wy strasznie mylicie pojęcia i nie wiecie co do czego słuzy.
myślcie
po1 odradzamy fulla do jazdy po lesie bo nie po to on został stworzony. jezeli dla was róznica miedzy fullem a hardem to tylko światła to powodzenia
na lasy, szutry, proste itp kupuje sie hard enduro - dlaczego ? bo hard enduro ma zawieszenie dostosowane pod szutry. moze nie jest tak dobre na wybieranie 10 metrowych skoków ( nie że sie tak skakać nie da
) ale lepiej sie sprawdza po leśnych sciezkach, lepiej zestrojona skrzynia biegów. w lesie exc bedzie szybszy od SXa, mniej sie mieli biegami, lepiej rozłozony moment obrotowy, wiekszy v max. jednym słowem same plusy.
full crossa kupuje sie na tor, ponieważ on kręci tylko na wysokich i tym sie nie pyrka.
hard enduro dodatkowo ma inne mapy zapłonowe własnie stworzone pod jazde taką leśną. dodatkowo jako plusy - mniej pali, wymaga mniejszych remontów. bierze sie to własnie z ułożenia krzywych mocy i momentu obrotowego.
barek jak latasz full crossem i jest ci ok to znaczy że nie poznałeś w życiu co to znaczy hard enduro
latać sobie mozna ale to nie jest to samo. masz krótkie przełozenia 3 sekundy i piłujesz 100 km h na 6 biegu. hard enduro całkiem zmienia perspektywe jazdy. no i te koszta eksplo w hard enduro mozna praktycznie 2X dłuzej przelatać na 1 tłoku. wiec warto czasem dac kilka $$ wiecej na harda o ile chce sie jeździc po lasach. a tak realnie wersje EXC bez mozliwosci rejestracji kosztuja często tyle samo co SX w podobnym stanie tech.. po prostu kupujcie motor zgodnie z uzytkiem
nikt nie kupuje R1 żeby jeździc do kosciola co niedziele, nikt nie kupuje simsona żeby jeździc w dalekie trasy z plecaczkiem, i nikt nie kupuje fulla w same lasy i sciezki. mozna ale po co ?
no i zawsze ten plus że hardem mozna wjechac na tor i wcale nie wypada źle
ja sam zbytnio nie narzekam.