód i w sobotę postanowiłem się przejechać jednak nie zajechałem daleko ponieważ przy prędkości około 100km/h zablokowało mi tylne koło. Podejrzewam że zatarł się tłok i coś ze sprzęgłem bo ma słaba kompresje i prowadząc ją na pierwszym biegu nie stawia oporu, czasami też nie mogłem jej wysprzęglić z biegu.
Teraz do rzeczy czy moje podejrzenia sÄ… dobre?
Czy tłok można wymienić samemu czy lepiej oddać ją do jakiegoś mechanika?
Z góry dzięki?
- WariatSpeed
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 11/2/2011, 23:59
- Lokalizacja: Korzeńsko
- WariatSpeed
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 11/2/2011, 23:59
- Lokalizacja: Korzeńsko
bez rozbiorki sie nie obedzie, moze tlok moze skrzynia, mozna gdybac, jak sam tlok jesli czujesz sie na silach to wymienisz, tylko pamietaj ze sam tlok nie wystarczy, do tego pierscienie i szlif cylindra, to kolo nagle stanelo czy stopniowo zaczal zwalniac? czy cos pierdyklo i zablokowalo nagle?
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
było tak odpaliłem ja na podwórku pochodziła trochę i wyjechałem z podwórka powolutku bez żadnego wariowania bo wiadomo rozgrzewała się jeszcze jechałem tak max 60km/h na 3 wyjechałem z wioski i zacząłem powoli się rozpędzać jak miałem jakieś 100km/h może troszkę więcej koło się zablokowało momentalnie i zaczęło zdzierać oponę szybko wcisnąłem sprzęgło i stanąłem na poboczu i tu się przeraziłem bo jak jechałem miałem 60 stopni temperatury a jak stanąłem od razu 85 było podniosłem bak i cylek gorący czekam czekam ostygł trochę to zacząłem go prowadzić żeby luz wrzucić gdy się udało chciałem zapalić ale nie dawał rady tylko strzelił z tłumika i nic, no i niestety musiałem ją pchać do domu
- WariatSpeed
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 11/2/2011, 23:59
- Lokalizacja: Korzeńsko
na 99% pekł pierscien. bez zdejmowania cylindra sie nie obędzie moto nie ma kompresji wiec prycha.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
wydaje mi sie ze pierscien by nie zablokowal kola przy takiej predkosci bo by go zmielilo, predzej tlok spuchl i wszystko stanelo oczywiscie pierscienie moglo zmielic i teraz kompresji nie ma, no trzeba rozbierac bo sie nie dowiesz inaczej
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
jak puchnie tłok to potem nie koniecznie musi sie cos dziac. mi sie zawiesił pływak i nie wskazywał braku oleju. i tłok spuch ł mi 3 razy w drodze do domu ;P ale cylek był jak nowy zadnych rys itp. dolałem oleju i było ok skoro nie ma kompresji musiał strzelic pierscien i mogło zblokowac ale na pewno go tez zmieliło. wiec tak czy siak góra do zdjęcia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Dzięki wszystkim za odpowiedzi jutro postaram się ściągnąć cylinder i powiem wam co się stało, a jaki waszym zdaniem będzie koszt naprawy na porządnych częściach bo żadne podróbki mnie nie interesują .
A co myślicie o tym żeby po remoncie wyłączyć z obiegu pompkę dozownika oleju i w jaki sposób ja usunąć i zamknąć obieg żeby nie było problemów.
Bo zdaje mi się że to właśnie jej wina.
A co myślicie o tym żeby po remoncie wyłączyć z obiegu pompkę dozownika oleju i w jaki sposób ja usunąć i zamknąć obieg żeby nie było problemów.
Bo zdaje mi się że to właśnie jej wina.
- WariatSpeed
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 11/2/2011, 23:59
- Lokalizacja: Korzeńsko
jaki koszt ? to zalezy co poszło. równie dobrze mógł pójsc wał wtedy duuuzo. albo mógł tłok pasć wtedy jak sie nic nie uszkodziło to koszt tłoczka plus uszczelki. nie ma co strzelać ile póki nie wiadomo co do wymiany.
mozna wywalic dozownik. musisz go całkiem wykręcic z motocykla i wyjscie w gaźniku zaślepic. moze przez to ale nie koniecznie. jak zdejmiesz cylinder wrzuc fotki tłoczka i powierzchni cylindra to sie dojdzie czy to wina oleju czy zmęczenia
mozna wywalic dozownik. musisz go całkiem wykręcic z motocykla i wyjscie w gaźniku zaślepic. moze przez to ale nie koniecznie. jak zdejmiesz cylinder wrzuc fotki tłoczka i powierzchni cylindra to sie dojdzie czy to wina oleju czy zmęczenia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
- WariatSpeed
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 11/2/2011, 23:59
- Lokalizacja: Korzeńsko
Kumplowi w Mito 125 padł dozownik i też mu zablokowało koło. Cylinder poszedł do tulejowania, nowy tłok i komplet uszczelek na górę silnika i moto śmiga jak nowe.
|1000RR 2006r| | http://www.bikepics.com/members/kubcys/
-
Kvba - Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
miałem to samo w rs125, tylo przy 140km/h. pewnie nawalił dozownik. do wymiany masz tłok i cylinder do szlifu. na 100% możesz już tłok kupować.
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
No nie bardzo na 100% może tłok kupować bo nie zna rozmiaru.
Cylinder z mito się do szlifu nie nadaje bo to nicasil. Bez rozebrania nie da się powiedzieć co jest do wymiany. Bo cylinder może być w nienaruszonym stanie albo wyglądać jak Hiroszima po spotkaniu z Little Boyem.
Tulejowania nie polecam bo w motocyklu dość wysilonym (mito takim jest) jest to rozwiązanie na krótką metę.
Cylinder z mito się do szlifu nie nadaje bo to nicasil. Bez rozebrania nie da się powiedzieć co jest do wymiany. Bo cylinder może być w nienaruszonym stanie albo wyglądać jak Hiroszima po spotkaniu z Little Boyem.
Tulejowania nie polecam bo w motocyklu dość wysilonym (mito takim jest) jest to rozwiązanie na krótką metę.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
no fakt. nie zna rozmiaru. prawdopodobnie w jego mito cylinder i tak był już tulejowany a szlif nie jest drogi więc lepiej zrobic szlif niż kupować nowy cylinder za 800 czy 1000zł. te motocykle i tak sa mega wysilone i co chwile jest jakiś problem nawet jak dbasz o niego on ci nie odwdzięcza się bezawaryjnością. a mieszankę lepiej sam rób bo wtedy masz pewność że olej dotrze do cylindra w przeciwieństwie do dozownika.
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
o to co ukazało sie moim oczom ;d
http://img607.imageshack.us/i/p1040311g.jpg/
http://img23.imageshack.us/i/p1040312f.jpg/
http://img546.imageshack.us/i/p1040313h.jpg/
http://img812.imageshack.us/i/p1040314x.jpg/
http://img6.imageshack.us/i/p1040316r.jpg/
http://img199.imageshack.us/i/p1040317u.jpg/
http://img813.imageshack.us/i/p1040318.jpg/
http://img852.imageshack.us/i/p1040319j.jpg/
http://imageshack.us/f/96/p1040315.jpg/
i co powiecie?
http://img607.imageshack.us/i/p1040311g.jpg/
http://img23.imageshack.us/i/p1040312f.jpg/
http://img546.imageshack.us/i/p1040313h.jpg/
http://img812.imageshack.us/i/p1040314x.jpg/
http://img6.imageshack.us/i/p1040316r.jpg/
http://img199.imageshack.us/i/p1040317u.jpg/
http://img813.imageshack.us/i/p1040318.jpg/
http://img852.imageshack.us/i/p1040319j.jpg/
http://imageshack.us/f/96/p1040315.jpg/
i co powiecie?
- WariatSpeed
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 11/2/2011, 23:59
- Lokalizacja: Korzeńsko
typowe wręcz podręcznikowe zatarcie spowodowane brakiem odpowiedniego smarowania tu gdzie paliwo było wstrzykiwane czyli przy gaźniku podtarcie jest lekkie a na wydechu gdzie temp jest wyzsza i olej tak nie dochodzi sie zatarło. do wymiany (lub regeneracji) jest cylinder i potrzebny jest nowy tłok.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
-
DostojnyKocur! - Świeżak
- Posty: 231
- Dołączył(a): 6/1/2011, 15:16
- Lokalizacja: Nienack
Posty: 35
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości