Odpowiedni motocykl.
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Odpowiedni motocykl.
Witam wszystkich forumowiczow.Chialbym prosic was o prosbe,a mianowicie mam zamiar zrobic prawo jazdy kat.A.W zwiazku z tym chcialbym kupic motor enduro,ktorym poruszalbym sie po drogach publicznych.Jednak drogi publiczne to nie wszystko,chcialbym tym motorem sie "wyszalec" na roznych wÄ…wozach,lasach jak i rowniez od czasu do czasu na "amatorskim" torze.Pokusilbym sie na hard enduro,ale nie jestem pewien czy przezyja jazde na odcinkach 20km.Jezeli hard enduro to nic innego jak cross ze swiatlami i homologacja to wychodzi z tego,ze jadac na ciaglbym gazie katowalbym motor?.Mysle ze jestem w stanie utrzymac tylko i wylacznie 2T,jak mi cos padnie w 4T to koniec,bo nie dysponuje taka wielka kasa.Kasa na motor do maksimum 6tys.
Waga - 70 kg,wzrost - 174,srednia budowa.
PS.Przepraszam za takie rozpisanie sie,ale chcialem podac dokladne informacje.Pozdrawiam .
Waga - 70 kg,wzrost - 174,srednia budowa.
PS.Przepraszam za takie rozpisanie sie,ale chcialem podac dokladne informacje.Pozdrawiam .
- Damian.
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 20/2/2011, 20:30
Pomyśl o yamaszce DT 125. Za tą kasę kupisz ładny motor. Nie wymaga dużego wkładu finansowego. Mocy ci nie zabraknie, a co najważniejsze nie robi się tak często kosztownych remontów, bo sprzęt nie jest aż tak wyżyłowany.
- Kazmir
- Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 19/7/2010, 19:45
- Lokalizacja: Bolesławiec
nie przepraszaj - w końcu ktoś normalnie i poprawnie zadał pytanie o moto
a więc :d jak mówisz hard enduro to niezły wybór. co do tras to nie ma co sie martwic. bo 20 km to jest nic jeszcze dla takiego sprzetu. oczywiscie jako że to 2T musisz wiedziec że nie powinno sie jechac z jednostajnie otwartą przepustnicą. jak sie kręci to mozna smiało te 20 km robi jak nie lepiej. hard enduro tym sie jeszcze różni że ma dłuższe biegi, więc nie męczy sie aż tak jak torówka. co do motocykla na początek polecał bym ci za tą kase huske WR 125 (hard enduro ) raczej za tą kase to była by najlepsza opcja. jezeli mowa o 4T polecam ci kawasaki klx 250 - moto nieco słabsze od huski. nie ma co sie do końca obawiać kosztów. bo fakt jednorazowo są drogie. ale potem moto odwdzięcza sie dłuuuugą pracą. i w rzeczywistosci po kilku sezonach koszty bedą bardzo zbliżone. klx to nie typowy hard enduro, ma niezła rame i zawieszenie i średnio wyżyłowany silnik - moim zdaniem to jeden z ciekawszych motocykli. bo mało jest soft enduro z zawieszeniem od torówki praktycznie) jeżeli chcesz cos bardziej lajtownego polecił bym ci huske WRE (soft enduro) yamahe DT 125, ktm lc2, kmx 125. są to jak pewnie wiesz dual sporty/soft enduraki. wiec moto super na asfalt mozna ganiać praktycznie tylko po asfalcie traski kilka set km ( o ile masz wytrzymały tyłek ) nie zrobia wiekszego problemu jadąc oczywiscie z głowa. no a w terenie wypadają niexle. zawieszenia nie maja pod ostry teren. ale lesne sciezki czy czasem wypad na tor znoszą ciezko doradzic konkretny model. bo kazdy wymaga czegos innego. niektórym moc takiej DT 125 w zupełnosci wystarczy, i własciwosci jezdne są dobre dla jazdy w terenie jak i po asfalcie. no ale jak ostro chcesz i bardziej sportowo latac w terenie to jednak warto sie pokierowac bardziej w strone hard enduraków.
a więc :d jak mówisz hard enduro to niezły wybór. co do tras to nie ma co sie martwic. bo 20 km to jest nic jeszcze dla takiego sprzetu. oczywiscie jako że to 2T musisz wiedziec że nie powinno sie jechac z jednostajnie otwartą przepustnicą. jak sie kręci to mozna smiało te 20 km robi jak nie lepiej. hard enduro tym sie jeszcze różni że ma dłuższe biegi, więc nie męczy sie aż tak jak torówka. co do motocykla na początek polecał bym ci za tą kase huske WR 125 (hard enduro ) raczej za tą kase to była by najlepsza opcja. jezeli mowa o 4T polecam ci kawasaki klx 250 - moto nieco słabsze od huski. nie ma co sie do końca obawiać kosztów. bo fakt jednorazowo są drogie. ale potem moto odwdzięcza sie dłuuuugą pracą. i w rzeczywistosci po kilku sezonach koszty bedą bardzo zbliżone. klx to nie typowy hard enduro, ma niezła rame i zawieszenie i średnio wyżyłowany silnik - moim zdaniem to jeden z ciekawszych motocykli. bo mało jest soft enduro z zawieszeniem od torówki praktycznie) jeżeli chcesz cos bardziej lajtownego polecił bym ci huske WRE (soft enduro) yamahe DT 125, ktm lc2, kmx 125. są to jak pewnie wiesz dual sporty/soft enduraki. wiec moto super na asfalt mozna ganiać praktycznie tylko po asfalcie traski kilka set km ( o ile masz wytrzymały tyłek ) nie zrobia wiekszego problemu jadąc oczywiscie z głowa. no a w terenie wypadają niexle. zawieszenia nie maja pod ostry teren. ale lesne sciezki czy czasem wypad na tor znoszą ciezko doradzic konkretny model. bo kazdy wymaga czegos innego. niektórym moc takiej DT 125 w zupełnosci wystarczy, i własciwosci jezdne są dobre dla jazdy w terenie jak i po asfalcie. no ale jak ostro chcesz i bardziej sportowo latac w terenie to jednak warto sie pokierowac bardziej w strone hard enduraków.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Dzieki panowie za odpowiedzi .Martwie sie jednak tym,ze jak cos pojdzie mi w 4T to masakra(zawor czy cos w tym stylu).Duzo rozni sie klx 250 od 300 ?.Jednak 2T przyciaga cena,ale rowniez charakterystycznie duzym spalaniem 10l/100.KLX 250 na allegro to za pieniadze w granicach 6 tys przy nie najnowszych rocznikach.Nie ukrywam ze przez pewien czas myslalem o exc 125/200 jednak nie wiem czy bylby to dobry wybor.Mam wrazenie ze zle nazwalem temat.Lepsza nazwa bylaby "Enduro : Soft czy Hard?" ale to juz ode mnie pare slow
- Damian.
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 20/2/2011, 20:30
nie ma duzej róznicy w 250 i 300. 300 jest zapewne neco mocniejsza. co do zaworów itp. jak dbasz i wymieniasz na czas to cie 4T nigdy nie zawiedzie. jak co np 400 mth masz wymienic tłoczek. to wymienasz go i masz 100% pewnosci że przed upływem kolejnych 400 mth nic sie z nim nie stanie ( jak wspomniałem - o ile dbasz ) kolega miał klxa z 94 roku i moto było nawet do jazdy i dał 3000 tyle że niezarejestrowane. no i z własnej głupoty nieco przegrzał i musiał remontowac ( ale moto tez świeże nie było) wsadził koło 1000 zł i miał moto jak nowe
10/100 ? przesada. tyle ledwo pala wyczynówki. hard enduro pali do 7 litrów. ciezko było by wykrzesac wiecej, przy czym przy spokojnej jeździ mysle ze dało by sie zejsc poniżej 4.
EXC to jest to samo co WR. z tym że nie jestem pewien czy da sie wyrwać fajnego EXC. niestety ale nie siedze aktualnie w cennikach ale jak by udało ci sie wyrwac exc to jak najbardziej.
10/100 ? przesada. tyle ledwo pala wyczynówki. hard enduro pali do 7 litrów. ciezko było by wykrzesac wiecej, przy czym przy spokojnej jeździ mysle ze dało by sie zejsc poniżej 4.
EXC to jest to samo co WR. z tym że nie jestem pewien czy da sie wyrwać fajnego EXC. niestety ale nie siedze aktualnie w cennikach ale jak by udało ci sie wyrwac exc to jak najbardziej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Czytalem gdzies na forum,ze koszty remontu moga wyniesc okolo 2tys 4T (raz na 2 lata).Ceny wr250 czy exc-f 250 sa dosyc duze.Mam pytanie co do exc 200.Czy to ze jest "niewymierny" ma duzy wplyw na jazde i koszty remontu ?Pytam o takie rzeczy bo jestem po czesci zielony w tych tematach ,a "doswiadczenie" staram sie lapac rowniez za pomoca forum:).
- Damian.
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 20/2/2011, 20:30
oczywiscie ale klx ma niespełna 2/3 mocy exc czy WR. wiec to całkiem inna liga a 2 tysiace w 2T to remont góry silnika. kompleksowy remont silnika w przypadku 4T to koszt rzędu 3-4 tysięcy. (mowa o exc-f) z kolei 2T około 2 tysięcy . tyle że przy takiej samej czestotliwosci jazdy to co 2 lata robisz remont w 4T a co rok w 2T. wiec łatwo obliczyc że koszta sie niemalże zacierają ale prawdą jest że 4T moze nieco drożej wyjsc. ale jak kupisz w dobrym stanie po remoncie ( zawory tłok łancuszek) to praktycznie jeździsz 2-3 lata bez wkładu w te częsci ( no mozna łancuszek w miedzy czasie wymienic ale on jest stosunkowo tani)
co do 200. to teoretycznie nie ma problemu z pojemnoscią bo tloki są dostępne. ogólnie to rzadkie moto w miare. ma częsci albo prosto z 250tki albo ze 125tki. sporo czesci własnie tak pasuje - albo od tego albo od tego
co do 200. to teoretycznie nie ma problemu z pojemnoscią bo tloki są dostępne. ogólnie to rzadkie moto w miare. ma częsci albo prosto z 250tki albo ze 125tki. sporo czesci własnie tak pasuje - albo od tego albo od tego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Widze ze potrzebuje troche wiecej kasy w zwiazku z tym bede troche zwlekal z kupnem moto majac prawo jazdy.Taki exc 200 mysle ze bylby wspanialym motorkiem,gdzie posiada okolo 45km,przy srednim spalaniu 7l/100.Henio miales moze jakies stycznosci z tym motorkiem ?.Podobnoi to nie jest taki diabel jak pisza a duzo sie rozni od exc 250.
- Damian.
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 20/2/2011, 20:30
exc 200 jest zrobiony na bazie exc 125, jak jest dobry to nie powinno byc problemów ale za 6 tysi lepiej się nie pchaj w exc 200.
Z tego co mi wiadomo to na górze jest troszeczke mocniejszy od sx 125 i znacznie poprawione dolne obroty. Jakiś straszny szatan to nie jest w porównaniu do 250
Najlepsza będzie chyba ta Huska wr bo za tą cenę możesz znaleźć nawet i 2004r a ktm już za ten rok trzeba dać chyba z 8tysi
Niżej masz przykłady, tylo akurat te są chyba bez możliwości rejestracji:
http://moto.allegro.pl/super-okazja-hus ... 77660.html
http://otomoto.pl/husqvarna-wr-husqvarn ... 52948.html
Z tego co mi wiadomo to na górze jest troszeczke mocniejszy od sx 125 i znacznie poprawione dolne obroty. Jakiś straszny szatan to nie jest w porównaniu do 250
Najlepsza będzie chyba ta Huska wr bo za tą cenę możesz znaleźć nawet i 2004r a ktm już za ten rok trzeba dać chyba z 8tysi
Niżej masz przykłady, tylo akurat te są chyba bez możliwości rejestracji:
http://moto.allegro.pl/super-okazja-hus ... 77660.html
http://otomoto.pl/husqvarna-wr-husqvarn ... 52948.html
- arti16
- Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04
dokładnie. w dodatku pierwsze ktmy do najsolidniejszych nie należały. no ja stycznosci osobiscie akurat nie miałem. ale słyszałem że 200 to moc praktycznie 250 tki i waga 125tki. oczywscie w to wierzyc aż tak nie mozna. ale na pewno to jest cos pomiędzy ale kolega wyżej słusznie zauwazył że nie ma co tez sie pchac. zreszta ja tez pisałem że wąpie czy dobrąsztuke EXC uda sie wyrwac. a to jednak jest dosyc wysilony sprzęt i im starszy tym wymaga wiecej. huske mozesz miec nowszą zawsze to cos
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
henio12323 napisał(a):10/100 ? przesada. tyle ledwo pala wyczynówki. hard enduro pali do 7 litrów.
Komu pali 7 temu pali 7
Huska to dobry sprzęt, lecz spalanie przesadzone.
Zanim kupisz husqvarnę, radzę sprawdzić czy do tego rocznika są zamienniki prox'a (od 2003 w górę sprzedają).
Pozdrawiam.
Czarny 300cc 2T.
-
Duriv - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
- Lokalizacja: Lublin
jeżeli planujesz dużo jeździc po lesie polach i innych okolicach jak najbardziej 4t
jeżeli tor, czy tam coo, lepsze jest 2t
oczywiście jeżdząc 4t nie pałujesz do konca, az zawory swiszczą , jeżeli będziesz jeździł z głową i nie przemęczał maszyny na długich trasach na pewno będziesz jeździł długo długo, kwestia tylko odpowiedniego i porządnego serwisowania i brak zabawy w pół środki
z 4t polecam wr 250 exc250f
exc 400 ale tu już troszkę mocniejszy sprzęt
chociaż jak motor w teren pola lasy ścieżki to bardziej enduro lajtowe są też crf x ale z tym to trzeba uwazac
mamy tak Kawasaki klx
suzuki drz 400
honda xr
yamaha xt
yamaha tt-r
suzuki dr
ktm exc
yamaha wr
to chyba wszystkie modele z 4t w enduro co prawda mieszanka soft i hard ale sam musisz dokladnie przejrzec pojemnosci i ceny
wpisujesz sobie marka+ model i widzisz mniej wiecej jaki masz wybor i co ile kosztuje
jeżeli tor, czy tam coo, lepsze jest 2t
oczywiście jeżdząc 4t nie pałujesz do konca, az zawory swiszczą , jeżeli będziesz jeździł z głową i nie przemęczał maszyny na długich trasach na pewno będziesz jeździł długo długo, kwestia tylko odpowiedniego i porządnego serwisowania i brak zabawy w pół środki
z 4t polecam wr 250 exc250f
exc 400 ale tu już troszkę mocniejszy sprzęt
chociaż jak motor w teren pola lasy ścieżki to bardziej enduro lajtowe są też crf x ale z tym to trzeba uwazac
mamy tak Kawasaki klx
suzuki drz 400
honda xr
yamaha xt
yamaha tt-r
suzuki dr
ktm exc
yamaha wr
to chyba wszystkie modele z 4t w enduro co prawda mieszanka soft i hard ale sam musisz dokladnie przejrzec pojemnosci i ceny
wpisujesz sobie marka+ model i widzisz mniej wiecej jaki masz wybor i co ile kosztuje
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
co prawda kolega podaje że chce 4t ale z ciekawosci to chcialbym się dowiedziec ile ma lat i jakie doswiadczenie za sobą, oraz jego wymiary-wzrost, waga itp itd
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
wzrost - 174,waga - 70, budowa - srednia budowa,
wiek - 17.5.Doswiadczenie z crossami/enduro - 2 razy jezdzilem na RM125.Praktycznie mozna powiedziec,ze mam zero doswiadczenia.Jakby wyszlo ze musze kupic 2T to pewnie DT125.Jak wyjdzie,ze 4T to cos w granicach 30-40 koni .Rozwazam opcje DT125,gdzie sciagne swiatla itd.(brak mozliwosci rejestracji).Tylko ze poruszac sie nim tylko po lasach,a w przyszlosci myslec o czyms lepszym .
Edit : Prawo jazdy za dluzszy czas.Kupic enduro,zdjac swiatla itd.,pojezdzic po lasach,zrobic prawko,zarejestrowac motor.
wiek - 17.5.Doswiadczenie z crossami/enduro - 2 razy jezdzilem na RM125.Praktycznie mozna powiedziec,ze mam zero doswiadczenia.Jakby wyszlo ze musze kupic 2T to pewnie DT125.Jak wyjdzie,ze 4T to cos w granicach 30-40 koni .Rozwazam opcje DT125,gdzie sciagne swiatla itd.(brak mozliwosci rejestracji).Tylko ze poruszac sie nim tylko po lasach,a w przyszlosci myslec o czyms lepszym .
Edit : Prawo jazdy za dluzszy czas.Kupic enduro,zdjac swiatla itd.,pojezdzic po lasach,zrobic prawko,zarejestrowac motor.
Ostatnio edytowano 22/2/2011, 18:57 przez Damian., Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- Damian.
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 20/2/2011, 20:30
popieram wypowiedź Duriwka, o ile nie znam sie na wre ale dt masz w 100% jasnosc ze to maszyna lajtowa, nie jest słaba, nie jest hiper szybka ale na początek jak najbardziej zacna
http://www.youtube.com/watch?v=AtzKkWzJwyM
http://www.youtube.com/watch?v=SedL6dK5 ... re=related
jeżeli chodzi o 2t, jezeli o 4t polecam xt albo xr lub inne
kwestia kasy i stanu technicznego
http://www.youtube.com/watch?v=AtzKkWzJwyM
http://www.youtube.com/watch?v=SedL6dK5 ... re=related
jeżeli chodzi o 2t, jezeli o 4t polecam xt albo xr lub inne
kwestia kasy i stanu technicznego
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
ta wr 125 super jezdzi tylko nie wiem jak z czesciami.
http://www.youtube.com/watch?v=VRzohP_VUfk
http://www.youtube.com/watch?v=VRzohP_VUfk
- Damian.
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 20/2/2011, 20:30
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości