Jaki Motor dla 17 latka , I czy warto kupowac 50 cm ??
Posty: 41
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Jaki Motor dla 17 latka , I czy warto kupowac 50 cm ??
Mam problem, Dotychczas jezdziłem skuterem 50 cm 2t , to juz 3 lata teraz chcialbym przesciasc się na biegówke . Myslałem na rS czy nsr ale mam 180 cm wzrostu i chce od czasu do czasu pojezdzic po lesie i nie wiem czy te maszyny to dobry pomysl. PO drugie enduro , jednak nie mam prawka na motor by kupic 125 cm a chce aby to jakos jezdzilo. Co proponujecie warto kupowac jeszcze 50 w tym wieku czy kupic 80/50 . NIe wiem jaka moca dysponuje 50 cm w enduro . I jakie enduro polecacie ,
Dysponuje kwota 3500 zł i znam sie troche na motoryzacji , wymiana cylindra itp nie stanowi dla mnie problemu
Dysponuje kwota 3500 zł i znam sie troche na motoryzacji , wymiana cylindra itp nie stanowi dla mnie problemu
- Mareczek666
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 14/12/2010, 18:04
Przecież praktycznie każda lepsza 50 ma am6 pomijając derbi
dodatkowo na ogół w ścigach jakich podałeś masz przełożenia typowe na prędkość i do enduro się chowa pod względem przyspieszenia, cuż.... przeznaczenie inne, na rs nie masz co myśleć o terenie.
Masz chociażby sende, rx, dt, motorhispanie, hm - może nawet uda ci się wyrwać za tę kasę, itd
Jeśli chcesz 80/50 to lepiej zmień forum.
Poza tym przeglÄ…dnij tematy zanim napiszesz bo takich tu w 3 dupy
dodatkowo na ogół w ścigach jakich podałeś masz przełożenia typowe na prędkość i do enduro się chowa pod względem przyspieszenia, cuż.... przeznaczenie inne, na rs nie masz co myśleć o terenie.
Masz chociażby sende, rx, dt, motorhispanie, hm - może nawet uda ci się wyrwać za tę kasę, itd
Jeśli chcesz 80/50 to lepiej zmień forum.
Poza tym przeglÄ…dnij tematy zanim napiszesz bo takich tu w 3 dupy
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
Ale mi chodiz o to czy nie bede smiesznie wygladal na aprili rs i czy kupie cos ciekawego z aprili do 3500 zł . Czy enduro sprawdza sie na asfalcie ???,
- Mareczek666
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 14/12/2010, 18:04
najlepszym rozwiazaniem bedzie enduro z oponami takimi jakby przejściowymi np. http://allegro.pl/sport-enduro-tourer-n ... 47281.html - tył i http://allegro.pl/opona-metzeler-3-00-2 ... 37798.html
Mam tą przednią, asfaltu trzyma, tego samego raczej o terenie nie powiem, ale cóż nie ma niczego idealnego, teraz do niej zakładam kolce i na sezon kupię jakąś ładną kostkę. Prawisz, że lubisz teren, także skąd troska o asfalt? Jak chcesz jeździć? (ile terenu, ile asfaltu)
Mam tą przednią, asfaltu trzyma, tego samego raczej o terenie nie powiem, ale cóż nie ma niczego idealnego, teraz do niej zakładam kolce i na sezon kupię jakąś ładną kostkę. Prawisz, że lubisz teren, także skąd troska o asfalt? Jak chcesz jeździć? (ile terenu, ile asfaltu)
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
mam tor crossowy w poblizu gorka piasek takie rzeczy . A na asfalt to normalna jazda po miescie . Wiecej po miescie
- Mareczek666
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 14/12/2010, 18:04
Hm, ja swego czasu jeździłem nsr50 z 1989 (moja równolatka
) i jeździłem tak jak mówisz - mieszanie. Nie latałem po torach crossowych ale czasem na polane się wpadło na cygareta. Koledzy mieli DT80 i DT50 i jeżeli chcesz tylko crossowo jeździć to polecam z całego serca jedną z tych Yamaszek. DT50 radził sobie świetnie w terenie (jak na nasze umiejętności i oczekiwania), we dwóch szedł pod ostrą górę
DT80 to już inna liga (nie Twoja kategoria) możnaby powiedzieć. Jest agresywniejszy, zrywniejszy - niebezpieczniejszy dla Ciebie.


They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
i tu sie mylisz. dt 5o i 80 to to samo. cały moto taki sam. jedynie silnik nieco wiekszy co za tym idzie nieco wiekszy v max i lepiej z dołu się zbiera. jakby postawic równo 50 i 80. to wiadomo wygra 80 ale nie jakos spektakularnie. dobry jeździec na 50 moze wiecej nawyprawiac co niewprawiony w 80 ccm. swojądrogą ja miałem DT 50 i kumpel DT 80 i moja szła na przyspieszenie identycznie
to zalezy jaki model, w jakim stanie i czy zablokowana. no ale 80 to juz na kategorie a1 lub a wiec dla kolegi odpada

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Arizona
i co po co w crossie opony sm jak nie lata po torze sm, cross nie ma homologacji na droge
jak cos to enduro,
a swoja droga to nsr sam testuje i kilka razy na polu wysmigalem kumpla na dt 50 (tej z pierwszych modeli) bo bylo nie równo a zrobilem lekkie whellie(nie wiem jak sie pisze) i przejechalem po dziurze a on w nia wpadł i pokrzywił lagi ;p
nsr to bardzo wdzieczny motorek szczegówlnie jak zalozysz do niego lagi od mtx'a 125 to wtedy juz masakrator/mutant
i co po co w crossie opony sm jak nie lata po torze sm, cross nie ma homologacji na droge
jak cos to enduro,
a swoja droga to nsr sam testuje i kilka razy na polu wysmigalem kumpla na dt 50 (tej z pierwszych modeli) bo bylo nie równo a zrobilem lekkie whellie(nie wiem jak sie pisze) i przejechalem po dziurze a on w nia wpadł i pokrzywił lagi ;p
nsr to bardzo wdzieczny motorek szczegówlnie jak zalozysz do niego lagi od mtx'a 125 to wtedy juz masakrator/mutant
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
henio12323 napisał(a):i tu sie mylisz. dt 5o i 80 to to samo. cały moto taki sam. jedynie silnik nieco wiekszy co za tym idzie nieco wiekszy v max i lepiej z dołu się zbiera. jakby postawic równo 50 i 80. to wiadomo wygra 80 ale nie jakos spektakularnie. dobry jeździec na 50 moze wiecej nawyprawiac co niewprawiony w 80 ccm. swojądrogą ja miałem DT 50 i kumpel DT 80 i moja szła na przyspieszenie identycznieto zalezy jaki model, w jakim stanie i czy zablokowana. no ale 80 to juz na kategorie a1 lub a wiec dla kolegi odpada
No tak, przecież nic innego nie napisałem. Tylko że jest dynamiczniejszy, co wywodzi się z większego silnika
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Mi glownie rozchodzi sie o to ze chcę kupic praktyczny i motorower . Tez myslałem nad nsr , jak kolega ma ale nie wiem czy jest sens kupowania a na nasze dziurawe drogi co o tym myslicie. DObrzezsie tym jezdzi i jak koszty utrzymania , spalanie ?.
A enduro polecił mi kolega twierdzi ze mozna pojedzic po asfalcie a na wycieczki po lesie tez jest dobry .
Doradzcie co byscie kupili na pierwszy motor z 50 cm do 3500 zł na moj wzrost 180cm 70 kg wagi .
A enduro polecił mi kolega twierdzi ze mozna pojedzic po asfalcie a na wycieczki po lesie tez jest dobry .
Doradzcie co byscie kupili na pierwszy motor z 50 cm do 3500 zł na moj wzrost 180cm 70 kg wagi .
- Mareczek666
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 14/12/2010, 18:04
ja moja nsr wyrwalem za 1600 zł wstawilem tłoka od simka za 39,90 (bo nie mam kasy na tulejowanie a tłoka nawet u dealera nie mozna dostac ) i smigam,
ja nie nazekam najdłuzsza trase jaka robilem to bylo okolo 100 km w jedną stronke (wycieczka z kumplami) jechalismy jakies 50 - 60 km/h (wiadomo, motorower) i nie narzekałem a wazze jakiek 85 kg i mam okolo 178 cm wzrostu, wiele ludzi mówi zw wyglądam na nim smiesznie ale znalazłem wygodą jak dla mnie pozycje i jeździ sie fajnie
a spalanie to zalezy jak cisniesz
jak oszczednie i spokojnie to zeszlem nawet do 3 litrów ale pamiętajmy o tym ze mój gaznik nie nadaje sie juz do niczego a kasy brak na nowy,
jak bym wsadził sprawny to pewnie do 2l bym zszedł,
a jak cisniesz to spali tyle ile w baku ;p(jak cisne to na 100 potrafi zeżreć jakied 6l)
mam zębatki na predkosc by sie łatwiej jezdziło tzn mniejsze obroty przy wyzszej predkośći.
Jak bys chciał cos jezcze wiedziec to pisz ;p
moja nsr jest z 92r
ja nie nazekam najdłuzsza trase jaka robilem to bylo okolo 100 km w jedną stronke (wycieczka z kumplami) jechalismy jakies 50 - 60 km/h (wiadomo, motorower) i nie narzekałem a wazze jakiek 85 kg i mam okolo 178 cm wzrostu, wiele ludzi mówi zw wyglądam na nim smiesznie ale znalazłem wygodą jak dla mnie pozycje i jeździ sie fajnie
a spalanie to zalezy jak cisniesz
jak oszczednie i spokojnie to zeszlem nawet do 3 litrów ale pamiętajmy o tym ze mój gaznik nie nadaje sie juz do niczego a kasy brak na nowy,
jak bym wsadził sprawny to pewnie do 2l bym zszedł,
a jak cisniesz to spali tyle ile w baku ;p(jak cisne to na 100 potrafi zeżreć jakied 6l)
mam zębatki na predkosc by sie łatwiej jezdziło tzn mniejsze obroty przy wyzszej predkośći.
Jak bys chciał cos jezcze wiedziec to pisz ;p
moja nsr jest z 92r
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
nsr ale na allegro nie ma nic ciekawego w kwocie do 3000 zł sa ale drogie powyzej tej kwoty .
Własnie wygladasz smiesznie i tego sie obawiam ty masz ja zablokowana z tego co wiem nsr powinna te 80km/h jechac nie
Własnie wygladasz smiesznie i tego sie obawiam ty masz ja zablokowana z tego co wiem nsr powinna te 80km/h jechac nie
- Mareczek666
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 14/12/2010, 18:04
jedzie bez problemu tzn v max 90 mam ;p
jak nie chcesz wygladac smiesznie to kupuj hayabuse,
http://allegro.pl/honda-nsr-50-super-pr ... 75317.html
ta jest fajna bo oryginalne malowanie ;p
jak nie chcesz wygladac smiesznie to kupuj hayabuse,
http://allegro.pl/honda-nsr-50-super-pr ... 75317.html
ta jest fajna bo oryginalne malowanie ;p
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
ja miałem yamahe DT 50 odblokowana i szła około 90 km h
wiec też nie jest źle 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Z NSR-ką nie bój się o dziurawe drogi. Idzie jak burza. Moja szła do 75kmh i dalej nie
Spalanie do 5 litrów to jest max. Z drugiej strony jak miałem NSR to miałem jakieś 180cm właśnie i była troche za mała. Musiałem się kurczyć, z kolei na crossie siedzisz wysoko i wyprostowany. Ale zastanów się też nad jedną ważną rzeczą. Czy jak kupisz enduro bo widzę że skrupulatnie się przy nim upierasz to czy będzie Cie stać na naprawę po wywrotce w lesie którą na pewno zaliczysz?
A myślałeś o czymś nowym?
http://moto.allegro.pl/barton-figter-mo ... 74953.html
Dla mnie jednak co nowe to nowe, mimo że chińskie
Jest jeden starszy gościu w wioseczce gdzie moja dziewczyna mieszka i jeździ na czymś takim
http://otomoto.pl/ferro-901-hit-motorow ... 63051.html
kiedyś jak stałem triumphem wypytałem go o parę rzeczy. Twierdzi że jeździ tym na ryby, grzyby i inne polowania więc w lesie na spokojnie powinno dawać radę. Kiedy nie wjeżdża w teren spalanie kształtuję się na poziomie 3L z tym że twierdzi że leje PB98
No i to nowa salonowa zabawka... Na gwarancji itp

A myślałeś o czymś nowym?
http://moto.allegro.pl/barton-figter-mo ... 74953.html
Dla mnie jednak co nowe to nowe, mimo że chińskie

Jest jeden starszy gościu w wioseczce gdzie moja dziewczyna mieszka i jeździ na czymś takim
http://otomoto.pl/ferro-901-hit-motorow ... 63051.html
kiedyś jak stałem triumphem wypytałem go o parę rzeczy. Twierdzi że jeździ tym na ryby, grzyby i inne polowania więc w lesie na spokojnie powinno dawać radę. Kiedy nie wjeżdża w teren spalanie kształtuję się na poziomie 3L z tym że twierdzi że leje PB98

They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
1 rzecz ja miałem DT i jeździłem 60-70% teren reszta asfalt gleb miałem kilka ale zadna nie była na tyle powazna żeby było cokolwiek do wymiany. DT jest na tyle dobra ze mało co moze sie zepsuc. wiadomo kierownica czy cos ale przeciez to sie wygina czy w lesie czy na asfalcie na nsrce
ja miałem swoją DT pierwszą z półtora roku i tylko tłok w niej musiałem zmieniac
pozatym nie wsadziłem nawet złotówki (nie mówie o malowaniu czy cos - mechanicznie nie zawodziła ani troche)
co do tego Hinola to ja stanowczo odradzam
tez mam kolege co ma cos bardzo podobnego ale 125 ccm. mówi że trup jakich mało - no fajnie że nowy na gwarancji ale co jakis czas musi oddawac na gwarancje. raz mu sie spaliła elektryka (moduł chyba) mówi że napęd to totalna porazka co chwile zmienia i mu sie sypie cały czas. i raz musiał poprawiać spaw bo mu rama pękała (to juz po gwarancji) wiec miał moto chyba ze 3 lata i mówi że załuje dał 4500 i mówi że gdyby miał jeszcze raz kupowac to by kupił starą DT lub cos takiego. taką DT 3 lata mozna przeganiac bez żadnego wkładu. a jak nawet strzeli tłok - 100 zł i masz remont zrobiony. co do takich spraw jak zawieszenie itp to taki hinol jest gdzies na etapie rozwoju lat 80... zawieszenia tam nie ma a elektryka okrojona. jakiś debil tez mi wsadził przełącznik zespolony do ktma. wystarczy lekki kontakt z wodą np jak pada deszcz to potrafi wariować i nie ma mowy o tym że kierunkowskazy beda płynnie przeskakiwały. wszystko sie zacina i sypie
to samo kumpel kilka lat temu kupował skutera dał 3500 i mówi że jakby znów mógł wybierac to by wolał kupic starego japonczyka lub Włocha bo to jest klasa sama w sobie moze i stara ale polata dłuzej i lepiej.
kolega zrobi co zechce. ale ja wiem że tak jest - fajny nowy gwarancja polerowane ranty i w ogóle szpan ale potem sie z reguły żałuje tego wyboru. no chyba że sie smiga tak jak napisałes - na ryby do koscioła i na grzyby na takie cos to i ja chetnie bym chciał miec taki sprzęt - mało pali wszędzie dojedzie
ale do jazdy na codzien bym sie po prostu nie odważył .


co do tego Hinola to ja stanowczo odradzam


kolega zrobi co zechce. ale ja wiem że tak jest - fajny nowy gwarancja polerowane ranty i w ogóle szpan ale potem sie z reguły żałuje tego wyboru. no chyba że sie smiga tak jak napisałes - na ryby do koscioła i na grzyby na takie cos to i ja chetnie bym chciał miec taki sprzęt - mało pali wszędzie dojedzie

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Chyba nsr bedzie dla mnie za mała a co myslicie o aprili rs . Słyszalem ze te wloskie malenstwa to wyzylowana 50 cm i czesto skrzynie siadaja . ?
- Mareczek666
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 14/12/2010, 18:04
Jak ktoś już gdzieś napisał, przy tym wzroście, każdy bzyk będzie za mały
Nic nie poradzisz, było palić w dzieciństwie to byś nie urósł
Henio, mam świadomość że chińskie "motorowerki" częściej stoją niż jadą, tak mi do głowy przyszedł ten gość od Ferro tylko
Ale idąc dalej tą teorią, można kupić nowe-nie-chińskie, patrz Romet 




They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 41
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości