Zobacz wątek - Yamaha r6 2005r. Nierówna praca silnika.
NAS Analytics TAG

Yamaha r6 2005r. Nierówna praca silnika.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yamaha r6 2005r. Nierówna praca silnika.

Postprzez oleeee » 26/3/2011, 23:13

Mam mały problem. Na wolnych obrotach silnik pracuje nierówno, występuje delikatne falowanie obrotów. Motocykl ma przebieg dopiero 15000tys, wymieniane były świece (z wyższej półki po 45zł za sztuke), olej, filtr powietrza, regulacje przepustnic wtryskowych. Po tych czynnościach nie odczułem żadnej różnicy i troche mnie to wkurzyło bo wpompowałem sporo kasy bez sensu. Falowanie występuje od początku posiadania sprzęta już przy przebiegu 4000tys, ale wcześniej nie zwracałem na to uwagi bo myślałem, że ten typ tak ma. Silnik wkręca się na obroty równo i podczas jazdy pracuje idealnie, nie gaśnie na wolnych, ale denerwuje delikatne falowanie i nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Wydech oryginał, sprzęt serwisowany przed każdym sezonem. Może regulacje luzów zaworowych pomogą? Ale jeśli od początku występuje ten problem to raczej wykluczam tą przyczyne przy tak śmiesznym przebiegu. Powoli kończą mi się pomysły...ma ktoś na to radę?
Avatar użytkownika
oleeee
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 9/3/2009, 12:34
Lokalizacja: Gdynia


Postprzez Seba_ER5 » 27/3/2011, 09:55

A moze regulacja przepustnic regulacja luzow zawrowych raczej nie. Motocykl masz od nowego? Bo moze krecony przebieg to by tlumaczylo.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58


Postprzez oleeee » 27/3/2011, 11:41

Jak już napisałem regulacje przepustnic wtryskowych były robione. Motocykl kupiłem 3-letni z niskim przebiegiem, a wiem że poprzedni właściciel bardzo mało jeździł i stan moto wskazuje, że licznik raczej nie był kręcony. Swoją drogą oblukałem problem na Youtube i zauważyłem, że sporo osób ma ten sam kłopot w tym modelu, ale z reguły wymiana świec załatwiała sprawe. U mnie niestety nie i dlatego zachodze w głowe co może być nie tak?
Avatar użytkownika
oleeee
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 9/3/2009, 12:34
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Seba_ER5 » 27/3/2011, 12:29

moze prodroby kupiles swiec.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez oleeee » 27/3/2011, 13:17

Robota była zlecona w serwisie. Nie chce się bawić w kolejną wymiane świec bo jest przy tym troche zachodu i być może zbędny wydatek dlatego chciałbym zdiagnozować problem. Zostaje tylko regulacja zaworów, ale jak i to nie pomoże to co dalej? Jest ktoś obeznany z tematem na tym forum?
Avatar użytkownika
oleeee
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 9/3/2009, 12:34
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Seba_ER5 » 27/3/2011, 19:47

Przy tym przebiegu zawroy powinny byc ok.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez RUTRA.RD » 28/3/2011, 10:58

ja bym sprawdził luzy zaworowe ot tak ku zdrowotności. w jakim przedziale ci te obroty falują ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez mognilwo » 28/3/2011, 11:18

Sorry nie będę zakładał nowego tematu mam też pytanie dotyczące obrotów.
Na biegu jałowym po dodaniu gazu obroty spadają poniżej 1300 (obroty zalecane przez serwisówkę) i stojąc motocyklem np. na światłach muszę pomagać sobie przez dodanie gazu, aby silnik nie zgasł. Jeśli nie dodaję gazu na biegu jałowym silnik pracuje równo. Motocykl miał sprawdzone teraz luzy zaworowe (w normie), czyszczenie i synchro gażników, filtr powietrza i świece wymieniane 5000km temu. Wie ktoś jaka może być przyczyna?
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27

Postprzez Przemo_rene » 28/3/2011, 11:37

może przelewać gaźnik i puszczać lewe paliwo co jakiś czas zaworkami iglicowymi.

a co do R6 - to mogą być luzy zaworowe tym bardziej, że serwisówka nie pisze wyłacznie o przebiegu ale takze o LATACH co ile trzeba je sprawdzać. Luz zaworowy co 2-4 lata. maks. niezależnie od przebiegu no chyba, ze przebieg osiągniesz przed 2 sezonami.
Dodatkowo jeżeli jest exhup to trzebaby go dokładnie wyczyścić i być może wyregulować. Minimalne wahania obrotów w granicach 100+- są jak najbardziej w normie i tak na prawdę nic z tym się nie poradzie bo tak nawet w serwisówce jest napisane. Ważne jest jak się sprzęt zbiera. Jeżeli na wolnych obrotach jest tzw. "czwórkowanie" czyli takie jakby (czytać fonetycznie) "trytytyt trytyty trytytyt trtytytyt" to może być lekko za bogato - filtr powietrza może być brudnawy. Jeżeli z kolei odpalisz motocykl i postawisz go i pozwolisz mu osiągnąc temperaturę od zera do maksymalnej (wentylatory) i zauwazysz przy tym wzrost obrotów znaczący (o około 200) lub spadek wraz ze wzrostem temperatury to luz zaworowy może być gdzieś już poza granicami.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez mognilwo » 28/3/2011, 13:54

Przemo_rene napisał(a):może przelewać gaźnik i puszczać lewe paliwo co jakiś czas zaworkami iglicowymi.

Wiesz może co trzeba zrobić, żeby to wyeliminować?
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27

Postprzez Przemo_rene » 28/3/2011, 13:58

zestaw naprawczy do gaźnika z np. Larsson.pl. Kupujesz zaworki iglicowe z ich gniazdami i to do wymiany po czym ustawienie poziomu pływaków.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez mognilwo » 28/3/2011, 18:22

Apropo zaworów iglicowych to czy taki będzie ok, czy jest on z gniazdem i ile ile sztuk jest potrzebne? Dzięki za pomoc.
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ ... wy-m4.html
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27

Postprzez oleeee » 28/3/2011, 23:23

Przemo_rene, dzięki wielkie za odp. W moim przypadku gdy silnik osiągnie już właściwą temperature to jest 65-70C utrzymuje obroty na poziomie 1300 obr/min +-100 czyli niby tak jak być powinno jeżeli uznać te wahania za norme. Do włączenia wentylatorów nic się nie zmienia i obroty są na tym samym poziomie. Z tego co napisałeś wynika, że nie ma się zbytnio co tym przejmować i problem jest znikomy. Może wiele nie poprawie, ale dla pewności zrobie kontrole luzów zaworowych i obczaje w jakiej kondycji jest filtr.
Avatar użytkownika
oleeee
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 9/3/2009, 12:34
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez sebasbox » 29/3/2011, 08:32

Jak dla mnie takie wahania to norma, chyba żaden sport na biegu jałowym nie pracuje idealnie równo, chyba że na ssaniu.
ZX-10R
sebasbox
Świeżak
 
Posty: 382
Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê