Zobacz wÄ…tek - Pytanie odnosnie kupna po szlifie R1, czy warto.
NAS Analytics TAG

Pytanie odnosnie kupna po szlifie R1, czy warto.

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Pytanie odnosnie kupna po szlifie R1, czy warto.

Postprzez toma1 » 7/2/2011, 19:30

Witam Panowie. Mam pytanie czy taki po szlifie motorek jest warty tych pieniedzy lub ile jest wart waszym zdaniem, oto link; http://moto.allegro.pl/r1-po-szlifie-i1450509360.html .Pytam poniewarz obserwuje od dluszszego czasu R1 na alegro bardzo mi sie podobaja, a nie chce pozbywac sie swojej 600-tki ,ktora posiadam i dla tego moja kasa jest bardzo ograniczona. Prosze o opinie.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15


Postprzez mrówa » 7/2/2011, 22:31

Trzeba pojechać obejrzeć ze zdjęci ciężko jest wyliczyć wartość albo ile trzeba włożyć.
Trzeba zdjąć plastiki zobaczyć pod nimi,moto nie jest po parkingu-wce tylko po jakiejś nie udanej ewolucji,więc dużo rzeczy może wyjść na żywo zresztą chyba wiesz masz już moto więc zdajesz sobie sprawę ile kosztuje odbudowa moto. Może dlatego właścicielowi się nie opłaca go naprawiać i coś nie tak jest z ramą.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa


Postprzez toma1 » 7/2/2011, 23:20

Dokladnie zdaje sobie sprawe ze plastyki kosztuja ale tutaj sprzedawca pisze ze niby wszystko ma, oprucz lampy jednej. Wiadomo oblukac trzeba na miejscu, ale jezeli silnik okarze sie ok i rama ,to za 8tys. wartalo by ja brac. A ty "mrowa" masz R1 ,bo mial bym pare pytan odnosnie tego moto.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez mrówa » 7/2/2011, 23:33

Nie ja akurat nie mam więc nie pomogę ale poszukaj na forum o erłanie akurat jest od groma tematów.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Postprzez Przemo_rene » 7/2/2011, 23:33

żadna okazja ta R1. i nie - nie rozwinę teog. sama aukcja pokazuje, że na 90% to jest po prostu sprzet w ktrego trzba włożyć conajmniej 5tys żł by śmigał super i tak też wyglądał. Bez sensu
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez fz6 » 7/2/2011, 23:34

troche dziwne,ze ma czesci i nie sklada.zawsze moto cale pojdzie szybciej niz po glebie.cos tu smierdzi.
fz6
Świeżak
 
Posty: 389
Dołączył(a): 30/6/2010, 23:40

Postprzez Seba_ER5 » 7/2/2011, 23:35

nie warto bo z robota wyjdzie duuzo drozej :P i nie bedzie wcale dobrze wygladac chyba ze sie znasz na rzeczy ale wnioskuje ze nie. Lepiej sobie odluz troche i poczekaj na nastepny sezon z r1
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez mrówa » 7/2/2011, 23:48

Nie składa bo nic nie pasuje do siebie i szuka łosia który kupi z myślą że da się to poskładać za nieduże pieniądze,w ogóle jakiś druciarz dokłada prawie nowy łańcuch a zębatki pewnie też prawie nowe.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Postprzez toma1 » 7/2/2011, 23:50

No jak mam 5kola jeszcze dolozyc to kupie bez problumu nie uszkodzonego. Wyzej ktos mi kazal sobie poczytac o erlanach, czytalem duzo tu na forum, ale jakos zielony bede jak przyjdzie mi ogladac R1 bo silnik pisza ze chodzi jak bosz i wszystko sie szelepie mimo dobry, bieg drugi bedzie wchodzil a jak zgrzyta przy duzych obrotach to uszkodzony. U mnie w suzuki jak z jedynki ostro wystartuje to tez szczela glosno ale nigdy mi jeszcze nie wyskoczyl. Moze ktos mi napisze co ma lub mial R1 jak ja dobrze sprawdzic do roku 2002 mnie interesuje erlan.

Oj "Seba ER5" juz pisalem komus na forum kim jestem z zawodu, drugi raz mi sie nie chce, bo tez wnioskowal ze sie nie znam. Z rzeczami mechanicznymi sobie rade dam a lakier zrobia mi koledzy ze szkoly. Dlatego szukam cos lekko uszkodzonego, bo mam dostep do warsztatow ale samochodowych

toma edytuj posty jak chcesz coś napisać a nie jeden post pod drugim
teraz poprawiłem, następnym razem wymierzę warna
madcap
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez Seba_ER5 » 8/2/2011, 00:40

Wiem za ile poszla znajomego 954 za 6000 no ale byla w zdeka gorszym stanie. Zazwyczaj nawet nakladaem wlasnym naprawa moto moze wynisc drugie tyle. Tak wiec jak umiesz znasz i ocenisz sytuacje czy moto jest oki to kupuj ;p. Nikt Ci nie broni.

Jak się znasz rób i nie pytaj. Forum to nie wyrocznia.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez tylki » 8/2/2011, 08:34

e tam panowie przeadzacie jak zwykle, koles moze go sprzedaje bo niepotrafi naprawic motocykla ( moze niema czasu i ochoty i jest bogaty sprzeda dolozy i kupi sobie nastepny ) druga sprawa to taka ze skad ta wycena 5000 zl trzeba wlozyc jedz i zobacz sobie ten motocykl bo z tego co widac na zdjeciu rama jest na 99% prosta zwykly slizg na ulicy .
jedz poogladaj dobrze ten motocykl wez jakiegos znajmowego bo co dwie glowy to niejedna , motocykl powiinien po takim slizgu normalnie jedzic i zapalac .
druga sprawa to tak kupujac bezwypadek niewiadomo czy aby jest to prawda , a tu kupujesz sobie takie cos posligu wiesz co bylo zepsute naprawiasz i jestesm przynajmniej pewien o swoj motocykl pozdrawiam i nieprzesadzac panowie tylko doradzac
tylki
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 8/7/2010, 19:08

Postprzez Przemo_rene » 8/2/2011, 09:52

stąd 5tys zł że (i tak zaniżyłem):

2500zł komplet owiewek z owiewki24.pl już polakierowanych bo motocyklowych owiewek sie nie maluje a jak pomalujesz to bedzie później 5 różnych odcieni np czerwonego na moto...
komplet śrub z ASO na owiewki to około 200zł. Komplet
Nie znam magika co wyprostował bak bez 2 kg szpachli i w tylu załamaniach.. czyli 200-300zł za bak na allegro nbez wgniot i malowanie aerografem na wzór oryginału (żaden lakiernik zwykły nie zrobi tego w sposób estetyczny) około 600zł.
Siedzenie oryginalne z tego modelu z allegro pewnie około 200zł bo to co jest to jakiś paździerz.. Lewa laga cieknie - czyli ca najmniej do wymiany uszczelniacze i olej jeżeli lagi są proste...300zł - jeżeli lagi krzywe to nowe rury lag to komplet 700zł plus uszczelki i panewki czyli 1600zł na dwie lagi albo całość używek za tyle samo.
Opony do wywalenia - około 700zł nawet patrzac po leżakowanych sportowych gumach. Napęd "prawie nowy DID dokładam.." to ja dziekuje ... czyli napęd 600zł. Kto wie jak wyglądają łożyska w kołach, wahaczu, główce ramy? Tego nie liczę ale może być nawet 500zł samych cześci. Do tego już tylko serwis podstawowy czyli regulacja luzów zaworowych 350zł (20zaworów), synchro i czyszczenie gaźnika 250zł, świece 100zł. fitr powietrza 50zł. Olej+filtr 200zł. Płyn chłodniczy 40zł, płyny hamulcowe 50zł.
Poza tym jak ta wgniota na baku jest od kierownicy...to limiter jest wybity i całe przednie zawieszenie "pa pa" ....wtedy zamiast roboty miedzy 300 zł a 1700zł za zawieszenie bedzie około 2500zł za kompletną z górną i dolną półką, łożyskami, lagami, kierwonicą.

To są tylko rzeczy podstawowe by motocykl wyglądał "w miarę dobrze" jak ktoś dłubał w powypadkach to często dochodzą jakieś pierdoły, wypełnienia jakieś małe, jakieś podczepy do wiązek elektr...itd...a i tak na końcu widać na czymś szlifa nadal...i nagle sie okazuje, że by zrobić "bezwypadek" nie "na tanio by opchnąć do zyda" a by jeździć ładnycm motocyklem wyjdzie około drugie tyle co daliśmy. Niestety tak już jest. Ale u nas można wszystko "taniej, lepiej...tego nie trzeba...tego też nie...tu sie siknie sprayem, tu na 2kg szpachli....."

ReasumujÄ…c liczby:

2500zł owiewki
bak ogólem 800zł
śrubki 200zł
lagi i zawieszenie 300 - 2500zł
opony 700zł
napęd 600zł
podstawowe wymiany i regulacje 1000zł
ewentualne łozyska 500zł

suma:
6100zł bez łożyska i uwzględniając tylko wymiane uszczelniaczy w lagach i oleju.

8800zł jeżeli uwzględnimy, że cała zawiecha z przodu jest do wywalenia (górna półka krzywa i dolna, wybity limiter itd) oraz łożyska.

Dziekuje wole z wkładem ale eksploatacyjnym a nie odbudowy...

Jak widać nie przesadzam - nie opłaca się.

NAWET jak wogóle nie kupimy ANI JEDNEGO plastiku, nic nie pomalujemy i nic nie pokleimy...to i tak wyjdzie od 3600zł-6300zł w odbudowie


ps. zapomniałem doliczyć reflektora i jego wiążki...około 500zł... do pozostałych kwot dochodzi..
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez toma1 » 8/2/2011, 19:38

Witam Panowie. Widze ze opinie sa rozne co do po slizgu motorow, przemysle na co sie zdecydowac. A moze mi ktos podpowiedziec na co zwrucic uwage w silniku w R1(czy to prawda ze wszystko sie w nim szelepie, nawet przy sprawnym silniku), i jak poznac ten padajacy drugi bieg. Bo nie znam nikogo co ma R1 zeby miec jakies porownanie przy kupnie.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez Przemo_rene » 9/2/2011, 14:28

silnik wcale nie musi być głośny - najwazniejsze by nie było stukotu panewek na rozgrzanym i zimnym silniku i by nie "rzęcholił jak piła łańcuchowa". Co do biegu to TYLKO podczas jazdy - zapinasz drugi bieg -masz tak 3tyś obrotów i manetka do oporu - musisz miec długą prostą i ten bieg nie może wyskoczyć na luz aż do odciecia.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez toma1 » 9/2/2011, 20:25

Dzieki "Przemo_rene" ze mnie z ta dwujka oswieciles, bo z tym zgrzytem przy duzych obrotach jak ktos tutaj na forum pisal kiedys, cos mi nie pasowalo, przy duzych obrotach i pewnym zurzyciu skrzyni,sprzegla to pewnie kazdy motorek zgrzyta wiem po swoim i nieraz spotkalem sie z tym w innych motocyklach na drodze. Co do panewy to naszczescie jest charakterystyczny stukot(spotkalem sie z tym jak pracowalem chwile w warsztacie moze sie nie wkopie przy kupnie na panewki :lol: ). Ok morzemy zamknac temat. Dzieki wszystkim za porady.


Tak dalem sobie spokuj, bo jak widzisz koledzy wyzej pisza zaden to chit cenowy, ale dzieki za zainteresowanie. Szukam dalej bo na R1 jestem przypalony jak sie trafi okazja dobra to lykam :D .pozdro.
Ostatnio edytowano 9/2/2011, 22:18 przez toma1, Å‚Ä…cznie edytowano 3 razy
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez rossavu » 9/2/2011, 21:38

Nie daleko mnie - dales sobie juz z tym moto spokoj?
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez biker22 » 10/2/2011, 00:38

toma1 napisał(a):
Tak dalem sobie spokuj, bo jak widzisz koledzy wyzej pisza zaden to chit cenowy jak sie trafi okazja dobra to lykam :D .pozdro.


Dobrze że dałeś sobie spokój bo jak dla mnie to ten hit cenowy jak ty to nazwałeś to nadaje się na złom.
Jak się trafi dobra okazja to pewnie będzie dobry złom a nie dobra okazja.

Za 8500zł to nie kupisz dobrej R1 z 2001r dołóż 1000zł i możesz w tedy zacząć szukać w normalnym stanie z 1998r.

Powiem ci tak w dzisiejszych czasach kupić dobry motocykl to naprawdę trzeba się naszukać sam wiem bo teraz poszukuje.

Jeśli poszukujesz dobrej R1 to mogę dać ci namiar na taką w oryginale tylko że cena nie jest mega okazyjna ale nie jest też wygórowana.
biker22
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/1/2011, 19:05

Postprzez Przemo_rene » 10/2/2011, 09:51

nie trzeba dużo szukac - wystarczy mieć nosa ;) i celować raczej w ogłoszenia prywatne, z cenami raczej w górnej średniej i oryginalnym malowaniu - jak najbardziej oryginalnym wyposażeniu. Nie wtopiłem jeszcze.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez limak14 » 10/2/2011, 17:20

Przemo_rene napisał(a):nie trzeba dużo szukac - wystarczy mieć nosa ;) i celować raczej w ogłoszenia prywatne, z cenami raczej w górnej średniej i oryginalnym malowaniu - jak najbardziej oryginalnym wyposażeniu. Nie wtopiłem jeszcze.

To podsumowuje nasze myśli :D
Cena z górnej półki, oryginalne malowanie= mniejsze prawdopodobieństwo trafienia na minę ...
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez toma1 » 10/2/2011, 19:35

Witam, widze ze temat dalej sie odnosnie mojego pytania o R1 kreci. Dzieki wszystkim za zainteresowanie, ale spokojnie Panowie, bo jak wyzej pisalem, jak mnie najdzie ochota pojezdzic sobie motorem to mam czym. A jak cos znajde ladnego i w dobrej cenie to sobie kupie. A jak kupie to napewno sie dowiecie bo bede mial jakies napewno pytania :lol: . pozdro.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê