Zobacz wÄ…tek - Szarpie przy odpalaniu motocykla na biegu
NAS Analytics TAG

Szarpie przy odpalaniu motocykla na biegu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Szarpie przy odpalaniu motocykla na biegu

Postprzez kozlos » 13/1/2011, 19:28

Witam.

Mam do Was pytanie, a raczej prosbe o w miare mozliwosci zdiagnozowanie problemu, badz odpowiedz czy to jest normalne.

Mianowicie przy odpalaniu motocykla na biegu z wcisnieta klamka sprzegla motocykl delikatnie szarpie, moze nie tyle co szarpie jednak rwie go do przodu o kilka centymetrow. Czy to normalne ?? Czy jednak jest to oznaka jakiegos problemu ??

Dodam, ze jest to Yamaha FZ6 2004 r

Dzieki wielkie za pomoc
Rafał
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa


Postprzez daderga » 13/1/2011, 19:38

ja nigdy nie odpalam moto na sprzęgle bo się nie powinno
wogule po co zakładasz taki bezsensowny temat czy to naprawde sprawia Ci taki problem ?
moto to nie auto tam sprzęgło wygląda inaczej,
zresztą sam rozpoławiałem kilka silniczków np w wsce można było odpalać na biegu z kopki
w rometach ogarach jawkach już nie
daderga
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09


Postprzez henio12323 » 13/1/2011, 19:39

lekkie szarpnięcia to norma. za mocne - cos jest nie tak. i jest to albo zły olej (dawno wymieniałes ? i jak juz to czy wymieniałes na odpowiedni) druga sprawa tu juz jest nieco powazniejsza to mogą byc wyrobiony koszyk sprzęgłowy. zdrowy koszyk nie moze miec zadnych naciec - stary ma wybite rowki od tarcz sprzęgłowych. wiec jezeli olej masz ok. warto by odkręcic dekiel rozebrac sprzęgło ( nie jest to trudne) i zobaczyc co jest nie tak i przy okazji pomierzyć tarcze sprzęgłowe w celu sprawdzenia ich stanu zuzycia




edit:

dedegra nie zgodze sie. mi w nauce jazdy zawsze mówili żeby odpalac na sprzęgle. fakt nie na biegu, ale zawsze to masz pewnosc że bieg sie nie wepnie (bo czasem wystarczy że lekko sie wajhą ruszy bieg nie wskoczy i przy lekkim obrocie silnikiem bieg sie wpina) juz kilka razy sie na tym przejechałem odpalając bez sprzęgła i na biegu jak stoisz obok auta lub cos łatwo puknąć :) wiec odpalanie ze sprzęgła to nic strasznego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kozlos » 13/1/2011, 19:45

Nie uwazam, ze temat jest bez sensu. Problemu mi wielkiego nie stwarza, jednak chcialbym wiedziec czy jest to oznaka jakiegos problemu. Jesli nie, niech sobie szarpie, a moze jednak cos zaczyna sie dziac. Teraz widzisz tu sens ??

Dzieki wielkie henio za odpowiedz. Wiesz szarpniecie jest delikatne, jednak moto przejezdza jakies 20 cm do przodu. Jest to moj pierwszy motocykl, dopiero co dokonalem zakupu. Nie mam doswiadczenia w mechanice, stawiania diagnoz jesli chodzi o serwisowanie motocykli dlatego pytam tutaj.

Olej nie wiem kiedy byl wymieniany, jednak w najblizszym czasie bede zmienial wszystkie plyny i filtry. Czy jestes w stanie opisac slowami co to znaczy "za mocne " szarpniecie ?? Tak jak wspomnialem moto podjezdza do przodu ok 20 cm - i sam nie wiem czy to jest ta norma czy norma jest juz przekroczona :)

Dzieki wielkie za pomoc
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez henio12323 » 13/1/2011, 19:50

dokładnie mi tez sie wydaje że warto spytac. szarpanie to moze byc 1 objawa sypiącego sie koszyczka sprzęgłowego ;P

skoro 20 cm podjezdza no to za mocne. szarpniecie to znaczy ze moto drygnie ruszy kołem o 1 -2 cm ;P nie wiecej u ciebie po prostu nie łapie. no nic zmien najpierw olej bo to moze byc tego wina. jezeli nie stawiam że sprzęgło sie wyrabia.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kozlos » 13/1/2011, 19:54

a jakie sa jeszcze inne objawy konczacego sie sprzegla ?? po czym powinienem nabrac pewnosci, ze to wina sprzegla??
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez henio12323 » 13/1/2011, 20:07

hmm jak koszyk to jedyne co to po nacisnieciu sprzęgła go nie masz. wiec tu ta objawa troche pasuje troche nie. jak padnie ci koszyk to własnie po nacisnieciu sprzegła i wbiciu gazu moto strzela w najgorszym wypadku po wcisnieciu sprzęgło costam wysprzęgla ale często bez dodatkowego trzymania reki na hamulcu moto pomału toczy sie do przodu :P z kolei olej działa podobnie jak za gęsty albo za stary powoduje że tarcze sie sklejają i stąd tylko na początku strzał a potem jak juz sie rozrkleją to wysprzęgla. wtedy często na sprzęgle moto potrafi zgasnac zwłaszcza na zimnym silniku. co do tarcz nie jestem pewien czy tarcze tez mogą powodowac szarpanie. wiem że jak są zuzyte tarcze to po prostu moto sie slizga - wchodzi na obroty a na koło moc nie jest przekazywana od razu :P jeździ sie podobnie jak skuterkiem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kozlos » 13/1/2011, 20:16

Wlasnie wrocilem z garazu i musze Was przeprosic. Mianowicie, po 3-4 krotnym odpaleniu na wcisnietym biegu i sprzegle motocykla dostrzeglem, ze szarpniecie oczywiscie jest - czuc je , jednak motocykl przesuwa sie do przodu jakies 2-3 cm (rwie go do przodu) i po odpaleniu cofa sie o ten dystans.

Czyli to pewnie jest normalne, tak ?? :)

p.s. - oczywiscie odpalam zawsze na luzie z wcisnietym sprzeglem (nie wiem czy to dobre, jednak tak mnie uczyli), jednak chcialem wyjasnic ten problem :)
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez RUTRA.RD » 13/1/2011, 21:12

masz nagle skoki obrotów podczas ostrego przyspieszania wrażenie takie tak jak by się tylnia guma kręciła albo byś na pól sprzęgle jechał ??
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez kozlos » 13/1/2011, 21:24

nie zauwazylem, ale byc moze dlatego, ze nie mialem okazji przejechac wielu km.

To jak to w koncu jest, przy takim odpalaniu moto ma prawo szarpnac czy nie powinno nic pchac go do przodu ??

Oddajac do serwisu zawsze znajda cos do wymiany/zrobienia, zwlaszcza jak wyczaja, ze ktos sie zwyczajnie malo zna.
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez RUTRA.RD » 13/1/2011, 21:36

szarpią i potrafią przestawić motocykl 2cm to na pewno
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez kozlos » 13/1/2011, 21:42

czyli nie powininem sie denerwowac jak narazie ??

Jeszcze raz dzieki wielkie za pomoc, mam nadzieje, ze kiedys bede mogl sie jakos odwdzieczyc.

Korzystajac, z okazji tego watku zapytam jeszcze o cos:

1) Czy orientuje sie ktos, gdzie w Wawie mozna zalozyc w miare dobry jakosciowo alarm do motocykla i czy jest sens, moze wystarczy blokada na tarcze z alarmem, co lepsze??

2) Jeszcze nurtuje mnie jedna sprawa. Moze wyda sie dla Was to prymitywne, jednak jak mowilem - mam zerowe doswiadczenie jesli chodzi o motocykle. Kiedys stojac w korku autem z kolega, ktory jezdzi na cbr. Miedzy sznurami aut mknal jakis motocykl, chyba gsxr , dosc glosno pomrukujac na auta stojace w korku - zapewne by go zauwazyli w lusterkach.


Rekacja tego mojego kolegi byla taka,iz stwierdzil, ze takie przygazowki na sprzegle dosc mocno szkodza motocyklowie. To nie jest moja opinia jednak prosilbym o jej potwierdzenie badz odrzucenie

Dzieki
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez RUTRA.RD » 13/1/2011, 21:54

co do sprzęgła sam sie nad tym zastanawiam czy stojac ba czerwonym na 1 i sprzęgle bardzo je obciążam, ja zawsze na luzie stoję

ostrzegam ze z tymi alarmami to sa nieraz jaja
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez hansrpg » 13/1/2011, 21:57

Piszesz że jeździsz autem to zapytam czy robisz przygazówki na sprzęgle czy na luzie? Na sprzęgle służyć nie służą, powodują szybsze zużywanie się tarcz sprzęgłowych (podobnie masz w aucie), ja osobiście jak przetaczam się między autami (podkreślam przetaczam) to jak jestem na luzie i jadę rozpędem lub lekko się odpycham nogami to czasem podgazuję by mnie słyszeli, ale jak już pisałem na luzie , na biegu to jedyneczka i nieco wyższe obroty.
hansrpg
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19/12/2009, 11:46

Postprzez kozlos » 13/1/2011, 22:00

Dzieki za pomoc. Warto poradzic sie kogos kto jezdzi i ma juz jakies doswiadczenie. Mam jeszcze mnostwo pytan, na poczatku chyba zawsze jest wiele znakow zapytania.

W kazdym badz razie jeszcze raz bardzo dziekuje!!
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez RUTRA.RD » 13/1/2011, 22:03

jak masz pytania to pytaj po to jest forum
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez kozlos » 13/1/2011, 22:10

Mam takie podstawowe pytania,

np czy warto lac paliwo 98 oktanow (jakie v-power etc) , czy spokojnie mozna lac np 95 na neste

Czy lancuch czyscic , czy tylko smarowac - pomijajac proces czyszczenia.

Czy warto zmienic przewody hamulcowe na te w stalowym oplocie ?? Tez slyszalem rozne opinie.

:)
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez henio12323 » 13/1/2011, 22:18

paliwko do twojego moto 95 oktanowe starczy w zupełnosci. szkoda przepłacac. nie masz sportowego silnika po prostu aż tak.

łancuch mozna poczyscic szczotka druciana np ( o ile nie masz o x z czy tam innych ringow ) ew mozna uzywac spreju do czyszczenia i np w szmatne wytrzec. warto czyscic bo nowy smar nie zostaje na starym syfie tylko smaruje co ma smarowac.


warto. nie słyszałem nigdy opinii że nie warto. jedyna przeciwopinia jest taka że to jest dodatkowy koszt. zwykłe przewody jak np hamujesz z wiekszej predkosci po prostu puchną - stalowe nie wiec cała siła twoich palców idzie na wyciskanie tłoczków w zaciskach a nie w przewód + tłoczki ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez RUTRA.RD » 13/1/2011, 22:36

co do przewodów to tylni można sobie darować. ja czyszczę łańcuch 2 razy w sezonie :) i to wystarcza mu
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez kozlos » 13/1/2011, 22:47

Super , kolejny raz dzieki.

Bede musial zakupic jakis smar do lancucha, ale mysle, ze z tym sobie poradze :) Ponoc castrola jest calkiem calkiem :)

Wlasnie w przyszlym tygodniu bede wymienial wszystkie plyny i filtry (niby byly wymieniane przed zima, jednak wole miec pewnosc na czym jezdze). Do tego pewnie zmienie te przewody i swiece i musze zrobic uszczelniacze w lagach - jedyna wada, ktora wyszla przy przedzakupowej kontroli w ASO.

Dobra, przestaje WAs meczyc, ale tylko na dzis :) hehe i powoli uciekam spac.

Jeszcze raz dzieki za pomoc:)
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości




na górê