v-twin vs rzedowka
Posty: 45
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
v-twin vs rzedowka
witam wszystkich. mam pytanie, co sadzicie o silnikach v-twin? a konkretnie o aprilii RSV mile 1998-2003? jakie ma wady? jezdzilem tym modelem kilka razy to jest rewelacja, ale nie wiem jakie wady sie w nim kryja??? czy moze lepiej jakas rzedowke sobie poszukac? pozdrawiam:)
- adameczek88
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
- Lokalizacja: kozenin
MJJackson napisał(a):np. wyższe koszty serwisów i ewentualnych napraw
A może jakieś przykłady?
Aprilia w V-ce wad ukrytych nie ma.
A w wersji R to wypas niedościgniony dla japońców.
http://www.motorcycledaily.com/2003/02/ ... 2003mille/
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
no koszty serwisow sa drozsze, ale jak kolega zauwazyl rsv dla japonow jest celem nieosigalnym;) no i w sumie jak sie znajdzie zamienniki to tez az tak drogo nie wychodzi;)
- adameczek88
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
- Lokalizacja: kozenin
Dokładnie. Ale jedyny koszt serwisu który jest droższy od innych to wymiana płytek zaworowych. Nic więcej. Resztę sobie możesz sam w domu zrobić.
Serwisy wolą zimą się zająć Apriliami bo po prostu ich nie znają.
Ale jak przeczytasz manuala i przejrzysz instrukcje to każdemu mechanikowi powiesz co i jak ma sprawdzić. Serwis jest banalny.
A części zamienne kupuje na ebay-u, lub bezpośrednio od importera części oryginalnych.
Serwisy wolą zimą się zająć Apriliami bo po prostu ich nie znają.
Ale jak przeczytasz manuala i przejrzysz instrukcje to każdemu mechanikowi powiesz co i jak ma sprawdzić. Serwis jest banalny.
A części zamienne kupuje na ebay-u, lub bezpośrednio od importera części oryginalnych.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
na eBay-u ale skad? z wloch? ja teraz w anglii jestem i tutaj jest lipa ze hej. drgo jak pies, albo zle patrze
- adameczek88
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
- Lokalizacja: kozenin
Na ebay dostaniesz czasem używki części ale i nówki też jakieś się trafiają. Ja już zamawiałem z całej europy pierdoły.
Części eksploatacyjne np. łożyska dostaniesz tanie zamienniki. Reszta eksploatacyjnych zamienników nie rożni się cenami od japońców więc nie ma co płakać.
Większe oryginalne elementy są drogie jak wszędzie. Np. nowy wahacz RSV jakieś 7000zł, uzywka 450zł. Wiele znajdziesz sprzedawanych aprilli na apriliaforum.com.
Nie wiem jak jest serwisem w UK. Ja kupiłem wakuometr i szczelinomierz do prostej roboty. Wszystkie płyny i filtry wymieniam sam. W UK widziałem że jest dużo aprilek.
Części eksploatacyjne np. łożyska dostaniesz tanie zamienniki. Reszta eksploatacyjnych zamienników nie rożni się cenami od japońców więc nie ma co płakać.
Większe oryginalne elementy są drogie jak wszędzie. Np. nowy wahacz RSV jakieś 7000zł, uzywka 450zł. Wiele znajdziesz sprzedawanych aprilli na apriliaforum.com.
Nie wiem jak jest serwisem w UK. Ja kupiłem wakuometr i szczelinomierz do prostej roboty. Wszystkie płyny i filtry wymieniam sam. W UK widziałem że jest dużo aprilek.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
u mnie sprawa wyglada dokladniej tak. moge kupic za 6500 rsv mille z1999 rok. tylko ma tarcze ham przod do wymiany, sprzeglo ( nie koniecznie, nie jesten jeszcze stonerem wiec predkosc do 250 mi wystarczy) . poza tym wszystko jest ok. w innym temacie pytalem czy oplaca sie power commander wsadzac, ale narazie to tak czysto teoretycznie. a moto jest od dobrego kolegi, wiec raczej zloma by mi nie sprzedawal. serwis mam u niego za free, tylko chodzi mi o ceny czesci, patrzylem org tarcze 1600 zl sztuka, ale zamiennik 370;) wiec tak najgorzej nie bedzie ?
- adameczek88
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
- Lokalizacja: kozenin
adameczek88 napisał(a):falconiforme czy jest sens zakladac power commander w aprilii RSV mille z 1999 roku? jaki byl by laczny koszt tego przedsiewziecia, i o ile podnioslo by to osiagi motocykla??? pozdrawiam
Widziałem kiedyś na allegro PCIII około 1500zł z wystrojeniem na hamowni.
Nie opłaca się z jednego powodu tj: user gabro
Gabro to użytkownik na forum www.apriliaforum.com. Zarejestruj się, napisz do niego jakie masz masz zmiany w Aprilii. On za około 300zł (płatność PayPal) wyśle chip (EPROM) z poprawionymi mapami zapłonu i dawkowania paliwa.
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=200811
Dwa nowe wydechy GPR kupiłem za 1600zł na e-bay do Falco. Do RSV znajdziesz poniżej 800zł. Na przeróbkach się nie znam. Lepszy pasujący zamiennik.
Zakres zmian w tych motocyklach waha się od kilku koni do kilkudziesięciu zależnie od kasy.
Dostępne są również modyfikacje podniesienia pojemności do 1060 czy 1100. Wyniki są na poziomie 150KM na kole. Ale na to potrzeba coś pod 10000zł.
Więcej znajdziesz na apriliaforum.com.
Ja dwie tarcze kupiłem z UK i zapłaciłem 1500zł z przesyłką do Polski.
http://www.brakes4u.co.uk/supersearch.a ... odels&pg=8
Najlepszą opcją dla Aprilli to kute felgi i pełne zawieszenie Ohlinsa. Moc olejesz przy tak miodnym zawieszeniu.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
no te 10000 zl to troszke za duzo hehe ale dzieki za informacje:) bardzon ciekawa stronka z tymi hamulcami, tym bardziej ze teraz w anglii jestem a co bys powiedzial na temat tych tarczy???http://moto.allegro.pl/tarcza-hamulcowa-wave-aprilia-rsv-sl-etv-na-i1377830530.html
bo jesli te nie beda jakies zle, to tez nie sa az takie drogie
bo jesli te nie beda jakies zle, to tez nie sa az takie drogie
- adameczek88
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
- Lokalizacja: kozenin
- adameczek88
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
- Lokalizacja: kozenin
falconiforme napisał(a):Dokładnie. Ale jedyny koszt serwisu który jest droższy od innych to wymiana płytek zaworowych. Nic więcej. Resztę sobie możesz sam w domu zrobić.
Serwisy wolą zimą się zająć Apriliami bo po prostu ich nie znają.
Ale jak przeczytasz manuala i przejrzysz instrukcje to każdemu mechanikowi powiesz co i jak ma sprawdzić. Serwis jest banalny.
A części zamienne kupuje na ebay-u, lub bezpośrednio od importera części oryginalnych.
nie do końca, np jeszcze wymiana rozrządy. w V'ce idą dwa łańcuszki a w rzędówce jeden. czyli koszty są 2 razy takie
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
wasil1993p napisał(a):falconiforme napisał(a):Dokładnie. Ale jedyny koszt serwisu który jest droższy od innych to wymiana płytek zaworowych. Nic więcej. Resztę sobie możesz sam w domu zrobić.
Serwisy wolą zimą się zająć Apriliami bo po prostu ich nie znają.
Ale jak przeczytasz manuala i przejrzysz instrukcje to każdemu mechanikowi powiesz co i jak ma sprawdzić. Serwis jest banalny.
A części zamienne kupuje na ebay-u, lub bezpośrednio od importera części oryginalnych.
nie do końca, np jeszcze wymiana rozrządy. w V'ce idą dwa łańcuszki a w rzędówce jeden. czyli koszty są 2 razy takie
Spoko ale powiedz mi kiedy taki łańcuch trzeba wymienić? Po 100 000 km, 200 000 km. Większy wydatek w takim interwale czasowym jest do pominięcia.
Już dawno będziesz miał dwa kolejne motocykle.
Co do tarcz nie wypowiem się.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
a jak sie sprawuja te tarcze ktore mi poleciles- w porownaniu do oryginalnych ? czy potrzebne sa jakies specjalne klocki? i czy nie wiedzial bys takiej stronki ze sprzeglem do aprilki b ? pozdro
- adameczek88
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
- Lokalizacja: kozenin
falconiforme napisał(a):wasil1993p napisał(a):falconiforme napisał(a):Dokładnie. Ale jedyny koszt serwisu który jest droższy od innych to wymiana płytek zaworowych. Nic więcej. Resztę sobie możesz sam w domu zrobić.
Serwisy wolą zimą się zająć Apriliami bo po prostu ich nie znają.
Ale jak przeczytasz manuala i przejrzysz instrukcje to każdemu mechanikowi powiesz co i jak ma sprawdzić. Serwis jest banalny.
A części zamienne kupuje na ebay-u, lub bezpośrednio od importera części oryginalnych.
nie do końca, np jeszcze wymiana rozrządy. w V'ce idą dwa łańcuszki a w rzędówce jeden. czyli koszty są 2 razy takie
Spoko ale powiedz mi kiedy taki łańcuch trzeba wymienić? Po 100 000 km, 200 000 km. Większy wydatek w takim interwale czasowym jest do pominięcia.
Już dawno będziesz miał dwa kolejne motocykle.
Co do tarcz nie wypowiem się.
no fakt. ale mój wujaszek miał pecha z sv i musi teraz wymienić i przeklinał troche że trzeba 2 razy tyle zapłacić niż np. w cbr 954 którą chce sobie kupić na przyszły sezon.
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
adameczek88 napisał(a):a jak sie sprawuja te tarcze ktore mi poleciles- w porownaniu do oryginalnych ? czy potrzebne sa jakies specjalne klocki? i czy nie wiedzial bys takiej stronki ze sprzeglem do aprilki b ? pozdro
EBC MD666XC w Falco ( odpowiednik MD621XC w RSV) sprawują się bardzo dobrze. Kupiłem do nich klocki też EBC z indeksem HH. Jedyne zastrzeżenie to chyba za luźne klocki odczuwalne poniżej około 6 km/h, ale to muszę jeszcze sprawdzić.
Mam pompę hamulcową Brembo 19RCS więc sprawa z ekstremalnym hamowaniem jest u mnie idealna.
- Used Original Brembo rotor ~1640 g
- New EBC MD666XC rotor - 1313 g
This conversion will remove 660 g from the front wheel
A co do sprzęgieł nie wiem co miałeś na myśli:
Lucas - były chyba w motoboy.pl ???
EBC - Aprilia: RSV 1000, SL 1000 ~ 216 zł
http://www.select-shop.pl/tarcze-sprzeg ... 0f8a7909e5
BARNETT CLUTCH KIT ~ 800zł
http://cgi.ebay.pl/BARNETT-CLUTCH-KIT-A ... 108wt_1141
Slipper Clutch STM FAP-S010 - Aprilia TUONO -3000 zł (Do RSV cena podobna lub +1000zł)
http://cgi.ebay.pl/Slipper-Clutch-STM-F ... 267wt_1002
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
dokladnie o to mi chodzilo;) ale jednak bede raczej wybieral w tanszych zamiennikach hehe;) a ty jaki masz ltumnik przy swojej apce? jakis sportowy czy akcesoryjny ? ja znalazlem dosc ciekawy leo vince na eBay.de za 250 euro;)
- adameczek88
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
- Lokalizacja: kozenin
GPR TRI-OVALES EN INOX
Każdy tłumik ma dwa DB-kilery. Jeden mam wyciągnięty.
http://cgi.ebay.pl/POT-DECHAPPEMENT-SIL ... 539wt_1026
Każdy tłumik ma dwa DB-kilery. Jeden mam wyciągnięty.
http://cgi.ebay.pl/POT-DECHAPPEMENT-SIL ... 539wt_1026
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
a jeszcze mam pytanie nastepujace, zmieniajac tlumnik i filtr powietrza na K&N odrazu musze zmieniac mape wtrysku, czy nie trzeba tak odrazu? chodzi mi o to zeby moto w tylek nie dostawal i osiagi sie nie pogorszyly. mam kumpla ktory do tl1000s zalozyl tlumniki devil bez zadnych zmian tylko same tlumniki i moto stal sie slabszy, i na dodatek paliwo do oleju mu sie lalo?
- adameczek88
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
- Lokalizacja: kozenin
Filtr K&N nic nie zepsuje wręcz przeciwnie poprawi nieco "gładkość" pracy V2.
Akcesoryjne tłumiki nic nie zepsują o ile mają dopisek że mapowanie nie jest potrzebne. Opór spalin na takich tłumikach nie odbiega znacznie od akcesoryjnych.
Czasem niektóre tłumiki są dostarczane razem z chipem do Falco np. "SL Carbon".
Przelotowe/wybebeszone tłumiki mają mniejszy opór powietrza. Stąd do wydechu dostaje się więcej paliwa i czasem widać jak taki wydech zionie ogniem. Taki tłumik zmniejsza osiągi przez za małą ilość paliwa w cylindrze (reszta wylądowała w wydechu). Istnieje też ryzyko wypalenia gniazd zaworowych. Dlatego przy przelotach dodaje się więcej paliwa by mieszanka w cylindrze miała Air Fuel Ratio na poziomie największej mocy(np: 13:1 ) lub minimum na mieszance stechiometrycznej(14,7:1).
Stąd rożnie ludzie klepią ile komu więcej pali po założeniu PCIII. A prawda jest taka, że jak stroją to dodadzą więcej paliwa by klientowi pokazać że teraz ma +3KM. Ludzie nie zdają sobie sprawy że PCIII powala wygładzić przebieg momentu obrotowego, zwiększyć reakcję na gaz itp, nie szkodząc spalaniu. Moc maksymalna w motocyklu nie powinna być głównym celem tuningu.
W Falco mam filtr K&N, przepchany dolot, brak DB-kilerów i chip - poprawiło się wszystko, a spalanie zostało na swoim poziomie.
Skąd paliwo w oleju nie wiem.
Akcesoryjne tłumiki nic nie zepsują o ile mają dopisek że mapowanie nie jest potrzebne. Opór spalin na takich tłumikach nie odbiega znacznie od akcesoryjnych.
Czasem niektóre tłumiki są dostarczane razem z chipem do Falco np. "SL Carbon".
Przelotowe/wybebeszone tłumiki mają mniejszy opór powietrza. Stąd do wydechu dostaje się więcej paliwa i czasem widać jak taki wydech zionie ogniem. Taki tłumik zmniejsza osiągi przez za małą ilość paliwa w cylindrze (reszta wylądowała w wydechu). Istnieje też ryzyko wypalenia gniazd zaworowych. Dlatego przy przelotach dodaje się więcej paliwa by mieszanka w cylindrze miała Air Fuel Ratio na poziomie największej mocy(np: 13:1 ) lub minimum na mieszance stechiometrycznej(14,7:1).
Stąd rożnie ludzie klepią ile komu więcej pali po założeniu PCIII. A prawda jest taka, że jak stroją to dodadzą więcej paliwa by klientowi pokazać że teraz ma +3KM. Ludzie nie zdają sobie sprawy że PCIII powala wygładzić przebieg momentu obrotowego, zwiększyć reakcję na gaz itp, nie szkodząc spalaniu. Moc maksymalna w motocyklu nie powinna być głównym celem tuningu.
W Falco mam filtr K&N, przepchany dolot, brak DB-kilerów i chip - poprawiło się wszystko, a spalanie zostało na swoim poziomie.
Skąd paliwo w oleju nie wiem.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Posty: 45
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości