Problem z akumulatorem/elektryką w GSXR 750 K8
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Problem z akumulatorem/elektryką w GSXR 750 K8
Witam jak w temacie mam problem! Pare dni temu nabyłem gsxr 750 k8, poprzedni właściciel garażował motor, ale zima zrobiła swoje i akumulator padł. Wczoraj postanowiłem naładować akumulator i zrobiłem najgłupszą rzecz w moim życiu, podłączyłem ODWROTNIE klemy czyli + do -, a - do +. Mniejwiecej był w ten sposób podłączony do "ładowania" przez jakąś godzine może półtora. Po tym czasie postanowiłem pójść i sprawdzić czy już odpala. Kiedy przekręciłem kluczyk w stacyjce na ON, to żadna kontrolka się nie paliła, zegary się nie podświetlały, wskazówka obrotomierza ani drgnęła. Paliły się jedynie światła pozycyjne i światło stopu kiedy nacisnąłem hamulec. Oczywiście motor NIE ODPALAŁ, więc od razu pomyślałem, że coś musi być nie tak. Wtedy zobaczyłem, że podłączyłem go odwrotnie do ładowania. Wyłączyłem ładowarkę od zasilania, odłączyłem klemy, zamieniłem miejscami, czyli tak jak powinno być podłączone + do +, - do - i podłączyłem go do zasilania na nowo. Ładował się w ten sposób akumulator przez całą noc czyli jakieś 8 godzin. Rano wstałem odłączyłem od zasilania, zdjąłem klemy. Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go na tryb 'blokada kierownicy z światłami pozycyjnymi' (drugie z kolei "oczko" w dół/lewo), elektryka zaczęła wariować:
-paliły się światła pozycyjne
-prawy kierunkowskaz na lusterku migał
-światło stopu migało (a hamulca nie ruszałem)
-brak żadnych kontrolek
Nie chciałem już przekręcać na ON, żeby już zupełnie wszystkiego nie skopać, ale myślę, że był by podobny efekt. Aha dodam jeszcze, że po włączeniu bezpiecznika nie było żadnej reakcji. Akumulator 12V 12Ah/10HR firmy Yuasa, model YT12A-BS, dodatkowo powiem, że jest to akumulator VRLA, czyli akumulatory nowszej generacji. Teraz moje pytania są następujące:
1. Jeśli rozładuje akumulator do końca i naładuje go prawidłowo od samego początku, to będzie działać jak należy?
2. Co mogło mi się zepsuć w motorze?
a) bezpieczniki (jeśli tak to, które i jak je rozpoznać)
b) alternator
c) przepaliły się diody (kontrolki)
d) padła zupełnie elektryka
e) coś jeszcze?
3. Jakie bedą ewentualne koszty naprawy?
Proszę o pomoc i dobre rady, chętnie posłucham waszych opinii i z góry dziękuję za wyrozumiałość i poświęcenie swojego czasu na odpowiedź.
P.S dodam jeszcze, że motor na pewno działa bo sprawdzaliśmy go z kolegą przed zakupem i odpalał kiedy podłączyliśmy do prostownika (prawidłowo oczywiście) oraz kiedy przyjechał do mnie to zanim zacząłem grzebać to cała elektryka działała jak należy, tylko motor nie odpalał, bo akumulator był za słaby. Aha i jeszcze jedno ładowałem akumulator nie wyjmując go czyli bezpośrednio i próbowałem go odpalać w trakcie ładowania co jakiś czas (2-3 razy).
-paliły się światła pozycyjne
-prawy kierunkowskaz na lusterku migał
-światło stopu migało (a hamulca nie ruszałem)
-brak żadnych kontrolek
Nie chciałem już przekręcać na ON, żeby już zupełnie wszystkiego nie skopać, ale myślę, że był by podobny efekt. Aha dodam jeszcze, że po włączeniu bezpiecznika nie było żadnej reakcji. Akumulator 12V 12Ah/10HR firmy Yuasa, model YT12A-BS, dodatkowo powiem, że jest to akumulator VRLA, czyli akumulatory nowszej generacji. Teraz moje pytania są następujące:
1. Jeśli rozładuje akumulator do końca i naładuje go prawidłowo od samego początku, to będzie działać jak należy?
2. Co mogło mi się zepsuć w motorze?
a) bezpieczniki (jeśli tak to, które i jak je rozpoznać)
b) alternator
c) przepaliły się diody (kontrolki)
d) padła zupełnie elektryka
e) coś jeszcze?
3. Jakie bedą ewentualne koszty naprawy?
Proszę o pomoc i dobre rady, chętnie posłucham waszych opinii i z góry dziękuję za wyrozumiałość i poświęcenie swojego czasu na odpowiedź.
P.S dodam jeszcze, że motor na pewno działa bo sprawdzaliśmy go z kolegą przed zakupem i odpalał kiedy podłączyliśmy do prostownika (prawidłowo oczywiście) oraz kiedy przyjechał do mnie to zanim zacząłem grzebać to cała elektryka działała jak należy, tylko motor nie odpalał, bo akumulator był za słaby. Aha i jeszcze jedno ładowałem akumulator nie wyjmując go czyli bezpośrednio i próbowałem go odpalać w trakcie ładowania co jakiś czas (2-3 razy).
- Illya
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 12/12/2010, 14:47
Sprawdz glowny bezpiecznik 30 A ,nie powiem Ci gdzie sie znajduje bo tego modelu nie mialem ,w wiekszosci jest po siedzeniem kierowcy .
Niepokoi mnie Twoje jedno pytanie:jak rozpoznac bezpieczniki
Jesli jestes zielony w temacie elektryki/mechaniki to moze oddaj moto do mechanika.
Niepokoi mnie Twoje jedno pytanie:jak rozpoznac bezpieczniki
Jesli jestes zielony w temacie elektryki/mechaniki to moze oddaj moto do mechanika.
-
macs - Bywalec
- Posty: 546
- Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
- Lokalizacja: Pomorskie
Jutro jade kupić nowy akumulator, zobacze najpierw co się bedzię dziać kiedy podłącze dobrze naładowany akumulator. A jeśli chodzi o ten bezpiecznik 30A, to bedę teraz googlować książkę serwisową do k8 i może uda mi się do tego samemu dojść. Jak już bedę na tym etapie napewno zdam relacje.
P.S jak sprawdzić czy bezpiecznik nie nawalił? Będą widoczne jakieś uszkodzenia, czy będzie np wydzielać jakiś charakterystyczny zapach spalenizny?
Zrobie zdjęcie, jak to wygląda pod siedzeniem kierowcy i może uda Ci się go wskazać.
edit: Najwyraźniej nie mam w domu żadnych naładowanych baterii, żeby zrobić zdjęcia cyfrówką, próbowałem komórką, kiepska jakość i nie mam oprogramowania do Nokii żeby wgrać zdjęcia na kompa.
P.S jak sprawdzić czy bezpiecznik nie nawalił? Będą widoczne jakieś uszkodzenia, czy będzie np wydzielać jakiś charakterystyczny zapach spalenizny?
Zrobie zdjęcie, jak to wygląda pod siedzeniem kierowcy i może uda Ci się go wskazać.
edit: Najwyraźniej nie mam w domu żadnych naładowanych baterii, żeby zrobić zdjęcia cyfrówką, próbowałem komórką, kiepska jakość i nie mam oprogramowania do Nokii żeby wgrać zdjęcia na kompa.
- Illya
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 12/12/2010, 14:47
boze
oddaj to do mechanika jak nie wiesz czy bezpeicznik sie spalił
tak wyglada bezpiecznik
http://www.alarmypoznan.com.pl/baza/fil ... i-7-5a.jpg
róznią się one kolorami i wielkością ...
jak jest przepalony/zepsuty to ten drucik w ksztalcie s (tak jak na foto pod napisem 32V) bedzie przerwany poprostu i nie bendzie przewodzil prądu
oddaj to do mechanika jak nie wiesz czy bezpeicznik sie spalił
tak wyglada bezpiecznik
http://www.alarmypoznan.com.pl/baza/fil ... i-7-5a.jpg
róznią się one kolorami i wielkością ...
jak jest przepalony/zepsuty to ten drucik w ksztalcie s (tak jak na foto pod napisem 32V) bedzie przerwany poprostu i nie bendzie przewodzil prądu
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
wlasnie pobralem instrukcje obslugi do gsxr 750 k8 w wersji angielskiej, teraz bede musial troche sie poglowkowac, jak juz bede miec czesc teoretyczna za soba, to wtedy przyjdzie czas na praktyczna. kolega powiedzial, ze gdyby okazal sie byc uszkodzony glowny bezpiecznik, to z boku powinien byc gdzies przymocowany zapasowy. bede kombinowac, a do mechanika oddam w ostatecznosci, nie mam mozliwosci przetransportowania moto i nie ma nigdzie w poblizu zadnego mechanika zajmujacego sie motocyklami. (albo nie slyszalem o takim). wydaje mi sie ze nowe gixery powinny miec jakies zabezpieczenia, ktore chronia elementy elektroniki przed padnieciem/przepaleniem w tego typu sprawach (podlaczajac 'odwrotnie' naladowany akumulator), wiec jak najbardziej obiektywnie sadze, ze nie jest to nic powaznego.
- Illya
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 12/12/2010, 14:47
A więc udało mi się w końcu dokopać do bezpieczników, sprawdziłem główny bezpiecznik 30A i porównałem go z zapasowym bezpiecznikiem niczym się nie różnił, czyli wniosek taki, że jest cały, później sprawdziłem pozostałe bezpieczniki znajdujące się w skrzynce z biezpiecznikami:
- Ignition 15A
- Signal 10A
- Fuel 10A
- Fan 15A
- Headlight HI 15A
- Healight LO 10A
wszystkie były ok, wiec mysle, ze nic sie nie uszkodzilo, jedynie akumulator do wymiany czyli koszt 250 (tej samej firmy i ten sam model). Z reszta i tak juz mial 3 lata, kiedys musialo sie to stac. Jutro jade po nowy akumulator, mam nadzieje ze wszystko odpali. Dziekuje wszystkim za rady, teraz juz wiem przynajmniej gdzie sa te bezpieczniki.
p.s jakby ktos kiedys w przyszlosci szukal glowny bezpiecznik w gsxr 750 k8 to jest on umieszczony miedzy siedzeniem kierowcy a zadupkiem, trzeba otworzyc schowek i wyciagnac tez jakas skrzynke ktora jest wlozona w 2 plastikowe widelce zeby nie latala i pozniej wystarczy pociagnac za kabel zeby ta skrzynke wyjac, a w niej glowny bezpiecznik i w ten sposob nie trzeba odkrecac plastikow
- Ignition 15A
- Signal 10A
- Fuel 10A
- Fan 15A
- Headlight HI 15A
- Healight LO 10A
wszystkie były ok, wiec mysle, ze nic sie nie uszkodzilo, jedynie akumulator do wymiany czyli koszt 250 (tej samej firmy i ten sam model). Z reszta i tak juz mial 3 lata, kiedys musialo sie to stac. Jutro jade po nowy akumulator, mam nadzieje ze wszystko odpali. Dziekuje wszystkim za rady, teraz juz wiem przynajmniej gdzie sa te bezpieczniki.
p.s jakby ktos kiedys w przyszlosci szukal glowny bezpiecznik w gsxr 750 k8 to jest on umieszczony miedzy siedzeniem kierowcy a zadupkiem, trzeba otworzyc schowek i wyciagnac tez jakas skrzynke ktora jest wlozona w 2 plastikowe widelce zeby nie latala i pozniej wystarczy pociagnac za kabel zeby ta skrzynke wyjac, a w niej glowny bezpiecznik i w ten sposob nie trzeba odkrecac plastikow
- Illya
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 12/12/2010, 14:47
miałes sporo szczęścia....NIGDY NIE ŁADUJE SIĘ AKUMULATORA PODPIETEGO w OBIEGU MOTOCYKLA. NIGDY. No chyba, ze następnym razem ktoś chce grac w te samą rultkę gdzie stawką główną jest nowy ECU i rozbiórka całej elektryki... Swoją droga...jak mogłes pomylić klemy?
-----------
na tym forum byli już ludzie co krzywili tarcze hamulcowe za 1000zł sztuka, zmieniając klocki, odpinali aku podczas pracy moto......dobrze że nikt jeszcze nie odkrecał głowicy podczas pracy na jałowych....
NIE WIESZ JAK CO ZROBIĆ - ODDAJ DO SPECJALISTY. Ja bym sobie nogi nie poskładał jakby mi sie złamała nawet jakbym wszedł na forum lekarzy...wolę iść DO LEKARZA.
TO tak na przyszłość - mechanik motocyklowy to zawód = lekarz motocykli- nie internetowe hobby i gra chybił trafił, zniszczył, niezniszczył, może naprawił...no chyba, ze ktoś ma kupe kasy...ale jak nie stac go na oddanie do mechanika wiec robi sam nawet jak nie umie to raczej tej kasy nie ma ... i później są takie rzeźby na allegro - radosne twórczości ... itylko czemu często po zakupie takiego motocykla wielu zachodzi w głowie.. "CO AUTOR MIAŁ NA MYŚLI TWORZĄC TAKĄ RZEŹBĘ" <--- i matura z polskiego bynajmniej nie pomaga...
-----------
na tym forum byli już ludzie co krzywili tarcze hamulcowe za 1000zł sztuka, zmieniając klocki, odpinali aku podczas pracy moto......dobrze że nikt jeszcze nie odkrecał głowicy podczas pracy na jałowych....
NIE WIESZ JAK CO ZROBIĆ - ODDAJ DO SPECJALISTY. Ja bym sobie nogi nie poskładał jakby mi sie złamała nawet jakbym wszedł na forum lekarzy...wolę iść DO LEKARZA.
TO tak na przyszłość - mechanik motocyklowy to zawód = lekarz motocykli- nie internetowe hobby i gra chybił trafił, zniszczył, niezniszczył, może naprawił...no chyba, ze ktoś ma kupe kasy...ale jak nie stac go na oddanie do mechanika wiec robi sam nawet jak nie umie to raczej tej kasy nie ma ... i później są takie rzeźby na allegro - radosne twórczości ... itylko czemu często po zakupie takiego motocykla wielu zachodzi w głowie.. "CO AUTOR MIAŁ NA MYŚLI TWORZĄC TAKĄ RZEŹBĘ" <--- i matura z polskiego bynajmniej nie pomaga...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
trochę zbyt agresywnie mio sie napisało tak teraz czytam,... sorki. Ale sens jest
bądź stwórcą czegoś nowego
Byle zdala od moto i ludzi z tym aku hehe


http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
może weźmiecie mnie za kompletnego debila, ale odpaliłem moto na odwrotnie podpiętym aku (chwilke pochodził a potem zaczą słabnąć i zgasł po 15 sec),
aku zostało podłączone do ładowania na kilka godzin i dalej nic, kręci ale nie odpali.
rozrusznik działa, pompa paliwa też, cała elektronika wydaje się być sprawna ( wszelkie światła), co moze być nie tak? moto to Yamaha Virago 535..

aku zostało podłączone do ładowania na kilka godzin i dalej nic, kręci ale nie odpali.
rozrusznik działa, pompa paliwa też, cała elektronika wydaje się być sprawna ( wszelkie światła), co moze być nie tak? moto to Yamaha Virago 535..

- kudalty
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 1/2/2012, 15:42
kudlaty - puszczenie prądu odwrotnie do tego jak trzeba mogło spalić jakieś kostki, nie mówiąc już o tym co czuł regulator napięcia mając z jednej strony odwrotnie podawany prąd z aku a z drugiej alternator...na moje to w takich wypadkach nie ma co się rozpisywać gdyż często dotyczą one osób, które niezbyt mają pojęcie o mechanice i elektryce pojazdów i trzeba by tłumaczyć wszsytko od podstaw. Oddaj do warsztatu na sprawdzenie co padło przez ten zabieg bo może być bardzo dużo rzeczy. Od akumulatora, przez regulator, alternator, kostki, cewki, zegary, dosłownie wszystko może być ale to zgadywanka. Trzeba ztestować po kolei różne rzeczy i znaleźć wadliwe.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo_rene napisał(a):kudlaty - puszczenie prądu odwrotnie do tego jak trzeba mogło spalić jakieś kostki, nie mówiąc już o tym co czuł regulator napięcia mając z jednej strony odwrotnie podawany prąd z aku a z drugiej alternator...na moje to w takich wypadkach nie ma co się rozpisywać gdyż często dotyczą one osób, które niezbyt mają pojęcie o mechanice i elektryce pojazdów i trzeba by tłumaczyć wszsytko od podstaw. Oddaj do warsztatu na sprawdzenie co padło przez ten zabieg bo może być bardzo dużo rzeczy. Od akumulatora, przez regulator, alternator, kostki, cewki, zegary, dosłownie wszystko może być ale to zgadywanka. Trzeba ztestować po kolei różne rzeczy i znaleźć wadliwe.
AMEN...
to tak jakby podlaczyc plus z minusem w gniazdku i zastanawiac sie dlaczego zgaslo swiatlo
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości