Dzięki za podpowiedzi.
Suche dane na papierze nie odzwierciedlają rzeczywistości.
I tak wg specyfikacji, Honda CB500 ma siodło na wysokości 775mm, http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb_500_s_1999.php
(otwórz link)
Suzuki GS500: 785-790 ,http://www.suzukicycles.org/GS-series/GS500E.shtml
(otwórz link),
a Er-5 780mm http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_er-5_1999.php
(otwórz link)
Poczytałem trochę porównań na forach, i z wypowiedzi motocyklistów wynika, ze jeśli chodzi o odczuwalną wielkość motocykla, jest dokładnie odwrotnie - wygląda na to, że wysokość siodła, a wiec te 2-3cm różnicy nie ma tu znaczenia, a na odczucie wielkości/masywności motocykla decydujący wpływ mają raczej czynniki, które warunkują pozycję na motocyklu, tj kształt baku, szerokość siodła, odległość od podnóżków, wysokość kierownicy.
Jeśli na ER-5 jest podobnie, jak na YBR250, to taki motorek pasowałby mi najbardziej:)