Zobacz wątek - Podgrzewane manetki - podłączenie za zapłonem - pomocy!
NAS Analytics TAG

Podgrzewane manetki - podłączenie za zapłonem - pomocy!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Podgrzewane manetki - podłączenie za zapłonem - pomocy!

Postprzez RX1_CMDTY » 12/3/2011, 15:53

Witam,

mam SUZUKI GSX 750 (Inazuma). Chciałbym zamontować manetki podgrzewane.

Gdzie podłączyć kable (+) oraz (-), tak aby byly w obwodzie "za stacyjką"? Czyli żeby manetki grzały wyłącznie przy stacyjce ON i/albo odpalonym motocyklu? Jak widać na zdjęciu głowna wiązka jest oblepiona solidnie izolacja - ktoś tam przede mną grzebał. Nie wiem czy tam powinienem się "wkłuwać" czy w ogole gdzieś indziej (przy bezpiecznikach, jeszcze gdzieindziej?!)

(A) to rozgałęzniki do świec (tu powinienem się podłączyć?)
(B) to chyba czujnik do rozłożonej stopki
(C) to chyba czujnik do biegów (N-eutral)
(przynajmniej tam prowadzÄ… kable)

Proszę o pomoc. Pliki można zgrac i powiększyc - jakość powinna być OK. Gdzie mam podłączyć (+) a gdzie (-)?!?

Pozdrawiam,
Michał

Obrazek

Obrazek
RX1_CMDTY
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/5/2010, 16:45
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez hugo2003 » 12/3/2011, 21:44

a nie lepiej by bylo sie podlaczyc pod zarowke mijania ??? jezdzi sie zawsze przy wlacznym swietle a lepeiej przy odpalaniu prad kierowac na rozruch niz na np juz grzanie manetek... J bym tak zrobil ... ppzodro
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez mrówa » 12/3/2011, 22:06

Przecież manetki powinny mieć włącznik i ewentualnie regulację podgrzewania.A już najprościej to chyba pod aku i po drodze zrobić wyłącznik jeżeli nie ma ,po co tak kombinować żeby się w wiązkę wcinać.
Chyba w lato i cieplejsze dni manetki nie potrzebne więc muszą być jakoś wyłączane a nie będą grzać na okrągło.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Postprzez RX1_CMDTY » 12/3/2011, 23:52

Hugo & Mrowa: dzieki za rady.

Po całym dniu grzebania dałem rady. Poszedłem po głównej wiązce i kostce od stacyjki. Grubsze przewody - czerwony (+) szedl z aku do stacyjki i back, od stacyjki dodatkowo po przełączeniu na ON wracał (+) pomaranczowy. "Wgryzłem" się w główna wiązke.

Aczkolwiek, jak teraz przyszełem i przeczytałem radę Hugo, to muszę przyznać rację - łątwiej by mi było znaleźć wiązke do świateł mijania - a one też tylko przy stacyjce ON działąja.... No nic. Już done.

Dzięki wielkie za pomoc i proszę o zamknięcie tematu.
RX1_CMDTY
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/5/2010, 16:45
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Raczek_6 » 15/3/2011, 23:49

1. Zawsze każde dodatkowe urządzenie musi być zabezpieczone odpowiednim bezpiecznikiem inaczej może dojść do zapalenia się instalacji elektrycznej.

Najlepiej zasilanie brać ze skrzynki bezpieczników.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez RX1_CMDTY » 25/3/2011, 20:33

manetki maja w okablowaniu bezpiecznik
RX1_CMDTY
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/5/2010, 16:45
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sibert-rally » 27/3/2011, 13:54

Ja u siebie podłączyłem manetki przez przekaźnik. Przewody prądowe podłączyłem bezpośrednio pod aku(oczywiście przez bezpiecznik i wspomniany wyżej przekaźnik) a sterowanie przekaźnika poszło z wiązki stacyjki. Teraz prąd na włączniku manetek mam dopiero po przekręceniu stacyjki.
sibert-rally
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6/2/2011, 17:48
Lokalizacja: Jelenia Góra



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê