Zobacz wÄ…tek - Cross dla 15 latka
NAS Analytics TAG

Cross dla 15 latka

Enduro, Cross
_________

Cross dla 15 latka

Postprzez Naszim » 29/12/2010, 16:13

Cześć, mam 15 lat i chcę kupić crossa, do tej pory jeździłęm MZ 150 ETZ i Quadem 200. Teraz chcę zacząć przygodę z crossami. Zastanawiałem się nad Hondą CRF 150 ale może lepiej kupić 250, ze względu na większy wybór modeli, Raczej interesuje mnie 4T ponieważ słyszałem że w 2T często trzeba wymieniać tłok i jakieś inne rzeczy a w 4T nie ale może źle słyszałem? Lepiej kupić 150 ccm czy od razu 250 ccm? Przygodę z motocyklami zacząłem 6 lat temu. Jak 250 to jakie modele mi polecacie? Mam do wydania 8000 zł.

PS. Czy 2T jest droższe w utrzymaniu od 4T, albo czy duża jest różnica? Jeśli nie to w grę wchodzi jeszcze jakaś 125 2T.

Doradźcie mi, z góry dzięki.
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez barek253 » 29/12/2010, 16:44

jest duzo w necie o 4t jak i 2t
w 2t robisz czesciej remonty ale sa tansze w 4t zadziej ale drozsze to tak w skrocie
250 4t ma moc podobna jak 125 2t
ja bym wybral z 4t honde crf250 bo 150 w 4t to slabe i w terenie nie bedzie za mocny
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez Naszim » 29/12/2010, 18:06

A który jest droższy w utrzymaniu, 2T czy 4T? I czy duża różnica w kosztach jest?
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 29/12/2010, 18:18

ogólnie wychodzi koszt utrzymania podobny. tyle że w 2T co zime wymieniasz tłoczek. a w 4T co 3 sezony zmieniasz pół silnika. po kilku latach na jedno by ci wyszło. co do modeli. to musiał bys sam sobie ocenic czy 150 czy 250. nie chcemy żebys kupił sobie za mocne moto i miał wypadek :) z takim moto to juz nie zabawa jak na mz czy quadziku.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez grunder » 30/12/2010, 18:33

wg mnie zacznij na 125 w 2T. Tłok to nei jest tak wiele w porównaniu do wymiany poł silnika w 4T. Z kolei myślę że będzie ci ciężko opanować 4T-inaczej ciągnie z dołu w porównaniu na 2T, który jest szatanem w danym zakresie obrotów. Chyba że jesteś postury Najmana i dasz rade na 4T.

Pozdrófka :*
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez Bostorn » 30/12/2010, 18:48

noo ojebac was, zjebac i kopa w dupe zasadzic... gdzie 125 czy 250 dla mlodzienca...


dzieciak latal dopiero mztÄ… i quadem 200 czyli cale g.. a wy tu z 40km wyskakujecie motor wysoki i ciezki dla niego bd

chce crfe 150 ew cr 85 polecam, crfa jak dla Ciebie bd idealnym rozwiązaniem, motorek ma moc, miło się nią jeździ, pięknie pracuje

jeździlem ową crfą i pode mną daje rade i to nieźle a waże 75kg i 180cm co prawda przy mała ale nóg nie pogubiłem

a z 2t cr 85 kx 85

wszystko zależy ile masz wzrostu, 8koła to dobry start i za te pieniądze mogł bys kupic jakąs crfe z młodym rocznikiem

z tego co widze to do 8 koła mozna cos miec z 2007 2008 ale patrz że te motory nie są 1 swierzości i najlepiej jechac z mechanikiem, kims obeznanym i dokladnie sprawdzic stan techniczny ew kupic motor od pewnej ręki

sprawdzona firma dobre maszyny majÄ…
http://moto.allegro.pl/honda-crf-150-cr ... ml#gallery

tu masz cos z bialego, tylko to znalazlem
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1490997
mogÄ™ podjechac, obadac, mechanika znajomego zalatwic i posprawdza, powie co i jak
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Naszim » 31/12/2010, 11:26

Jak będę kupował to jakiś mechanik się znajdzie, mieszkam w Warszawie, a tu zbyt dużego wyboru nie ma, może bym z tatą pojechał najdalej z 200-250 km jak by się trafiło coś. Ta CRF za 1100 to jakieś stare ogłoszenie więc albo jej nie ma już albo kosztuje z 8000. A w 2T co sezon trzeba wymienić tylko tłok czy do tego jeszcze coś dochodzi?
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mentorsct » 31/12/2010, 12:19

KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: IÅ‚owo-Osada

Postprzez henio12323 » 31/12/2010, 12:43

co sezon tłok. co 2-3 tłoki korbowód. oczywiscie to zalezy jeszcze od jazdy. mówiac sezon mamy na mysli smiganie co weekend i wypalenie calego baku. to tak wtedy tłok jeszcze mocno nie ucierpi. ja latałem co weekend cały bak czasem wiecej. na tygodniu rzadziej ale godzinne wypady sie zdarzały a na wakacje codziennie prawie latałem i na zime tłok był juz do wymiany.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Naszim » 31/12/2010, 13:16

To może tak, jestem w tym całkiem zielony a widzę że się bardzo dobrze znacie na crossach znacie. Możecie mi powiedzieć co i co ile mth wymieniać w 2T i 4T? Np. Co ile w 2T i 4T korbowód lub tłok i jak się orientujecie jeszcze to ile to kosztuje. Bardzo bym was o to prosił. 4T chodzi mi o CRF 150, a 2T jakaś 85.
Bardzo Å‚adnie proszÄ™.
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 31/12/2010, 13:24

sciagnij sobie serwisówki (ksiazki serwisowe) od modeli jakie cie interesują i tam bedziesz miał wszyyyystkie dane jak na dłoni.
co do crf 150 to nie wiem ile mth wyciagnie. ale w crossówkach wymienia sie tłok co jakies 40-45 mth. to zalezy od tego ile jest w serwisówce. oczywiscie to jest przy jeździe pro. przy amatorskim lataniu czas sie zwiększa. ale nie bede mówił że ci polata 60 mth bo moze ci po przekroczeniu 5 mth normy strzelic tłok. to juz inna sprawa. niektórzy jak maja 45 mth wyciskaja po 70 wiec sporo wiecej ale wtedy to różnie bywa. jak bys zmieniał równo co określony czasz masz 99% pewnosci że jak wszystko złożone było ok i dobrze uzytkowałes to Ci dojeździ te 45 mth. w 4T czas jest jakies 3X wydłuzony pewnie koło 100-120 mth jest wymiana tłoczka. ale dokładnie to sprawdz sobie sam. poszukaj w necie ksiazek serwisowych i bedzie co ile regulacja zaworów co ile wymiana poszczególnych częsci itp itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Naszim » 31/12/2010, 13:36

Dzięki ci bardzo.
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Naszim » 31/12/2010, 14:05

Niestety znalazłem tylko z wymiarami części, nigdzie nie było napisane co jaki czas wymieniać. Zna może ktoś stronę z serwisówkami gdzie jest napisane co ile wymieniać jakieś części?
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Bostorn » 31/12/2010, 14:23

te foty ten crfy znajomo wyglądają, przyjrzałem się i to jest motocykl brata znajomego, który od sezonu lata na 144sxie a crfa w garażu lezy, mało używany motor, serwisowany u mechaników, dowiem sie dokladnie oco chodzi z tym motorem i dam tobie znac jak bys był zainteresowany, jeżeli nadal jest na sprzedaż i w jego rękach jest to ten moto to perełka, bo wiele rzeczy w tamtym roku wymienili, kompletny remont silnika był
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Naszim » 31/12/2010, 15:54

Na razie się nie dowiaduj bo jeszcze trochę kasy mi brakuje, ale wielkie dzięki.
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Naszim » 1/1/2011, 01:10

Czy przy każdej wymianie tłoka w 4T jak i 2T trzeba nakładać nikasil? Bo to drogie jest. Jak co wymianę tłoka w 2T trzeba nikasil to 2T odpada, nie stać mnie będzie na utrzymanie.
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez barek253 » 1/1/2011, 09:07

nie nie co tloka
jak wymieniasz tloka to bierzesz wieksza selekcje bo nicasil sie sciera i tylko wiekszy tlok trzeba
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Naszim » 1/1/2011, 12:52

A co ile wymian tłoka trzeba nałożyć nicasil? Ale te rozmiary tłoka dużo się nie różnią? Jaka jest różnica mniej więcej? Czy np. do 85 w 2T są różne rozmiary tłoków jak mówisz że większy tłok trzeba włożyć?
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 1/1/2011, 15:33

tak masz selekcje. jak masz nowy cylinder/nowy nicasil. to masz tłok selekcji A, potem B C D i po D juz musisz nowy cylek/ nicasil nowy. tłoki od siebie różnią sie o setne mm.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Naszim » 1/1/2011, 19:52

Czyli co tłok następna selekcja? A to nie trudno znaleźć w necie? Raczej nikt nie pisze selekcji jak sprzedaje tylko wymiary? I po selekcji D nowy cylek kupić?
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê