pytanie do elektryka motocyklowego i nie tylko....
Posty: 10
• Strona 1 z 1
pytanie do elektryka motocyklowego i nie tylko....
... jestem posiadaczem Hondy VT 750 DC. W końcówce zeszłego sezonu miałem takie zdarzenie: zatrzymałem się na czerwonym świetle i stojąc na biegu jałowym usłyszałem, że coś pstryka. Nie wiedziałem co to jest i z tym "pstrykaniem" przyjechałem na podwórko. Po zgaszeniu motocykla już go nie mogłem odpalić ponownie. Po prostu to pstrykanie rozładowało akumulator. Pytanie dlaczego tak się stało? Może coś z rozrusznikiem się stało. W tym sezonie Akumulator jest nowy. ma 12,4 V po włączeniu przycisku styart Lekko obruci rozrusznik i pstryka przekaźnik. Przekaźnik jest dobry bo zmieniłem na nowy i jest tak samo. Co to może być? Teraz podejrzewam rozrusznik. Mieliście coś takiego? hmmm......?
- krzysiekr_88
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 30/3/2011, 19:47
- Lokalizacja: łódzkie
Kłapiący przekaźnik od rozrusznika to typowy objaw jak aku ma dość.Podejżewałbym ,że w czasie jazdy z jakiegoś powodu (zwarcie?)dostawał zasilanie rozrusznik i wykończyło to akumulator.Może w prawym przełączniku się rozpieło ?.
biegacz
-
pamoz - Świeżak
- Posty: 136
- Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
- Lokalizacja: Tarnów
Sprawdziłem w ten sposób że podłączyłem rozrusznik na "krótko" czyli ominąłem przekaźnik i niestety nie kręci. Przekaźnik jest więc OK. Rozrusznik wyjąłem i podłączyłem do aku i bez obciążenia kręci. Także narazie rozrusznik jest u mechanika zobaczymy co powie. aku jest nowe także to nie wina aku. lampy, klakson wszystko śmiga bez problemu. Chyba, że rzeczywiście cela w aku padła ale co wtedy to powoduje? ja cały czas przypominam o tym samoczynnym załączeniu się rozrusznika na biegu jałowym! Jak rozwiąże problem to dam znać na forum.
- krzysiekr_88
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 30/3/2011, 19:47
- Lokalizacja: łódzkie
słuchajcie! aku firmy JMT. Niestety to wszystko wina aku. Zmyliło mnie napięcie jakie miał 12,5 V. pod osłabieniu go z racji tego że nie miał prądu do kręcenia rozrusznikiem, spadało do 11,5 V. Co ciekawe za chwile znowu miał 12,5 . Czyli działał niby poprawnie. Prawdopodobną przyczyną jest wada celi. Zdarzała się to często ponoć. Aku jest już w serwisie. Będzię zwrot...
- krzysiekr_88
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 30/3/2011, 19:47
- Lokalizacja: łódzkie
Jak nie spada poniżej 10,5 V w momencie rozruchu to akumulator jest OK.
Przyczyny trzeba szukać dalej.
Przyczyny trzeba szukać dalej.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
U mnie to samo ... wyjąłem aku na zime i po włożeniu nie kręcił nic i było słychać pstrykanie. Powiedzieli mi, że aku padł to kupiłem nowe -_-, po włożeniu, to samo - swiatla, klakson działa, ale nawet nie myśli o kręceniu, zaczyna "strzelac" i tyle.
Kable dokręcone na maxa, to co, rozrusznik ?
Kable dokręcone na maxa, to co, rozrusznik ?
- SriLamka
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 30/12/2009, 15:35
jeżeli macie nowe aku i nic to. Dla pewności wyjmijcie rozrusznik i go sprawdzie czy jest ok. Problem bardzo łatwo zdiagnozować. Jeżeli rozrusznik jest OK to ina leży w przekaźniku. A jeżeli przekaźnik dobry to szykajcie zwarcia w instalacji. Jak nie wiecie to dajcie zarobić elektronikowi. Mniej stresu i problem rozwiązany
- krzysiekr_88
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 30/3/2011, 19:47
- Lokalizacja: łódzkie
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości