pierwszy moto 125
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
pierwszy moto 125
Witam wszystkich. Mam 20 lat 188cm wzrostu i waże koło 80 kg. Zdecydowałem sie kolegą na zakup motorów, moje jedyne doswiadczenia z motorami to motorynka i romet chart. Chcemy jeździć tylko i wyłącznie po bezdrożach, lasy, pola itd,itp. Chcemy więc motory typowo offroadowe bez świateł i wszystkich zbędnych rzeczy. Kumpel jest podobnych gabarytów co ja. Moglibyście nam coś polecić ?? mamy do wydania około 6000zł (na łebka oczywiście)
- raczyk
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 16/4/2011, 14:38
jak bezdroza nie tory to lepiej by bylo wziac hard enduro czyli exc,wr
ale nie wiem czy za 6tys.wyrwiecie cos ciekawego
moze lepiej by bylo yamahe dt napewno sie nada na takie jazdy i da duzo frajdy
albo moze jakies kawasaki klx,suzuki dr sa to ciezsze moto ale nie trzeba ich tak czesto serwisowac jak hard enduraki
ale nie wiem czy za 6tys.wyrwiecie cos ciekawego
moze lepiej by bylo yamahe dt napewno sie nada na takie jazdy i da duzo frajdy
albo moze jakies kawasaki klx,suzuki dr sa to ciezsze moto ale nie trzeba ich tak czesto serwisowac jak hard enduraki
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
na początek 125 wystarczy. chyba ze miałes doswiadczenie z podobnymi motocyklami w terenie. 250 to nie jest to co kiedys (mz itp) ogarnij w 80% 125 ccm wtedy pogadamy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
KTM jest dobrym wyborem. Jedną wadą jest cena jak i potem części. Wiem co mówię. Sam w remont włożyłem ok 4 tys. Ale wiem czym jeżdżę.
Z 125 exc powinieneś sobie poradzić Ja jestem 8cm niższy od ciebie ale waże tyle co ty i jeżdżę ktm exc/sx 520 i daję radę. Kwestia tego czegoś czy masz w sobie to coś. Nie mowie że ogarniam moto w 70-80% ale jakieś 30-40% może. Każdy na forum by mi odradził taką pojemność jak na pierwszy motocykl w życiu. Ale wydawało mi się ze dam sobie radę. Wiem ze pierwsza jazda była dla mnie szokiem, ale każda następna już przyjemnością (nie napisze relaksem bo nieźle się uszarpiesz w terenie).
Po prostu na początku jest szok,strach potem jazda a na końcu zapier...
BTW. Tu masz link odnośnie porównania DT z EXC 125
http://grupy.scigacz.pl/dylemat,czyli,K ... 06_10.html
Z 125 exc powinieneś sobie poradzić Ja jestem 8cm niższy od ciebie ale waże tyle co ty i jeżdżę ktm exc/sx 520 i daję radę. Kwestia tego czegoś czy masz w sobie to coś. Nie mowie że ogarniam moto w 70-80% ale jakieś 30-40% może. Każdy na forum by mi odradził taką pojemność jak na pierwszy motocykl w życiu. Ale wydawało mi się ze dam sobie radę. Wiem ze pierwsza jazda była dla mnie szokiem, ale każda następna już przyjemnością (nie napisze relaksem bo nieźle się uszarpiesz w terenie).
Po prostu na początku jest szok,strach potem jazda a na końcu zapier...
BTW. Tu masz link odnośnie porównania DT z EXC 125
http://grupy.scigacz.pl/dylemat,czyli,K ... 06_10.html
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: IÅ‚owo-Osada
exc to super sprzęty mozna tez popatrzeć na huski WR itp. a mentor co do częsci nie ma co porównywać 4T do 2T za cene tłoka do 4T masz pół remontu w 2T
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
jezeli nauczycie sie juz jako tako jezdzic, i zaczniecie wjezdzac do lasu to i tak napewno napoczatku bedzie to zwykle pyrkanie po lesie, bez zbednego katowania, wiec jak kupicie w dobrym stanie np. exc 125 to remont was tak szypko nie czeka
Derbi Senda SM | http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8
-
zarkanis96 - Świeżak
- Posty: 327
- Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
- Lokalizacja: JesteÅ›?
"szypko" no fajnie:D
W sumie nie wiem dlaczego odradzacie fulle jako drogie koszta eksploatacji a zamiast tego doradzacie harda z praktycznie takim samym garem, tylko z innymi przlozeniami...
Ja wam jednak radzę kupić fulla, silnik praktycznie ten sam, lepsze przełożenia w teren, lżejszy, i plus za brak elektroniki:)
A wiem, że jak się kupuje cokolwiek z nastawieniem na off road to zaraz chce się więcej i więcej - tuta na myśli mam tor, a full sprawdzi się jednak tam lepiej:)
co do 2t i 4t, to lepiej jednak 2t bo 4t nic nie kupicie za taką kasę. A remontu heniu? pamiętaj ze masz 520 70konne a nie 250 40KM:)
Z tego co mówicie to remonty 2 razy rzadziej, czyli tłoczek by poszedł po 80godzinach, korba co 2 tłoki, łańcuszek rozrządu tak samo co 2 tłoki, reszta to kwestia zużycia, prawda? a spalanie mniejsze i ciekawy dół ma.
W sumie nie wiem dlaczego odradzacie fulle jako drogie koszta eksploatacji a zamiast tego doradzacie harda z praktycznie takim samym garem, tylko z innymi przlozeniami...
Ja wam jednak radzę kupić fulla, silnik praktycznie ten sam, lepsze przełożenia w teren, lżejszy, i plus za brak elektroniki:)
A wiem, że jak się kupuje cokolwiek z nastawieniem na off road to zaraz chce się więcej i więcej - tuta na myśli mam tor, a full sprawdzi się jednak tam lepiej:)
co do 2t i 4t, to lepiej jednak 2t bo 4t nic nie kupicie za taką kasę. A remontu heniu? pamiętaj ze masz 520 70konne a nie 250 40KM:)
Z tego co mówicie to remonty 2 razy rzadziej, czyli tłoczek by poszedł po 80godzinach, korba co 2 tłoki, łańcuszek rozrządu tak samo co 2 tłoki, reszta to kwestia zużycia, prawda? a spalanie mniejsze i ciekawy dół ma.
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
"szypko" no fajnie:D
W sumie nie wiem dlaczego odradzacie fulle jako drogie koszta eksploatacji a zamiast tego doradzacie harda z praktycznie takim samym garem, tylko z innymi przlozeniami...
Ja wam jednak radzę kupić fulla, silnik praktycznie ten sam, lepsze przełożenia w teren, lżejszy, i plus za brak elektroniki:)
A wiem, że jak się kupuje cokolwiek z nastawieniem na off road to zaraz chce się więcej i więcej - tuta na myśli mam tor, a full sprawdzi się jednak tam lepiej:)
co do 2t i 4t, to lepiej jednak 2t bo 4t nic nie kupicie za taką kasę. A remontu heniu? pamiętaj ze masz 520 70konne a nie 250 40KM:)
Z tego co mówicie to remonty 2 razy rzadziej, czyli tłoczek by poszedł po 80godzinach, korba co 2 tłoki, łańcuszek rozrządu tak samo co 2 tłoki, reszta to kwestia zużycia, prawda? a spalanie mniejsze i ciekawy dół ma.
z kolei 2t bedzie tłok co 40mh, a korba co 2 tłoki, przy czym 2t tłok to ok 300zł, 4t 500zł, korba cena podobna więc skąd te drogie remoty?
W sumie nie wiem dlaczego odradzacie fulle jako drogie koszta eksploatacji a zamiast tego doradzacie harda z praktycznie takim samym garem, tylko z innymi przlozeniami...
Ja wam jednak radzę kupić fulla, silnik praktycznie ten sam, lepsze przełożenia w teren, lżejszy, i plus za brak elektroniki:)
A wiem, że jak się kupuje cokolwiek z nastawieniem na off road to zaraz chce się więcej i więcej - tuta na myśli mam tor, a full sprawdzi się jednak tam lepiej:)
co do 2t i 4t, to lepiej jednak 2t bo 4t nic nie kupicie za taką kasę. A remontu heniu? pamiętaj ze masz 520 70konne a nie 250 40KM:)
Z tego co mówicie to remonty 2 razy rzadziej, czyli tłoczek by poszedł po 80godzinach, korba co 2 tłoki, łańcuszek rozrządu tak samo co 2 tłoki, reszta to kwestia zużycia, prawda? a spalanie mniejsze i ciekawy dół ma.
z kolei 2t bedzie tłok co 40mh, a korba co 2 tłoki, przy czym 2t tłok to ok 300zł, 4t 500zł, korba cena podobna więc skąd te drogie remoty?
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
ktm exc to jak juz wyzej mowiono hard enduro
ma lampy czyli moze byc zarejestrowany ma kilka koni mniej od sx i ma dluzsze biegi
sx jest to full cross typowo na tor nie ma lamp itp. bo mu to nie potrzebne w sumie ja latam po lesie cr czyli fullem i nie nazekam
ma lampy czyli moze byc zarejestrowany ma kilka koni mniej od sx i ma dluzsze biegi
sx jest to full cross typowo na tor nie ma lamp itp. bo mu to nie potrzebne w sumie ja latam po lesie cr czyli fullem i nie nazekam
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
wy strasznie mylicie pojęcia i nie wiecie co do czego słuzy.
myślcie po1 odradzamy fulla do jazdy po lesie bo nie po to on został stworzony. jezeli dla was róznica miedzy fullem a hardem to tylko światła to powodzenia
na lasy, szutry, proste itp kupuje sie hard enduro - dlaczego ? bo hard enduro ma zawieszenie dostosowane pod szutry. moze nie jest tak dobre na wybieranie 10 metrowych skoków ( nie że sie tak skakać nie da ) ale lepiej sie sprawdza po leśnych sciezkach, lepiej zestrojona skrzynia biegów. w lesie exc bedzie szybszy od SXa, mniej sie mieli biegami, lepiej rozłozony moment obrotowy, wiekszy v max. jednym słowem same plusy.
full crossa kupuje sie na tor, ponieważ on kręci tylko na wysokich i tym sie nie pyrka.
hard enduro dodatkowo ma inne mapy zapłonowe własnie stworzone pod jazde taką leśną. dodatkowo jako plusy - mniej pali, wymaga mniejszych remontów. bierze sie to własnie z ułożenia krzywych mocy i momentu obrotowego.
barek jak latasz full crossem i jest ci ok to znaczy że nie poznałeś w życiu co to znaczy hard enduro latać sobie mozna ale to nie jest to samo. masz krótkie przełozenia 3 sekundy i piłujesz 100 km h na 6 biegu. hard enduro całkiem zmienia perspektywe jazdy. no i te koszta eksplo w hard enduro mozna praktycznie 2X dłuzej przelatać na 1 tłoku. wiec warto czasem dac kilka $$ wiecej na harda o ile chce sie jeździc po lasach. a tak realnie wersje EXC bez mozliwosci rejestracji kosztuja często tyle samo co SX w podobnym stanie tech.. po prostu kupujcie motor zgodnie z uzytkiem nikt nie kupuje R1 żeby jeździc do kosciola co niedziele, nikt nie kupuje simsona żeby jeździc w dalekie trasy z plecaczkiem, i nikt nie kupuje fulla w same lasy i sciezki. mozna ale po co ?
no i zawsze ten plus że hardem mozna wjechac na tor i wcale nie wypada źle ja sam zbytnio nie narzekam.
myślcie po1 odradzamy fulla do jazdy po lesie bo nie po to on został stworzony. jezeli dla was róznica miedzy fullem a hardem to tylko światła to powodzenia
na lasy, szutry, proste itp kupuje sie hard enduro - dlaczego ? bo hard enduro ma zawieszenie dostosowane pod szutry. moze nie jest tak dobre na wybieranie 10 metrowych skoków ( nie że sie tak skakać nie da ) ale lepiej sie sprawdza po leśnych sciezkach, lepiej zestrojona skrzynia biegów. w lesie exc bedzie szybszy od SXa, mniej sie mieli biegami, lepiej rozłozony moment obrotowy, wiekszy v max. jednym słowem same plusy.
full crossa kupuje sie na tor, ponieważ on kręci tylko na wysokich i tym sie nie pyrka.
hard enduro dodatkowo ma inne mapy zapłonowe własnie stworzone pod jazde taką leśną. dodatkowo jako plusy - mniej pali, wymaga mniejszych remontów. bierze sie to własnie z ułożenia krzywych mocy i momentu obrotowego.
barek jak latasz full crossem i jest ci ok to znaczy że nie poznałeś w życiu co to znaczy hard enduro latać sobie mozna ale to nie jest to samo. masz krótkie przełozenia 3 sekundy i piłujesz 100 km h na 6 biegu. hard enduro całkiem zmienia perspektywe jazdy. no i te koszta eksplo w hard enduro mozna praktycznie 2X dłuzej przelatać na 1 tłoku. wiec warto czasem dac kilka $$ wiecej na harda o ile chce sie jeździc po lasach. a tak realnie wersje EXC bez mozliwosci rejestracji kosztuja często tyle samo co SX w podobnym stanie tech.. po prostu kupujcie motor zgodnie z uzytkiem nikt nie kupuje R1 żeby jeździc do kosciola co niedziele, nikt nie kupuje simsona żeby jeździc w dalekie trasy z plecaczkiem, i nikt nie kupuje fulla w same lasy i sciezki. mozna ale po co ?
no i zawsze ten plus że hardem mozna wjechac na tor i wcale nie wypada źle ja sam zbytnio nie narzekam.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
tak racja nie wiem co to hard enduro
cr to moja pierwsza bestja i narazie nie narzekam
kiedys napewno bede mial harda narazie fundusze nie pozwalaja i moze wtedy sie przekonam jak jest roznica ale narazie latam tym co mam i musi mi to wystarczyc i nie narzekam i wcale nie jezdze tak zeby zaram miec sete przewaznie sa to krete drozki na ktorych full daje rade a nie jakies dlugie proste
cr to moja pierwsza bestja i narazie nie narzekam
kiedys napewno bede mial harda narazie fundusze nie pozwalaja i moze wtedy sie przekonam jak jest roznica ale narazie latam tym co mam i musi mi to wystarczyc i nie narzekam i wcale nie jezdze tak zeby zaram miec sete przewaznie sa to krete drozki na ktorych full daje rade a nie jakies dlugie proste
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
@henio12323
"no i te koszta eksplo w hard enduro mozna praktycznie 2X dłuzej przelatać na 1 tłoku."
Czyli jakby chcial kupic yzf 250 i przejechac na nim 120 mh,to kupujac wr 250 moge objechac nim okolo 220 mh na jednym tloku ?(na nie wysokich obrotach).Wychodziloby ze taki moto ma x2 dluzsza zywotnosc od fulla.W zwiazku z tym pakujac w fulla okolo 4tys na 2 lata to w hard enduro wpakuje 4 tys na 3-4 lata ?,zakladajac ze silnik wytrzyma 2 razy tyle co full.Chcialbym abys mi troche bardziej przyblizyl twoje slowa bo ja tak rozumiem jak napisalem:).
"no i te koszta eksplo w hard enduro mozna praktycznie 2X dłuzej przelatać na 1 tłoku."
Czyli jakby chcial kupic yzf 250 i przejechac na nim 120 mh,to kupujac wr 250 moge objechac nim okolo 220 mh na jednym tloku ?(na nie wysokich obrotach).Wychodziloby ze taki moto ma x2 dluzsza zywotnosc od fulla.W zwiazku z tym pakujac w fulla okolo 4tys na 2 lata to w hard enduro wpakuje 4 tys na 3-4 lata ?,zakladajac ze silnik wytrzyma 2 razy tyle co full.Chcialbym abys mi troche bardziej przyblizyl twoje slowa bo ja tak rozumiem jak napisalem:).
- Damian.
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 20/2/2011, 20:30
hmm tego juz ci nie powiem bo szczerze mówiac nigdy nie dowiadywałem sie o trwałosci 4T. mówiac 2X dłuzej miałem na mysli SX i EXC. no bo w SX masz praktycznie 40 mth a w EXC 70 (serwisowo z tego co pamietam) wiec mozna w zaokrągleniu powiedziec że 2X mniej wymaga zagladania. w 4T na pewno tak nie jest. ponieważ zwłaszcza w małych pojemnosciach które są bardziej wyzyłowane sprawy wygladaja nieco inaczej. sciagnij sobie serwisówki do yzfki i do wr i porównaj co ile trzeba co robic. powinna byc tabelka pod koniec manuala z opisanym co ile robic co
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
http://otomoto.pl/ktm-inny-exc-M2547091.html czyli np ten KTM to SX a nie EXC jak jest w aukcji tak ?:P
- raczyk
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 16/4/2011, 14:38
no własnie o to chodzi ze to moze byc i exc i sx. jezeli pisze że to exc to znaczy że pewnie jest to EXC. a to że nie ma swiateł to własnie to o czym mówiłem. to nie jedyna róznica. swiatła mozna zawsze wywalic. lub do SX domontowac. to wszystko jest wymienne. ktos wywalił w tym EXC swiatła np dla mniejszej wagi. i ma moto do lasu za cene praktycznie sxa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości