Zobacz wątek - Jak przesunąć moment odciecia zapłonu???
NAS Analytics TAG

Jak przesunąć moment odciecia zapłonu???

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jak przesunąć moment odciecia zapłonu???

Postprzez edierlan » 8/2/2011, 21:05

Witam!
Chciałem się dowiedzieć, czy da sie przesunąć moment tak zwanego odcięcia.
Normanie odcina zapłon na czerwonym polu, czy da się zrobić tak, żeby np przy 11/12tys obrotów było odcięcie? Chciałbym zrobić takie zabezpieczenie. Czasami silna wola nie wystarcza :twisted: a nie chciałbym dostać tłokiem :) Motocykl yamaha r1 2004r
edierlan
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14/1/2011, 23:33
Lokalizacja: Miasto królów Polski


Postprzez Invi » 8/2/2011, 21:10

Nie dostaniesz tłokiem...



Nie chodzi po prostu o lans-kręcenie do dociny bez ryzykowania fortepianu :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez edierlan » 8/2/2011, 21:18

No ale może ktoś dostać :twisted: Nie chciałbym ogólnie sprzęta zajechać. Nie kręcę znowu nie wiadomo jak do tego odcięcia, ale raz na jakiś czas mam takie odpały, ze muszę na te 2s wbić do końca na luzie
edierlan
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14/1/2011, 23:33
Lokalizacja: Miasto królów Polski

Postprzez motoftw » 8/2/2011, 21:21

Też tak mam xD olej to, kupisz sobie nowy silnik najwyżej..:P
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez edierlan » 8/2/2011, 21:26

Poważnie pytam. Wiecie jak przesunąć ten moment? Teoretycznie z tego co słyszałem nic się nie stanie przez te 2s, ale jednak wigoru to nie podnosi.
edierlan
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14/1/2011, 23:33
Lokalizacja: Miasto królów Polski

Postprzez PrimoGhost » 8/2/2011, 21:53

http://www.youtube.com/watch?v=K2GLrZSTsI8

Kto powiedział, że to niemożliwe :D

To trochę głupie wiesz... Może racjonalne, ale moment odcięcia nie jest jakimś hmm... krytycznym momentem prędkości obrotowych, gdy silnik jest o 2 obroty wałem od wybuchu. U mnie w moto producent przewidział podwyższenie prędkości obrotowej o 200 rpm, z uwzględnieniem gwarancji i o 500 z pakietem wyścigowym. Wydaje mi się, że źle to odbierasz. Mając dobry olej i ogólnie zadbany sprzęcik, nie trzeba się o to tak strasznie martwić.
Jeśli jednak za wszelką cenę byś chciał to zrobić, to nie obyłoby się chyba bez ingerencji w moduł zapłonu, albo zakup specjalnego pakietu dławiącego, o jakich pisano już na forum.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez wasil1993p » 8/2/2011, 23:15

trochÄ™ nie rozumiem.
boisz się, że wysadzisz swoje ukochane R1 w powietrze?
myślę, że producent to przewidział tylko dbaj o serwis i najlepszy olej.
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez RUTRA.RD » 9/2/2011, 10:09

ecu trzeba zmienić lub przeprogramować. myślę ze +1000 obrotów to jest maks tylko po co jak tam krzywe mocy i momentu spadają na łeb na szyje
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez edierlan » 9/2/2011, 13:09

Jeszcze powiem ze mam zmieniony układ wydechowy + filtr powietrza K&N. Olej podobno mam bardzo dobry, jakiegoś syntetyka motula 10w40.Te bezmyślne odcięcia były robione na sprzęgle/silnik rozgrzany.
Nie będę jednak nic zmieniał. Skoro moment jest fabrycznie ustawiony i można go jeszcze trochę podnieść, co mnie bardzo miło zaskoczyło :D
DZIĘKUJE ZA POMOC!
edierlan
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14/1/2011, 23:33
Lokalizacja: Miasto królów Polski

Postprzez Dr_Acula » 9/2/2011, 22:11

Rutra on właśnie chciał zrobić -1000 obrotów, bo myślał że na czerwonym już się silnik rozbiega a zaraz później wybucha :P.

No to temat do zamknięcia ;).
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez edierlan » 10/2/2011, 11:16

Dr_Acula
Śmiszne, ale tak właśnie kombinowałem
edierlan
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14/1/2011, 23:33
Lokalizacja: Miasto królów Polski

Postprzez regis440 » 10/2/2011, 16:15

jazda kilka/kilkanascie minut na czerwonym moglaby zaszkodzic, kilka sekund nic sie nie stanie

a jezeli chodzi o sama odcinke, to istnieje jedna z teorii spiskowych, ze trzymanie silnika na odcince, kiedy obroty nie sa rownomierne tylko raz spadaja raz rosna, szarpie silnikiem, ( podczas odcinania zaplonu ) jest bardziej szkodliwe dla silnika niz jazda na obrotach bliska odcinki ale równomierna
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez Dr_Acula » 10/2/2011, 23:14

edierlan, a czy ja napisałem, że śmieszne? Każdy ma prawo do niewiedzy ;). W starszych moto gdzie nie było odciny to trzeba było uważać na czerwone pole, w obecnych konstrukcjach odcina pilnuje, żeby czegoś nie skopać.

regis440, może chodzi o szybko zmieniające się momenty bezwładności?
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez edierlan » 11/2/2011, 10:57

Już wszystko wiem, bardzo mi pomogliście! Jeszcze raz dziękuje.
edierlan
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14/1/2011, 23:33
Lokalizacja: Miasto królów Polski



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê