Zobacz wÄ…tek - YAMAHA Yz 125 01' DOCIERANIE
NAS Analytics TAG

YAMAHA Yz 125 01' DOCIERANIE

Enduro, Cross
_________

YAMAHA Yz 125 01' DOCIERANIE

Postprzez QuaCore » 20/3/2011, 14:32

Witam, Jestem posiadaczem Yamahy Yz 125 z 2001 roku

Zatarłem Ja i Kupiłem Nowy nicasylowy cylinder,wał,tłok,i wszystkie uszczelk
Części oczywiście kupiłem w USA bo Polska To ma poronione CENY ale to już mniejsza z tym ..Mam do was pytanie jak powinienem docierać ją ?? bogatszą mieszanką!? ale w jaki sposób i ile baków muszę wyjeździć? Proszę o Odpowiedź :)
Avatar użytkownika
QuaCore
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 20/3/2011, 14:23
Lokalizacja: Tarnów


Postprzez zbyho222 » 20/3/2011, 16:04

Powinienes spokojnie nie katowac za bardzo ze 2-3 baki paliwa mieszanka powinna byc wieksza niz normalnie ja lałem na dotarcie 2 setki oleju na 5 litrów paliwa nie zdziw sie jak bedzie duzo kopcic ;)
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31


Postprzez Gilotyna997 » 20/3/2011, 16:16

Tak jak pisze zbyho222. Nie odkręcaj do końca, a co najważniejsze nie przeciągaj na wysokich obrotach. A tak nawiasem, to można wiedzieć ile Cię to kosztowało?
Gilotyna997
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3/3/2011, 21:03
Lokalizacja: Czarnków

Postprzez coumarx » 20/3/2011, 16:35

Unikaj jazdy z dużym obciążeniem także :) Więc jak Stu kilogramowy kolega poprosi Cię o podwózkę to pokaż mu palcem przystanek :)
Avatar użytkownika
coumarx
Świeżak
 
Posty: 87
Dołączył(a): 4/4/2010, 08:39
Lokalizacja: Oświęcim

Postprzez barek253 » 20/3/2011, 17:09

to tak
mieszanka 1:25
najlepiej 3 baki docieraj 1 to spokojna jazda takie pyrkanie 2 juz wieksze obroty a 3 jeszcze wieksze i juz takie normalne krecenie
no i pamietaj o przerwach rob co chwile zeby nie przegrzac
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

$$$$

Postprzez QuaCore » 20/3/2011, 18:47

Dzięki Wam :) Kolego za wał z wszystkimi uszczelkami łożyskami dałem 140$ to u nas regeneracja jest droższa A za cylinder i tłok bo to w kąplecie Dałem 460$
Avatar użytkownika
QuaCore
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 20/3/2011, 14:23
Lokalizacja: Tarnów

Olej

Postprzez QuaCore » 9/4/2011, 12:58

Panowie, A jaki olej mam lać do skrzyni i do paliwa do paliwa motorex do 2T tak??
Avatar użytkownika
QuaCore
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 20/3/2011, 14:23
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez barek253 » 9/4/2011, 13:11

do skrzyni motul transoil sam leje i nie narzekam
do mieszanki moze byc np.castrol power 1 racing 2t leje taki i tez jest dobry
moze byc tez motul albo ten motorex
napewno nie lej jakis ze stacji albo do pilarek:)
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Bostorn » 9/4/2011, 13:59

barek253 napisał(a):to tak
mieszanka 1:25
najlepiej 3 baki docieraj 1 to spokojna jazda takie pyrkanie 2 juz wieksze obroty a 3 jeszcze wieksze i juz takie normalne krecenie
no i pamietaj o przerwach rob co chwile zeby nie przegrzac


gowno prawda...

mieszanka taka jak przewiduje serwisówka, tylko sobie swiece zawalisz i wydech, nie jest zdrowy nadmiar oleju nawet przy docieraiu bo nie ma dobrego spalania i na starcie mozna tłok spier..

jak chcesz to daj te 10ml wiecej na 5l benzy i ani grama wiecej

pierwsze 5- 10 min motorek na stojaczku sobie pyrka

gasisz, on stygnie, odpalasz znowu, chodzi 2 3 minutki, wsiadasz i pomalutku jedziesz nie kręcąc za mocno przy okazji wrzucasz wszystkie biegi powoli

przejedź jakieś 5 do 10km max aby nie zagrzac, nie męcz na wysokich biehach ale i nie pałuj na niskich

od czasu do czasu odpusc gaz ale to sporadycznie, 2t nie lubi zabawy gazem

wyjeździj z 20l benzy i ogień

odnośnie to masz nicasil czy tuleje?

co do olejów do skrzyni jaki nie nalejesz bd dobry, czy przekładniowy mtf czy 10w40 każdy olej po 25 30zł bd się nadawał
zmieniaj go co 15 mth i będzie OK

do paliwa lej tylko i wyłącznie oleje pełno syntetyczne tzn full syntetyki a czy to bd shell castrol motul czy inny to juz twój wybór
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez QuaCore » 10/4/2011, 16:28

Kolego ja mam Nicasil :) I właśnie mam go nowego i nie chce go Spier*** bo nie uśmiecha mi sie nawet sprowadzać 2 raz:)
Avatar użytkownika
QuaCore
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 20/3/2011, 14:23
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez henio12323 » 10/4/2011, 17:10

jak masz nicasil teoretycznie tego sie nie dociera. trzeba tylko wg mnie uwazać na 2 sprawy 1) nie przegrzać z początku motocykla ( jest na tyle ciasne spasowanie że przegrzanie wiąże sie z duzo szybszym zuzyciem niz w przypadku przegrzania tłoka który swoje przezył ) i odkręcanie na zimnym silniku - musisz przed kazda jazda dobrze go rozgrzać. oleju mozesz troche gęsciej rozrobić. no i tez osobiscie nie kręcił bym go z samego początku do konca ale połowa - 3/4 osiągów mozna dusic :D oczywiscie zachowując uwage z moich 2 pierwszych punktów. zawodnicy wrzucają nowe tłoczki o od razu startują w zawodach :P bo spasowanie jest na tyle dobrze wykonane że tam niema czego docierac :D aczkolwiek ja sam teraz po remoncie wole kilka km poturlać sie wolniej :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez QuaCore » 10/4/2011, 18:30

aha hmm a Panowie wiem że musze dbać o tłoki i wymieniać co 30 moto godzin i przy takim stosowaniu po ilu bd musiał dać cylinder do regenerowania nicasilu ?
Avatar użytkownika
QuaCore
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 20/3/2011, 14:23
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez henio12323 » 10/4/2011, 18:36

30 mth ? sprawdź w serwisówce bo z tego co mje sie wydaje to koło 40 minimum nakręcisz. bez sensu przedwcześnie wymienic. raz dla tego że na pewno nie jeeździsz jak zawodowiec bo oni musza wymieniac serwisowo co te 40 (czy ile tam serwisówka mówi) mth. a ile wytrzyma cylek zalezy od wielu czynników. od oleju, dbania o sprzęt, od agresywnosci jazdy. czasami po 40 mth tłok jest prkatycznie jak nowy i cylinder nie stracił nic na srednicy wiec mozna 2X tą samą selekcje zastosować. a selekcje masz z reguły nominał plus A B C czasem są D. wiec powiedzmy że masz nowy moto po 40 mth wymienisz na A potem jak ostro nie wyganiasz drugi raz mozesz wsadzic A potem B potem C i potem po nikasilu nie ma śladu masz jakies 4-5 tłoczków max
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez QuaCore » 10/4/2011, 18:39

czyli regeneracja cylindra po 5 tłokach ? hmm no nie jeżdżę jak zawodowiec wg tak dla przyjemnosci a nie jakos zawodowo :/ wiec może dłużej mi posłuży
Avatar użytkownika
QuaCore
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 20/3/2011, 14:23
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez henio12323 » 10/4/2011, 18:45

jak latasz niezawodowo mozesz nieco przedłuzać czas wymiany tłoka tylko że wtedy nie bedzie mowy o wsadzaniu 2 tłoków tej samej selekcji. a wręcz odwrotnie zbyt długie przetrzymanie tłoka o ile nie skonczy sie pęknieciem to moze zakonczyc sie przeskoczeniem z selekcji A na np selekcje C :P wiec tak czy siak musisz płacic jak nie na czesto tłoki. to na cylinder. niestety taki motor sobie wybrałes :) jak latasz nie wyczynowo lepiej jest kupic sobie hard enduraka ;P jak ganiasz dla przyjemnosci nie da ci mniej frajdy a na pewno mniej kosztuje. jak latasz średnio ja bym trzymał tłok do jakiś 50 mth powinien spokojnie to wytrzymac nie wycierajac zbytnio cylka. przy załozeniu że nominalny czas wymiany wynosi 40 mth
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez QuaCore » 10/4/2011, 18:48

ok dzieki wielkie kolego pomogłes mi inni by już nadawali ze jestem jakiś niepełnosprawny ze sie tak pytam śmiej sie ale tacy są a przecież forum służy właśnie do tego żeby się coś dowiedzieć :) 3 maj sie Niech Ci maszynka służy :)
Avatar użytkownika
QuaCore
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 20/3/2011, 14:23
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez QuaCore » 14/4/2011, 09:34

haa Wiecie Możliwe to jest Zamówiłem zębatke tylnia do yz 125 01' i była zła ponieważ samą piaste jak dzwonilem do olek moto powiedział mi ze piaste mam robiana przez firme która zajmuje sie robieniem piast do yz cr kx tylko od husqvarny i zebatke musze kupować do husqvarny :/
Avatar użytkownika
QuaCore
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 20/3/2011, 14:23
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez QuaCore » 16/4/2011, 16:29

Ejj jak kupie nie oryginalne łożyska na wał to może mi się zjeb** coś??
Avatar użytkownika
QuaCore
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 20/3/2011, 14:23
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez barek253 » 16/4/2011, 16:44

raczej nie
tylko nie kupuj jakis po 20 zl tylko kup orginalne pod swoj model np allbalsa to dobra firma
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 16/4/2011, 17:31

allballs nie robi Å‚ozysk ....
kup łozyska parzysto kulkowe jakiejś dobrej firmy (koyo, skf itp ). oryginalne to są własnie takie. tylko że czesto są w folijce z napisem yamaha i kosztuje 4X tyle co zwykłe. to samo all balls co prawda wybiera za ciebie odpowiednio dobre łozyska dopasowane ale tez za dodatkową naklejke i pudełeczko dopłacasz z 30% ceny. a dokładnie to samo łozysko mozesz duzo tanie jw hurtowni kupic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê